2021-10-22, 23:58
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det gick ju rätt okej för Arsenal i kväll får man ju ändå tycka Jävlar vad ESR briljerade på plan.. den grabben är en framtidig AFC-legend.

Härligt, då kommer Guden Arteta att sitta kvar en bra stund!
Citera
2021-10-23, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det gick ju rätt okej för Arsenal i kväll får man ju ändå tycka Jävlar vad ESR briljerade på plan.. den grabben är en framtidig AFC-legend.
Härlig vinst för Gunners, samma poäng som United aka delad 6:e plats från sista plats. Kanske plockar första platsen snart men med i toppstriden är ni officiellt nu vartfall.
Always trust the process!
Citera
2021-10-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag kanske är cynisk, men jag tror inget i sådana här lägen sägs av en slump. Det finns en tanke som agenten har här, det är en del av en förhandling.

Liverpools utgångsbud - ska vi gissa 250k£ per vecka, till 2025? (Då är Salah 33 när det går ut)

Salah själv vill ha 500k£ per vecka till 2026?

Sen måste de mötas någonstans i mitten. Salah här och nu motiverar väldigt bra varför han ska vara top earner i klubben med sin form - men hur mycket mer kan man ge honom än VvD för att det inte ska börja knorras hos övriga om löneförhöjning?

Salahs uttalande här slår åt båda håll. Många fans tycker väl bara att ge honom det han vill ha, han är ju kungen!

Å andra sidan kan man argumentera att om salah verkligen vill stanna är det ju bara skriva på utan att bry dig om lönen och kontraktslängden.

Jag tror det löser sig, även om förhandla via media som regel är en dålig idé.

Det senaste jag läste var 400k£.
Salah vill stanna kvar i klubben, men säger att det slutliga avgörandet ligger hos Liverpool.

Chris Bascombe skriver detta och anses vara trovärdig.
Citera
2021-10-23, 09:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Salah vill stanna kvar i klubben, men säger att det slutliga avgörandet ligger hos Liverpool.

Är parterna överens om kontraktslängd, eller är det också en grej?

Sadio Manes kontrakt går också ut 2023, född 92. Knappast varit bäst sista året, men köper han att få låt säga 150-200k om Salah får 400k? Mane ligger på blygsamma 100k per vecka idag, ganska uppseendeväckande.
Citera
2021-10-23, 10:12
Moderator
zanteras avatar
Jag kan ändå förstå att det är en knivig situation för Liverpool. Salah är kanske världens bästa spelare just nu denna säsongen, men samtidigt är han 29, och har väl kontrakt tills han är 31? En spelare vars fart är en av hans största attributer och också en av attributerna som brukar försvinna tidigare än andra.

Tror han har några år kvar i sig men samtidigt så resonerade nog många likadant med t.ex. Aubameyang i Arsenal som gick från skytteliga-toppen till Heskey 2.0 över en säsong efter att han fått förlängt kontrakt. Det finns alltid en viss risk med spelare som kommer upp i den åldern, även om jag tror Salah är kapabel att leverera tills han är 34-35.
Citera
2021-10-23, 10:16
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Jag kanske är cynisk, men jag tror inget i sådana här lägen sägs av en slump. Det finns en tanke som agenten har här, det är en del av en förhandling.

Liverpools utgångsbud - ska vi gissa 250k£ per vecka, till 2025? (Då är Salah 33 när det går ut)

Salah själv vill ha 500k£ per vecka till 2026?

Sen måste de mötas någonstans i mitten. Salah här och nu motiverar väldigt bra varför han ska vara top earner i klubben med sin form - men hur mycket mer kan man ge honom än VvD för att det inte ska börja knorras hos övriga om löneförhöjning?

Salahs uttalande här slår åt båda håll. Många fans tycker väl bara att ge honom det han vill ha, han är ju kungen!

Å andra sidan kan man argumentera att om salah verkligen vill stanna är det ju bara skriva på utan att bry dig om lönen och kontraktslängden.

Jag tror det löser sig, även om förhandla via media som regel är en dålig idé.

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Vilket svårt och komplext läge för FSG.

Salah är (i alla fall enligt mig) bäst i världen just nu. Han säger dessutom att han vill stanna karriären ut i Liverpool och det älskar man ju att höra. Vill dock ha 400k£ och VvD har högst lön just nu med 220k£. Det blir helt skevt! Jag har lite svårt att se vilken lön Salah kan ha och samtidigt göra både FSG, Salah nöjda och övriga truppen ok med det utan att själva vilja ha högre lön, 320-340k£?

Läste någonstans om att FSG satt i ett liknande läge i USA med Red Sox för något/några år sedan och då slutade det med att de aldrig möttes och stjärnan lämnade.

Sen är ju ingen större än klubben, men jag tror det skulle sända helt fel signaler till resten av fotbollseuropa om han lämnar när han är hetast på planeten. Jag hoppas verkligen att de kommer överens, men jag kommer att ha en klump i magen tills det löser sig, om det löser sig.
Citera
2021-10-23, 10:24
Medlem
Drickbacks avatar
Möjligt låta Salah ligga något över VvD i lön, en annan fråga man ska ställa sig är hur bra tror man Salah är när kontraktet går ut 🤔 är han värd sin höga lön då kontra produktivitet.
Citera
2021-10-23, 10:24
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Är parterna överens om kontraktslängd, eller är det också en grej?

Sadio Manes kontrakt går också ut 2023, född 92. Knappast varit bäst sista året, men köper han att få låt säga 150-200k om Salah får 400k? Mane ligger på blygsamma 100k per vecka idag, ganska uppseendeväckande.

Mané 100k medans Ox har 120k. Hoppas han kan gå med på 200-220k, det tycker jag att han är värd.

Edit: Mané alltså.
Senast redigerad av Apnacke 2021-10-23 kl. 10:27.
Citera
2021-10-23, 10:31
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Möjligt låta Salah ligga något över VvD i lön, en annan fråga man ska ställa sig är hur bra tror man Salah är när kontraktet går ut 🤔 är han värd sin höga lön då kontra produktivitet.

Tror inte Salah är nöjd med att ligga något över. Håller med, svårt läge för FSG.
Citera
2021-10-23, 11:00
Medlem
Arons avatar
varför inte sälja salah till barca under kommande vinters silly season för 140 euro, det gick bra förra gången för 4 år sen
Citera
2021-10-23, 12:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag kan ändå förstå att det är en knivig situation för Liverpool. Salah är kanske världens bästa spelare just nu denna säsongen, men samtidigt är han 29, och har väl kontrakt tills han är 31? En spelare vars fart är en av hans största attributer och också en av attributerna som brukar försvinna tidigare än andra.

Tror han har några år kvar i sig men samtidigt så resonerade nog många likadant med t.ex. Aubameyang i Arsenal som gick från skytteliga-toppen till Heskey 2.0 över en säsong efter att han fått förlängt kontrakt. Det finns alltid en viss risk med spelare som kommer upp i den åldern, även om jag tror Salah är kapabel att leverera tills han är 34-35.

Auba är i toppen av skytteligan… Gjort lika många mål som Bruno, Firmino och Son t.ex. Skulle du jämföra dom med Heskey också?
Citera
2021-10-23, 13:15
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Auba är i toppen av skytteligan… Gjort lika många mål som Bruno, Firmino och Son t.ex. Skulle du jämföra dom med Heskey också?

Vet inte om jag skulle klassa 5a som "toppen av skytteligan" när han ändå är 3 mål efter täten när Arsenal spelat i helgen redan. Bruno t.ex. är ju en mittfältare och borde ju tekniskt sett inte ligga däruppe, Firmino har väl aldrig varit Liverpools främsta målskytt och Son spelar ju för Spurs.

Det kan hända att Aubameyang hittar formen igen, men förra säsongen såg han ju verkligen klappusel ut stora delar av säsongen. Inte alls samma målskytt eller hot framåt som säsongerna innan. Dock är det ju sånt som händer, för oss t.ex. så gick ju Rooney från att vara en av världens bästa anfallare till medioker över några säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in