2021-10-23, 13:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag är ingen fan av denna typ av rap, men som musikaliskt intresserad kan jag faktiskt förstå Einars talang. Beat, rap, ackordföljder, text, allt är snyggt och hänger ihop.

Många gamla Thule-gubbar ojar sig här i tråden, men faktum är att Einar på några år skapat mer än 100 Flashbacksgubbar under en livstid.
Citera
2021-10-23, 13:17
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Okej, så denna Einar rappar om gängkriminaliteten, hyllar den. Blir en frontfigur och får en slags stjärnstatus inom våldsromantiken. Dör sedan på grund av sitt engagemang för våldsromantiken. Hyllas sedan oproportionerligt av media för sitt engagemang och sin "talang" för våldsromantiken. Samtidigt som våldsromantiken är något dåligt? Jag hänger inte med. Är det bra eller är det dåligt att skjuta ihjäl sina fiender, för det är ju det han själv hyllar och som media i sin tur också hyllar?

Media hyllar våldsromantikens främsta rappare för sina bedrifter på den gängkriminella hiphop-scenen samtidigt som de sörjer för hur det slutade för honom. Men de prisar ju den här våldsromantiken?

Hur kan man påstå att man tycker gängkriminalitet är dåligt och att "det får vara nog nu" och "våra barn dör" när man fortsätter att hylla artister som är gängkriminella, som i sin tur har otroligt inflytande över den yngre generationen? Det kommer bara fortsätta.

Medierna och den svenska kultursfären är själv medansvariga för att Einar är död och nu hyllar de honom ännu mer så att fler barn kan börja hylla skottlossningar, knark, pang pang och "horor".

Jag tycker inte heller att Einar förtjänade detta, inte alls. Han var väldigt ung och hade förmodligen blivit en reko kille i framtiden, alla kan förändras. Det jag inte gillar är hur patetisk media är som gråter när han är död när de själva hyllar hans mördare och den kultur de står för.

Väl talat! Den där texten borde du skicka in på blaskornas kommentatorsfält på ansiktsboken. Jag håller med om allt - förutom att jag ej tycker det är tragiskt med hans död. De kan gärna få döda varandra allihopa de där packen.
Citera
2021-10-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imagoo
Japp. Rapparen hette Nils, det var droppen.

Hade han varit en musiker helt utan koppling till gängkultur vore kanske ännu värre? Hyllar han inte en skjuten broder i en av sina första låtar? Han hängde ju i kretsar där sånt händer...

Typ artist skjuts out of nowhere.

Artist känner tunga personer etc.

Gör det en skillnad?

Gör det någon skillnad? Eller om han rappat om frimärkssamlande, eller att ha mysigt i camping-tältet och annat... Hade det minskat risken för att skjutas?
Citera
2021-10-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
En kriminell rappare som viftar mot människor med kniv.

Men han var säkert en snäll kille som gillade att spela fotboll och ville bli advokat.

Typ han höll kanske på med nån skit men verkade ganska schysst som person. Var väl nåt knas som ledde till hans död på slutet...
Citera
2021-10-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
endast Yasin är dömd för misstanke för mord.

Dömd för misstanke om mord det var något nytt... Visste inte att de var möjligt att bli DÖMD för en misstanke haha
Citera
2021-10-23, 13:32
Medlem
FFL88s avatar
Suck, ständigt dessa efterblivna rappare, förstår verkligen att dem är tvingade att syssla med kriminalitet vid sidan av, för inte fan kan det gå att leva på dyngan allena.
Citera
2021-10-23, 13:34
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Suck, ständigt dessa efterblivna rappare, förstår verkligen att dem är tvingade att syssla med kriminalitet vid sidan av, för inte fan kan det gå att leva på dyngan allena.

Jo i pengar räknat gick det ju bra för Einar. Var ju bl a därför han blev kidnappad.
Citera
2021-10-23, 13:52
Medlem
Skriv inte mer om honom nu..en vanlig svensk vet inte vem det är ens..bara den dumme dansken i teve som vet.
Citera
2021-10-23, 13:53
Medlem
proconsuls avatar
Jag har aldrig hört talas om den här nissen. Jag kollade upp honom på YT. Jag har en fråga, varför låter han som om hans modersmål inte är svenska?
Citera
2021-10-23, 13:55
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Bra men hur mår du om du föredrar att oskyldiga människor dödas? Antingen stoppar man vänstern som Pinochet eller så accepterar man att leva i helvetet med tiden.

Nu var det väl kanske inte vänstern som sköt honom eller? Man har ju inte hittat mördarna så om deras partitillhörighet vet vi inget. Eller vet du nåt vi andra inte vet?
Citera
2021-10-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag har aldrig hört talas om den här nissen. Jag kollade upp honom på YT. Jag har en fråga, varför låter han som om hans modersmål inte är svenska?
Är "hobbyblatte" ett nytt fenomen för dig? För det måste ha funnits i minst 20 år nu i Sverige.
För några årtionden sedan fanns det inte så många men idag skulle jag tippa på att kanske... var 10:e vit grabb med helsvenska föräldrar pratar med brytning. För att de vill vara utlänningar helt enkelt.
Citera
2021-10-23, 14:05
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Det är konstigt att en som redan har ett gubbnamn skaffar sig ett ännu gubbigare namn. Einar. Den enögde.

Det är hans mellannamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in