2021-10-23, 18:07
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Man behöver inte gilla hans musik, eller lyssna på den, men visa respekt för fan. Han förtjänar respekt!

För att han rappade om att döda folk, råna och viftade med vapen? För att han var, eller hängde med, kriminella? Varför förtjänar han respekt? För att han är död? Upplys mig gärna.

Min respekt får inspirerade människor som åstadkommer något gott för allmänheten, hjälper andra, når mästerlighet inom ett område jag finner intressant och/eller övervinner stora motgångar. Inte en 19-åring svensk gangsterrappare som hade betydligt fler möjligheter att göra något av ovanstående jämfört med väldigt många.

Tragiskt, självklart. Förvånande? Absolut inte.
Citera
2021-10-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Så svenska fjortistjejer lyssnar på svensk TurkPop-inspirerad gangsterrap gjord av en knarklangare som sålde tunga droger till samma fjortistjejer.

...Något säger mig att det är mer fel på svenskar än på invandrarna...

Har två bekanta, halvsvenska tonårsföräldrar, (båda ensamstående) vars barn är helt okontrollerbara, en färgar tom håret för att passa in!
Vi bor ändå i en hyfsad närförort till Stockholm.

Föräldraansvar existerar inte.
Dessa svenska ensamstående mammor har inte tid och ork, dom jobbar heltid inom vården!

Men invandrarnas mammor är ju hemma hela tiden,
...men en mor eller kvinna har ingen auktoritet öht i den muslimska kulturen = kvinnan är en hushållerska och betjänt/madrass, inget annat.
All uppfostran hänger på skolan.
Eleverna uppfostrar sina föräldrar i "beteende" och språk.
Tonåringarna styr hela familjen egentligen🙄!
Senast redigerad av rantaplan 2021-10-23 kl. 18:36.
Citera
2021-10-23, 18:11
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Det gjorde jag också i hans ålder, jag var nog till och med värre med tanke på tiden som var då.
Idag är jag miljonär och betalat skatt (inte mycket till sverige men ändå), så jo. Jag sörjer en 19-åring. Killen hade hela livet framför sig och även något att kunna leva på, tyvärr hann tiden ifatt lillkillen.

Men du är Italienare du vet att väljer man rätt så lever man längre om man har tur för man kan dö i sjukdomar också
Citera
2021-10-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folketsdomstol
Märkligt att han som död hyllas som hjälte trots sin kriminalitet, bara dagar/månader innan skotten var han inblandad i knivdåd, själv elekriskt avväpnad av polis!!! Han valde vägen mot sin egen död, finns inget att hylla i hans val eller glorifiera hans musik i att sprida våldets storhet. Det skrämmer mig att kändisar nu gråter ut i över hans dödsruna! ALLT valdes av egen fri vilja och en slapphet av uppfostran. Han och många sndrs med samma livsval får slutligen sina dödsstraff slutförda.
Media har alltid haft ett, låt oss kalla det problematiskt förhållande till kriminella ända sedan Robin Hoods dagar (och förmodligen längre än så). Man älskar att glorifiera dessa svin, de levererar bra rubriker (numera klick), levande som döda. Och förutom det ordnar de sånt journalister gillar, sprit (Al Capone et al) eller kokain, som nutida kriminella gäng.
Citera
2021-10-23, 18:12
Medlem
dooeys avatar
Tragiskt såklart att en så ung person blir mördad. Verkar trenda att mörda varandra inom dagens "hiphop".

Stör mig lite på hyckleriet som jag uppfattar det från media etc:
Citat:
Med sina låtar ville Einár uppmärksamma de problem som finns och som många unga, framför allt i förorterna, drabbas av.

Så det är därför man rappar om hur coolt det är med tabbar, keys, dyra klockor etc. jovisst. På tal om att "uppmärksamma problem" så är väl glorifieringen av gangsterlivet inom hiphop idag ett problem att då uppmärksamma.
Citera
2021-10-23, 18:18
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Tragiskt såklart att en så ung person blir mördad. Verkar trenda att mörda varandra inom dagens "hiphop".

Så det är därför man rappar om hur coolt det är med tabbar, keys, dyra klockor etc. jovisst. På tal om att "uppmärksamma problem" så är väl glorifieringen av gangsterlivet inom hiphop idag ett problem att då uppmärksamma.

Ja verkligen, framförallt att det var en vit person. Hade det varit en neger så hade ingen brytt sig.

Men negrer är allmänt värdelösa ändå.
Citera
2021-10-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hur är det med Petter, Lilleman, Markoolio och Timbuktu de tre tyngsta gangsta-rapparna Sverige har? Vilken sida i konflikten huserar dessa?

inte på någon sida petter & co musik handlade inte om vapen, droger, pengar, horor.
Citera
2021-10-23, 18:19
Medlem
Finns bara en Einar och det är Einar Berg i Smash. Övriga göre sig icke besvär. Sticker man ut hakan så här korkat ja då får man betala dyrt.
Citera
2021-10-23, 18:20
Medlem
Svensk old school rap skrev mer politiska texter just för att få politiker att agera mot orättvisor. Idag skriver man om aina sex och droger.
Citera
2021-10-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey

Lol!!

Ja, Einar ville verkligen bara visa hur kulturen är. Det var inte så att han glorifierade skiten, poserade med pistoler och ”sköt mot kameran”. Nejdå.

Hela det här landet är ett stort skämt. I ett vettigt samhälle hade man sagt åt skräpet att dra åt helvete. I Sverige hyllas man när man är kriminell.
Citera
2021-10-23, 18:23
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men du är Italienare du vet att väljer man rätt så lever man längre om man har tur för man kan dö i sjukdomar också

Ja jag har halva mitt ursprung från Italien det räddade mig, min svenska släkt höll mer avstånd när jag var som värst medans släkten där nere läxade upp en, klimatet är hårdare idag men jag tror fortfarande att det bästa sättet att rädda en ungdom eller yngre vuxen på glid är att skicka iväg den långt ifrån sina vänner och ge stöd. Kanske svårare i dagens samhälle med telefoner och internet dock.
Citera
2021-10-23, 18:23
Medlem
Imagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja du Paolo det vet vi

Typisk svenne numera. Käka spagetti-o-köttfärssås och knulla rumänska hoes. <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto