2021-10-23, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Varför skulle media skriva massa om en "babbe" som dör?

Einar var periodvis Sveriges mest spelade artist på Spotify.

Märklig jämförelse du försöker komma med som tyvärr inte håller. Sluta gråt. Hade detta hänt en lika känd "babbe" så hade det stått i tidningarna också. Så sluta försöka måla upp något som du själv fantiserat fram.
Du missar fan allt jag skriver!
Jag skrev att hade detta hänt en babbe, såsom det ofta gör, hade det blivit en liten notis i tidningen, men nu hände detta en vit medklasnubbe och tidningarna är fyllda spaltmeter.
Jag menade att när detta börjar drabba svensk medelklass så är MSM på tårna direkt.
Citera
2021-10-23, 19:09
Medlem
Vad tyckte Einar om svenska politker?

Einar rappade:" Alla rappare ljuger som Sveriges politiker"
Citera
2021-10-23, 19:11
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Nu ger sig den forne gangsterrappare och numera frälste sebastian stakset in i debatten och beskyller allting på samhället. Det är samhällets fel att Einar vart mördad och alla andra som blir skjutna i förorten. Varför kan inte dessa människor från förorten skaffa sig ett vanligt jobb som tex byggarbetare och leva ett ordnat liv? Det är väldigt enkelt att i Sverige skaffa sig en utbildning. Förstår inte riktigt hur man kan skylla på samhället när vi i Sverige har det mest generösa samhälle för att skaffa sig en utbildning eller ett jobb. Det handlar om drivet i individen och har ingenting med vart man kommer ifrån.

Jag själv kommer ifrån förorten och var länge inne på fel väg. Skaffade mig ett jobb inom bygg och nu många år senare har jag mitt egna byggbolag med 15 anställda.

Blir så trött på alla idioter som försöker få det till att dom är utsatta från förorten och har inget hopp om framtiden.

Exakt så. Man skyller sina misslyckanden på andra.
Hur många av dessa tuffingar hade klarat en vecka i Monrovia eller Kapstadens Soweto? Hade skitit i brallan på flygplatsen.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkenochalgen
Vilken värld lever du i?

"Ett av de 17 mord som begåtts på Järvafältet har klarats upp sedan 2018" Källa: DN.se

Det är alltså ganska riskfritt att skjuta ihjäl nån i stockholm numera. Det är därför sverige kallas gangsterparadiset. Straffen är ett skämt så ingen bryr sig heller om dom torskar.

Tacka MP, S och C för det.

Är det så jävla illa? Man skulle kunna tänka sig att de kände till Einars fiender och kunde fiska upp dem för förhör men det är väl ett brott mot mänskliga rättigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Finlandssvensk
Va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Jag bara hoppas att han hann ha någon dödsångest innan han dog. Att han förstod att det var kört.
Stämmer det att han blev jagad? Jag bara önskar så att den jävla sopan led ordentligt innan det direkt dödande skottet.

Och vad fan är felet med dig då? Tappad i golvet som liten eller kom du hit i nån jävla trälåda från Afrika eller? Cp
Citera
2021-10-23, 19:12
Medlem
ThomasStarbergers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkuurk
Jag hoppas verkligen att polisen och regeringen gör ALLT för att lösa detta mord på en ung svensk..

Det hoppas inte jag...bättre att kasta pengarna på annat viktigare.
Citera
2021-10-23, 19:12
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Du missar fan allt jag skriver!
Jag skrev att hade detta hänt en babbe, såsom det ofta gör, hade det blivit en liten notis i tidningen, men nu hände detta en vit medklasnubbe och tidningarna är fyllda spaltmeter.
Jag menade att när detta börjar drabba svensk medelklass så är MSM på tårna direkt.

Vad jag vet så är det inte ofta en lika känd "babbe" dör i Sverige.

Du måste tänka lite på vad du jämför.
Det som vägs in mest här är inte att han var vit och medelklass.
Citera
2021-10-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Det gjorde jag också i hans ålder, jag var nog till och med värre med tanke på tiden som var då.
Idag är jag miljonär och betalat skatt (inte mycket till sverige men ändå), så jo. Jag sörjer en 19-åring. Killen hade hela livet framför sig och även något att kunna leva på, tyvärr hann tiden ifatt lillkillen.

Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja du Paolo det vet vi

Haha och fortfarande i vuxen ålder har denne Paolo inte lärt sig vett och etikett
Det var inte längden Paolo-Pånken satt i tv-soffan och grät ut efter att ha betalat för snusk
Citera
2021-10-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Jag bara hoppas att han hann ha någon dödsångest innan han dog. Att han förstod att det var kört.
Stämmer det att han blev jagad? Jag bara önskar så att den jävla sopan led ordentligt innan det direkt dödande skottet.

Varför?

Vad är det han rappat eller gjort som förtjänar att han ska dö?
Citera
2021-10-23, 19:16
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
*Inspirerande - Ja
*Åstadkommit nåt - Ja
*Hjälpt andra - Ja (han hjälpte Elvis att bli känd bl.a)
*Mästerlig - Ja
*Övervunnit stora motgångar - Ja

Sedan att rappa om vapen, mord o.s.v kanske inte är det bästa man kan göra, men det är bara musik i slutändan.

Du kan inte vara speciellt gammal.
Citera
2021-10-23, 19:17
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Sickan är han allierad med Haval/Vårby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem