Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Avundsjuka kan inte ha varit huvudmotivet, eller huvudmotiven, men tror att detta var en del av allt.
Precis, jag tror absolut att avundsjuka och girighet bidrog till att det skar sig med grabbarna i Dalen, till att Haval sålde ut honom och för Vårby att kidnappa honom.
Efter kidnappningen kände han förstås behov av återupprättelse. Att hämnas men också att visa styrka och tillgång till till våldskapital för att känna sig säker misstänker jag. Dåliga rådgivare somvill krama så mycket pengar ur honom som möjligt...? I stället för avskräckning blev det eskalering.
Han var förstås inte en oskyldig ängel själv alltid, men det betyder inte att man förtjänar döden. När en 16 åring får s fame + pengar så snabbt vore det konstigt om han inte blev lite odräglig.
Kidnappningen gissar jag satte igång en spiral han inte ta sig ut. Han hade väl missbruksproblem innan och sådant brukar inte bli bättre av PTSD. När han sedan blev myndig och fick tillgång till pengarna utan att behöva förklara för mamma...
Han borde åkt utomlands till något fint ställe där han kunde få terapi, sola bada, träna och skriva låtar och så utan att vara rädd.