2021-10-23, 18:59
Medlem
Njursaltares avatar
Vet inte om det har med Einár att göra men...

Citat:
1.Cuz spelning på Trädgårn inställd

KulturPå lördagskvällen skulle rapartisten 1.Cuz uppträda på Trädgårn. Nu meddelar nattklubben att kvällens spelning ställs in och flyttas fram. Varför spelningen flyttas fram är ännu oklart.
Citera
2021-10-23, 19:00
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasStarberger
Jo jag vet. skojade lite bara....men visst. Nu var ju Paolo Roberto inte från någon socialgrupp 3 familj direkt.....men jag håller med dig i princip.

Nä! Paolo växte upp i ett socialdemokratiskt samhälle han fick chansen att tänka om vad som är bäst
Citera
2021-10-23, 19:01
Medlem
sanningenskas avatar
Det är tveklöst den Kroknäste som har arrangerat detta, hela landet pratar om Einar nu, undrar då vad som sker bakom lyckta dörrar? Sanna mina ord, vad det än är den Evige har planerat så kommer vi se resultat av det snart. Men visst, fortsätt ni korkade idiothelveten diskutera Einar och hiphop och gängskjutningar. Glöm inte att gå ut och beta emellanåt era jävla får.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
För att han rappade om att döda folk, råna och viftade med vapen? För att han var, eller hängde med, kriminella? Varför förtjänar han respekt? För att han är död? Upplys mig gärna.

Min respekt får inspirerade människor som åstadkommer något gott för allmänheten, hjälper andra, når mästerlighet inom ett område jag finner intressant och/eller övervinner stora motgångar. Inte en 19-åring svensk gangsterrappare som hade betydligt fler möjligheter att göra något av ovanstående jämfört med väldigt många.

Tragiskt, självklart. Förvånande? Absolut inte.

*Inspirerande - Ja
*Åstadkommit nåt - Ja
*Hjälpt andra - Ja (han hjälpte Elvis att bli känd bl.a)
*Mästerlig - Ja
*Övervunnit stora motgångar - Ja

Sedan att rappa om vapen, mord o.s.v kanske inte är det bästa man kan göra, men det är bara musik i slutändan.
Citera
Medlem
Då en vit går in på den kanske enda scen de svarta har, förutom Fodoora och brevbäring, kan det hända saker!

Samma befarade dom när John Fogerty i CCR började med sin southern swamp-jazz-sound!
Men han var så suverän att negrerna inte kunde annat än hylla honom som sin bröder och like!

Men Einar var inte suveränare än dom andra rapparna alls!
Han var bara svensk och fick därmed bara större uppmärksamhet och.... avundsjuka!
Senast redigerad av rantaplan 2021-10-23 kl. 19:04.
Citera
2021-10-23, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Definiera rötter. Låt oss säga att hans farfars farfar var finsk, efterkommande har gift sig med svennar. Då är han en 16-dels finne. Är hans rötter fortfarande finska? Eller kanske mer svenska? Ingen aning om hur det ligger till, men bara för att man har ett jävla inslag av utländskt påbrå gör det en inte till den nationaliteten. Är själv 8-dels dansk. Känner kanske inte att det definierar mig.

Efternamnet identifierar ditt historiska arv.

Sedan finns det synonymer till rötter som fäste, grund, bas; ursprung, orsak, upprinnelse, början mm och alla har ungefär samma betydelse i olika sammanhang.
Citera
Medlem
zkuurks avatar
Jag hoppas verkligen att polisen och regeringen gör ALLT för att lösa detta mord på en ung svensk..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Jag bara hoppas att han hann ha någon dödsångest innan han dog. Att han förstod att det var kört.
Stämmer det att han blev jagad? Jag bara önskar så att den jävla sopan led ordentligt innan det direkt dödande skottet.

Om du inte har något vettigt att skriva så skriv inget alls.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Nu ger sig den forne gangsterrappare och numera frälste sebastian stakset in i debatten och beskyller allting på samhället. Det är samhällets fel att Einar vart mördad och alla andra som blir skjutna i förorten. Varför kan inte dessa människor från förorten skaffa sig ett vanligt jobb som tex byggarbetare och leva ett ordnat liv? Det är väldigt enkelt att i Sverige skaffa sig en utbildning. Förstår inte riktigt hur man kan skylla på samhället när vi i Sverige har det mest generösa samhälle för att skaffa sig en utbildning eller ett jobb. Det handlar om drivet i individen och har ingenting med vart man kommer ifrån.

Jag själv kommer ifrån förorten och var länge inne på fel väg. Skaffade mig ett jobb inom bygg och nu många år senare har jag mitt egna byggbolag med 15 anställda.

Blir så trött på alla idioter som försöker få det till att dom är utsatta från förorten och har inget hopp om framtiden.
Citera
2021-10-23, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Bröstkorgen och huvudet.

Hur vet du det?
Citera
2021-10-23, 19:08
Medlem
Pearsagas avatar
Stackars föräldrar💔
Citera
2021-10-23, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zkuurk
Jag hoppas verkligen att polisen och regeringen gör ALLT för att lösa detta mord på en ung svensk..

Finlandssvensk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in