2021-10-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Har följt tråden en del nu, och vad jag inte förstår är varför (som vissa spekulerar i) Einar skulle beställa ett mord på Havals lillebror? Fanns det någon rivalitet dem emellan, Einar och lillebrodern till Haval?

Haval var anledningen till att Einar blev kidnappad och förnedrad i media
Citera
2021-10-23, 15:45
Medlem
Citat:
Har följt tråden en del nu, och vad jag inte förstår är varför (som vissa spekulerar i) Einar skulle beställa ett mord på Havals lillebror? Fanns det någon rivalitet dem emellan, Einar och lillebrodern till Haval?

Haval och Yasin kidnappade ju Einar. Jag vet inte hur du hade känt men jag hade inte direkt gillat någon som kidnappat mig och sedan spridit bilderna.
Citera
2021-10-23, 15:47
Medlem
Citat:

Haval var med och kidnappade Einar. Einar levde sedan (om jag förstått det rätt) under hot, man sa att man skulle spränga hans familjs lägenhet eller ge sig på hans bror etc. Haval sitter väl inne, så att gå brorsan då känns kanske inte helt ologiskt enligt deras tankemått mätt.
Citera
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Haval var anledningen till att Einar blev kidnappad och förnedrad i media

Borde han inte skickat torpeder på Haval då istället för på Havals lillebror? Haval känns ju som den farligare utav dessa två, så då släcker man Haval.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag håller med dig, men gängkriminella följer andra lagar, tyvärr. Hämndaktioner är en del av gängkulturen.

Jo det vet jag och därav alla skjutningar… men när man läser en del kommenterar så låter det som att de rättfärdigar mordet. Ingen säger att Einar var laglydig men ingen förtjänar att bli skjuten. För om vi alla ska börja ta lagen i egna händer så kommer det här landet att utvecklas till ett land
Som i Afrika eller Mellanöstern.
Citera
2021-10-23, 15:49
Medlem
Citat:
Borde han inte skickat torpeder på Haval då istället för på Havals lillebror? Haval känns ju som den farligare utav dessa två, så då släcker man Haval.

Grejen är den att Haval blev gripen ett tag efteråt tror jag. Och sen svider det nog rejält om man förlorar en bror.
Citera
2021-10-23, 15:53
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdsfdsf
Du ska tolka mitt svar som den gyllene regeln. Vill man bli bemött på ett visst sätt i en värld så ska man följa reglerna. Eller inte vara med i den lättkränkta världen öht.

Du drar detta som om det vore en klassiker. Tex, att vanliga människor med vanliga yrken som ej är kriminella, ska ta lagen i sina egna händer osv, detta är dock inte vanliga människor. Därför existerar inte dom reglerna och lagarna. Menar du att en kriminell rappare ska ringa Polisen och säga att en annan kriminell rappare sjunger om hans avlidna bror ?
Jag ser faktiskt din poäng och förstår men min poäng är också hur tusan man kan ta åt sig av vad någon säger eller sjunger så till den grad att man fysiskt måste hämnas?

Exemplet med polisen var riktigt kul! 😀🤣👍🏻
Citera
2021-10-23, 15:54
Medlem
Larasofts avatar
Varför kidnappades nils?
Citera
2021-10-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Avundsjuka kan inte ha varit huvudmotivet, eller huvudmotiven, men tror att detta var en del av allt.
Precis, jag tror absolut att avundsjuka och girighet bidrog till att det skar sig med grabbarna i Dalen, till att Haval sålde ut honom och för Vårby att kidnappa honom.

Efter kidnappningen kände han förstås behov av återupprättelse. Att hämnas men också att visa styrka och tillgång till till våldskapital för att känna sig säker misstänker jag. Dåliga rådgivare somvill krama så mycket pengar ur honom som möjligt...? I stället för avskräckning blev det eskalering.

Han var förstås inte en oskyldig ängel själv alltid, men det betyder inte att man förtjänar döden. När en 16 åring får s fame + pengar så snabbt vore det konstigt om han inte blev lite odräglig.

Kidnappningen gissar jag satte igång en spiral han inte ta sig ut. Han hade väl missbruksproblem innan och sådant brukar inte bli bättre av PTSD. När han sedan blev myndig och fick tillgång till pengarna utan att behöva förklara för mamma...

Han borde åkt utomlands till något fint ställe där han kunde få terapi, sola bada, träna och skriva låtar och så utan att vara rädd.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-23 kl. 16:05.
Citera
2021-10-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Varför kidnappades nils?

För att dem var väll avundsjuk på hans framgång. Dem försökte pressa han på 3,000,000 tror jag.
Citera
2021-10-23, 15:56
Medlem
Citat:
Varför kidnappades nils?
Pga hans framgångar. De försökte utpressa honom på tre miljoner.
Citera
2021-10-23, 15:56
Medlem
Citat:
Varför kidnappades nils?

För att han hade attityd och pengar och flashade med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in