2021-10-23, 14:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag syftar på impotens i att upprätthålla lag och ordning samt massimportation av kriminalitet.

Skriv det då. Det har ju inget med vänstern att göra.
Citera
2021-10-23, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag har aldrig hört talas om den här nissen. Jag kollade upp honom på YT. Jag har en fråga, varför låter han som om hans modersmål inte är svenska?
Om ditt modersmål är svenska, varför inleder du alla meningar med ”Jag”? Kan du inte skriva?
Citera
2021-10-23, 14:15
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Är "hobbyblatte" ett nytt fenomen för dig? För det måste ha funnits i minst 20 år nu i Sverige.
För några årtionden sedan fanns det inte så många men idag skulle jag tippa på att kanske... var 10:e vit grabb med helsvenska föräldrar pratar med brytning. För att de vill vara utlänningar helt enkelt.

Jaha, där ser man. Jag har missat det, eller snarare trott att det bara var en skröna. Det är ju väldigt obegripligt, varför vill man vara utlänning? Och det är ju liksom inte amerikansk eller fransk brytning vi snackar om. Balkan? Mellanöstern?
Citera
2021-10-23, 14:16
Medlem
Finns det nån här som har ett konkret förslag på vem det var som sköt?
Citera
2021-10-23, 14:17
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Om ditt modersmål är svenska, varför inleder du alla meningar med ”Jag”? Kan du inte skriva?

För att jag pratar om mig själv. Var är problemet? Det går alldeles utmärkt att inleda en mening med "jag". Kanske du som inte kan skriva?
Citera
2021-10-23, 14:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
De stämmer är en blatte från orten, inte arab men Chilenare. Orten lärde mig en hel del om intelligens/vishet. Stökig men ändå skarp i mitt sätt att tänka. Spolar fram från då till nu. Jobbar som utvecklare och kan fler datorspråk än dig. Jobbar för företag som säljer mjukvara åt kommuner, staten, skolor osv. Hänger du med i mitt resonemang? Man utvecklas framåt och man spelar inte pajas och utvecklas bakåt! Så visst orten har gett mig mina läxor om hur människor fungerar, lärt mig om att hårt jobb lönar sig. Kom hit som 5-åring och självklart kan jag kritisera en pajs som utvecklas baklänges när alla från orten vill utvecklas.

Du verkar inte ha många hjärnceller mer än rasistiska påhopp och Epan i garaget, du kanske lagt en Einar i ditt… dvs du är en pajas som utvecklas bakåt och inte framåt. Ett annat skolboks exempel är Sebbe Stax som utvecklas bakåt och haha ironiskt nog hamnat bland Latinos, men de klart han är lycklig där och han fatta att man inte ska göra väsen när man är en pajas för som sagt vi som skrattar kan lätt bli allvarliga och då är det inte lika kul för clownen… i orten får man lära sig en sak rätt tidigt… kontrollera din ilska och de som inte kan kontrollera den tja dom använder den energi för bryta mot lagen

Palla läsa allt. Vad vet du om Einars uppväxt? Han växte upp i Dalen och inte direkt i något villakvarter på Lidingö. Var intagen på LVU-hem.
Citera
2021-10-23, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Problemet börjar med att dagens föräldrar inte uppfostrar sina barn som förälder är man ytters ansvarig det är inte politikernas ansvar.

Var ju så Einars mamma gjorde. "oj det går inte bra i skolan men du jag betalar en hvb hem behandling så hörs vi om 12 månader"

Förstår bara inte hur norden kunde respektera Einars val, han var omyndig 2019. Kunde hon inte vara sagt åt Einar att han inte är välkommen hos henne och att hon ber honom att flytta FRÅN från Stockholm för tex Sundsvall eller Östersund. Pengarna var ju inte värt hans liv.

Hörde att hans företag var värt nästan 20 miljoner.
Citera
2021-10-23, 14:25
Avslutad
Vem är Einars pappa?
Citera
2021-10-23, 14:32
Medlem
S.Jorgens avatar
Mycket tragiskt för hans efterlevande! Ingen ska behöva begrava sitt barn! Att det var ett mord gör det hela ännu mer onödigt!
Allt detta för att han ansträngde sig för att vara tuffare än vad han var.

Vågar sätta en slant på att det förblir ouppklarat liksom 90% av alla andra skjutningar.
”Polisarbete” går ut på angiveri från inblandade.
Polisen kan inte själva hitta någon, dels på grund av resurser och befogenheter men också på grund av inkompetens och ovilja.

Jag är för gammal för att förstå dagen rap. Är uppvuxen med Eric B. & Rakim, Big Daddy Kane, Slick Rick, Steady B., NWA, Kool G Rap, EPMD och Public Enemy mfl.
Detta var The Golden Age!
Kännetecknande ett bra flow, behagliga röster och beats som var Hip-Hop.

Gubbnamnet Einar låter inte jätte gangster enligt mig.
Bengt eller Stig hade isåfall funkat lika bra.

Trodde att Lilleman skulle vara det skämmigaste som gjorts i musikväg i vårt land men jag hade fel.
En vitryss med barnansikte som bryter på blattesvenska lockar fram skämskudden. Pinsamt!

”Eyo jag har haft det svårt, betongbarn ingen bryr sig om mig. Jag har en pistol i jackfickan och säljer droger bla bla bla”

Detta är ingen diss mot Nils personligen men dagens ”rap” musik suger!!
Kanske fel tråd att ventilera sig om det?
Citera
2021-10-23, 14:32
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vem är Einars pappa?
Erik Grönberg
Citera
2021-10-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Det är konstigt att en som redan har ett gubbnamn skaffar sig ett ännu gubbigare namn. Einar. Den enögde.

Hans artistnamn är inte Einar, "gubbnamn" som du tänker!
Hans artistnamn är Einár! Ser du det lilla strecket ovanför "a"=á !
Förstår du hur det artistnamnet skall uttalas med en apostrof på "a"? Försök att utala Einar med betoningen på "á"!
Som du nu betonar namnet blir det Éinar, med betoning på stora bokstaven "E" och det är fel!
Einár låter helt annorlunda, inget gubbnamn utan ett intressant artistnamn.
Citera
2021-10-23, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Erik Grönberg

Hittar ingen bild på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto