Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Klarar man det på egen hand så behöver man ju inte tweakers och tuners. Men de förenklar Windowstillvaron och är oftast gratis samt distribuerbara.
Jo, men min fråga tog utgångspunkt i min egen ovetskap här... Kan några av dessa program göra saker man inte kan i registreringsdatabasen, alltså helt enkelt installera "tilläg", eller hämta funktionalitet från äldre Windowsversioner ?
Jag har sådan sett inget emot att göra vardagen lättare, men det kan ge merarbete i andra änden när man skall supportera kunder/klienter.
En av de få "programsnuttar" jag faktiskt rekommenderar "mina" klienter är NirSofts QuickSetDNS vårt nätverk accepterar bara vår egen DNS, och många med barn hemma "råkar" få fasta DNSer från några program att fildela med, eller så har deras brorsöner förklarat dom att Internätet blir hundra gånger bättre om man låser den till Googles DNS. Byta till automatisk DNS är gjort i en handvändning, men för några är t.o.m. sådan en simpel övning mer än de kan klara, då kan det vara "smart" med att bara dubbelklicka och välja var man befinner sig.
Nej vänta lite nu, jag använder själv Sysinternals Autoruns ibland, men det är ju ren och pur registreringsdatabs-tuning, med GUI. Igen, inget jag rekommenderar mina klienter, man skall ha tungan välplacerad när man klickar sig runt där, ett enkelt fel kan lätt förvandla burken till en mursten