2021-10-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
De är som du själv skriver psykiskskadade för de kom från våldsbenägna platser, men detta är ingen nyhet för dig väl? Att de fick komma in i Sverige och sedan hade inte Sverige, varken rätt utbildningar som skulle hjälpa dessa människor för sedan de skulle växa upp och kunna få jobb i samhället.. har du ens lyssnat på rap?

Tror många av dessa du kallar för psykopater hade kunnat bli något i livet om det funnits en plats för dom i samhället. Istället väntade utanförskap och det var där Reinart ville ingå och det var detta som retade skiten ur många från orten att en svensk väljer att kalla sig för en av dom men har hoppat över alla dom tuffa delarna för verkligen hamna där...

Ganska många i ”orten” är rätt svenska. Många har minst en helsvensk förälder, andra har en svensk mormor. Psykopater är psykopater. I rika områden blir de chefer eller manipulerande lyxfruar. I fattigare områden blir de gangsters och mördare.
Citera
2021-10-23, 16:11
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Dom som kommer ut ur orten via sport eller utb... har dom inte lärt sig hantera den? Finns framgångsrika män/kvinnor från orten som har behärskat den tekniken. Du som svensk vågar inte ens klaga på en pizza med spott på.. utan du ber om notan sen springer hem och skriver en recension i något forum...

Spottar ni i pizzan? Vad är det för fel på er?
Citera
2021-10-23, 16:12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontocoolt
Växer du upp som barn i Skåne så pratar du med allra största sannolikhet som någon i Skåne. Einar växte upp med folk som pratade ”ortensvenska” och pratar således även han ortensvenska. Det är inget konstigt med det. Hudfärg avgör inte ens dialekt.

Och det är fullständigt tragiskt. Språket utarmas. De får ett torftigt språk och klarar inte ens av att formulera sig. Titta på valfri dokusåpa så kan du se hur fullständigt svagbegåvade och svårt svenska ungar har att formulera sina tankar. Tänker närmast på Paradise Hotel och liknande.

Det är en utveckling du inte är emot då?
Citera
2021-10-23, 16:12
Medlem
Citat:
Dom som kommer ut ur orten via sport eller utb... har dom inte lärt sig hantera den? Finns framgångsrika män/kvinnor från orten som har behärskat den tekniken. Du som svensk vågar inte ens klaga på en pizza med spott på.. utan du ber om notan sen springer hem och skriver en recension i något forum...

Oj jävlar va du generaliserar. Är du rasist? Jag är svensk och är inte det minsta konflikträdd. Om någon spottar på min pizza så hade jag frågat vad fan det är för fel på honom och sagt åt honom att baka en ny.

Du tror att alla svenskar är på samma sätt?
Citera
2021-10-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Kan någon förklara hur det kommer sig att dessa snorungar som är födda i Sverige, bryter på svenska och låter som de flyttade hit för 6.månader sen
Helt ofattbart och låter efterblivet!

Och nej, man börjar inte bryta för att man umgås med andra som bryter
Om jag skulle bosätta mig i Rinkeby blir jag inte automatiskt av med mitt vokabulär och blir blatte helt plötsligt

Att vara orten är dagens nya "coolstil"
Så förbannat drygt att höra dagens ungdom bryta och säga bror hit och dit, förbannade horungar. Kan dom inte fatta att det inte är coolt att vara wannabe blatte
Citera
2021-10-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Palla läsa allt. Vad vet du om Einars uppväxt? Han växte upp i Dalen och inte direkt i något villakvarter på Lidingö.
Dalen ser åtminstone på kartan inte ut som nåt ghetto..
Citera
2021-10-23, 16:16
Medlem
Citat:
Precis. Det är samma elände i hemländerna, vilket visar att de inte är förmögna att bygga upp ett fungerande samhälle. Sedan kommer de hit och gnäller att svenska staten ska ta hand om dom och hålla dom under armarna. Och när det blev för jobbigt så väljer de att svina ner istället och mörda och sälja knark. Det är barnungar. Oförmögna att leva ett vuxet liv.

Inte riktigt så enkelt du pekar inte på problemet utan biverkningar av den riktiga problematiken. Sverige behöver utöka sin befolkning för folk blir äldre bla bla bla… du har hört detta för. So far so good. Problemet är politiker som tar hit massvis med folk och när de sen är här så börjar såklart dessa politiker att casha in genom att sälja människor till olika hem som sedan staten betalar hyra för att dessa människor ska bo i dessa hem. Tänk dig nu du kommer redan sönder stressad och nu så bor du inträngd i en slum/ghetto.

Efter det finns det en misslyckad process där de ska lära sig svenska och tja resten vet du. Inga jobb ungar växer upp med föräldrar som gett upp livet och tja i Sverige blir dessa unga psykopater i ett annat land där de hade haft samma förutsättningarna som Einar så hade de kunnat bli något.

Förstår inte att hans egen morsa tyglade sin unga att sluta spela tuff. Tycker att alla som pusha honom att fortsätta har blod på sina händer nu. Det var dom som fick orten att reagera och clownen/pajasen är gone
Citera
2021-10-23, 16:16
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Dalen ser åtminstone på kartan inte ut som nåt ghetto..

På kartan? Det är ett sunkigt område byggt 1979-82 av betongklossar. Inte direkt ett högstatusområde.
Citera
2021-10-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nej verkligen inte, men det är nog svårare för samhället att ta till sig hur en svensk kille som växt upp under helt ok omständigheter kunde hamna så snett.

Insikt och eget ansvar.
Känner många invandrare som bor ute i förorterna i tuffa förhållanden, men eftersom de har något innanför pannbenet så har de ordnat sin framtid.
Så att man är invandrare är bara en rutten ursäkt, man tar ansvar och stilar till sig och inget annat
Flyttar jag till ett annat land börjar väl inte jag låta som efterbliven idiot och vifta med pickadoller och skylla på landet politiker om jag inte är kapabel till att göra bra för mig, utan jag tar reda på hur jag kan ordna det för mig på bästa sätt för att fixa en bra framtid.

Har man inte förstått det, är man en nolla och behövs inte i världen till något. En rutten loser som är helt värdelös.
Citera
2021-10-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
Ganska många i ”orten” är rätt svenska. Många har minst en helsvensk förälder, andra har en svensk mormor. Psykopater är psykopater. I rika områden blir de chefer eller manipulerande lyxfruar. I fattigare områden blir de gangsters och mördare.

Vad pratar du om känner du många svenska i flyktingförläggning? När jag levde i ett sånt såg vi aldrig såna. Är det många svenskar som fått fly från Småland för söka asyl i Malmö? Hör du så dumt din resonemang låter? Bor de svenskar i orten, säkerligen.. hur hamnade dom där? För de orkade inte flytta till gammal mormor som bor i en två vånings villa i Hjärup. Men de väntar tills hon där sen ärver dom 2-4 miljoner.
Citera
2021-10-23, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Autotune ska aldrig någonsin vara okej. Om det är okej att förvränga sin röst så kan både du och jag bli musikartister. Tycker det känns orättvist att någon som är totalt omusikalisk och sjunger som en kråka ska kunna komma på Spotifys topplista för att han är bra på att mixa sin musik.

Musiken är påväg åt fel håll tyvärr.

Märks att du inte är se bekant med musikskapande.
För det första polerar väldigt många, även duktiga sångare tonerna i sina röster med autotune och använder det som ett verktyg, men på ett sätt så det inte märks.
För det andra är det en färdighet i sig att kunna mixa och att få saker att låta bra med autotune, det är inte så enkelt att man bara spelar in och sen lägger en effekt, man måste kunna behärska effekten också, vilket är en helt vetenskap i sig.
Så ditt inlägg är orelevant eftersom du inte vet vad snackar om
Citera
2021-10-23, 16:19
Medlem
Citat:
Spottar ni i pizzan? Vad är det för fel på er?

De fan klart, så iväg med dig och skriv i något forum om denna händelse. Aftonbladet kan säkert ge dig 3000 ord om våldtäkts pizzan där du beskriver hur du svalde en turks saft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in