2021-10-23, 17:27
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Är mordplatsen innergården vid Aktergatan 21-23?

https://www.google.se/maps/@59.3029786,18.1058223,3a,73y,314.69h,82.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHPFrOSruKosmt2fBzBfBBw!2e0!7i1 3312!8i6656

Lite oklart. Antingen där eller innergården mellan Lugnets Allé 48 och Aktergatan 21-23.
Citera
2021-10-23, 17:28
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Hammarbyhöjden och sjöstaden är hela tre minuter ifrån varandra. Med en cykel.

Varför skulle inte skytten fly dit om det finns ett ”safe house”? Snarare troligt än otroligt.

Nu beskriver du gränsen mellan Hammarby sjöstad och Hammarbyhöjden vilket blir olyckligt. Eller menar du att det bara tar tre minuter att cykla oavsett var i Sjöstaden du befinner dig i uppförsbacke till Hammarbyhöjden? Är Hammarbyhöjden enligt dig ett område eller en fast punkt på kartan? Att ta sig från Östermalm till Norrmalm tar en sekund om man står på gränsen.

Det låter osannolikt. Som jag tidigare skrivit är en troligare flyktväg genom södra länken och då självklart med bil. Medans du trampat på som en tok (och fått allas uppmärksamhet) och inte ens hunnit halvvägs till Luma har den som flytt med bil hunnit väldigt, väldigt mycket längre bort genom tunneln.
Citera
2021-10-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Hur kommer det bli med rättegången mot de som kidnappade och utpressade Einar? Det kan väl inte läggas ner för att målsägande är avliden? Eller?

Målsägarna blir väl bara andra, dvs hans familj?
Citera
2021-10-23, 17:29
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
"Önskar att vi kunde byta plats" är starkare och mer personligt än de mer vanliga "RIP min broder". Att de tänker på familjen och sådant. Vissa har längre utläggningar om att våldet måste ta slut i allmänhet, vissa nämner hans talang.
Jag tänkte först att han kanske överdriver för att han känner sig skyldig om han goade E men om man tänker som du skrev att A kanske var det egentliga målet så tycker jag att det "makes more sense".

Får också samma känsla att Adel var kompis till honom, men Adel är 28 år och Nisse var 19 år, så det blir lite lillebror mentalitet men jag tror också Einar tyvärr har försökt för mycket att vara cool bland äldre grabbarna och nu blev det som det blev.
Citera
2021-10-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Har följt tråden en del nu, och vad jag inte förstår är varför (som vissa spekulerar i) Einar skulle beställa ett mord på Havals lillebror? Fanns det någon rivalitet dem emellan, Einar och lillebrodern till Haval?
Tror inte alls att Einár har beställt något mord på lillebrodern, han verkar inte som en typ som gör såpass grova brott med tanke på tidigare brottsregister.
Någon har nog helt enkelt planterat falsk information pg.a avundsjuka och de ville helt enkelt ha bort honom.
Rättsväsendet har säkerligen redan koll på vilka dessa ärthjärnor kan vara, gäller bara att hitta rätt bland alla losers
Citera
2021-10-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Målsägarna blir väl bara andra, dvs hans familj?
I inspelningar från rättegången märktes att Einars föräldrar höll igen då Einar inte ville att de skulle vittna och av rädsla. Men om de har sorg och inte behöver vara oroliga för Einar kan de bli mer frispråkiga... Inte säkert att detta är till gärningsmännens fördel.
Citera
2021-10-23, 17:35
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tror inte alls att Einár har beställt något mord på lillebrodern, han verkar inte som en typ som gör såpass grova brott med tanke på tidigare brottsregister.
Någon har nog helt enkelt planterat falsk information pg.a avundsjuka och de ville helt enkelt ha bort honom.
Rättsväsendet har säkerligen redan koll på vilka dessa ärthjärnor kan vara, gäller bara att hitta rätt bland alla losers

Som sagt han har umgåtts med äldre som säkert knuffat han i den riktningen
Citera
2021-10-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
"Önskar att vi kunde byta plats" är starkare och mer personligt än de mer vanliga "RIP min broder". Att de tänker på familjen och sådant. Vissa har längre utläggningar om att våldet måste ta slut i allmänhet, vissa nämner hans talang.
Jag tänkte först att han kanske överdriver för att han känner sig skyldig om han goade E men om man tänker som du skrev att A kanske var det egentliga målet så tycker jag att det "makes more sense".

Jag tror inte Adel var mål. Mer öppen år Dumle i så fall.

Adel skriver ju med starkare känslor för han var ju på plats. Kanske rent av önskar att de inte sprang åt olika håll osv.
Citera
2021-10-23, 17:36
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Nu beskriver du gränsen mellan Hammarby sjöstad och Hammarbyhöjden vilket blir olyckligt. Eller menar du att det bara tar tre minuter att cykla oavsett var i Sjöstaden du befinner dig i uppförsbacke till Hammarbyhöjden? Är Hammarbyhöjden enligt dig ett område eller en fast punkt på kartan? Att ta sig från Östermalm till Norrmalm tar en sekund om man står på gränsen.

Det låter osannolikt. Som jag tidigare skrivit är en troligare flyktväg genom södra länken och då självklart med bil. Medans du trampat på som en tok (och fått allas uppmärksamhet) och inte ens hunnit halvvägs till Luma har den som flytt med bil hunnit väldigt, väldigt mycket längre bort genom tunneln.

Jo. Tror som du. GM har troligen löpt snabbt till någon närliggande innergård för att komma bort från platsen tyst och obemärkt, sedan gått normalt och hoppat in i en bil.

Sen kört iväg och smält in bland alla andra bilar via södra länken. Både hammarbyhöjden och nacka-hållet är orimligt.

Vad tar det ens från Lugnets Allé till södra länken med bil? 2-3min?
Citera
2021-10-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten

Varför skulle han inte ha kunnat beställa mordet? Se er inte blinda på hans utseende... lyssna på hans texter, låter det som en liten ödmjuk konfirmand? Han pratar ju om att mata folk fulla med skott. Han blev utklädd i BH och string med hundkoppel, det är väl klart som f-n att det då finns ett hämndmotiv.
Citera
2021-10-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
De pratade om de på tv4 där johanna björkman, advokat, sa att med den gedigna bevisning som fins så lär de räcka med bevisning vare sig Einár vittnade eller ej

Då får vi hoppas på att de döms så strängt som möjligt!
Citera
2021-10-23, 17:41
Medlem
Einar har vart utomlands länge. Han var väl tillbaka in i landen ca 14 dagar. Det kan vara så enkelt som att det har pågått intensiva planer på klippa honom under dessa dagar. De som läst fup inser det behövs ofta planering av flykt, vapen, lgh att gömma sig i etc samt att lokalisera.

Att han hängt med så många människor så gärna lägger ut det på sociala för att framstå som något inom dessa kretsar hjälper inte direkt.

Sen är det svårt att släppa tanken. Om det verkligen är slump att han dör när han väl börjat hänga med Dumle
Senast redigerad av sthlm4h 2021-10-23 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in