2021-10-23, 10:27
Medlem
Och fy f----n vad jag ogillar alla som handlar med slöddret och göder alla dessa smågansters.
Citera
2021-10-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Så du tror att det är så I andra länder i EU?
Givetvis! Vi i Sverige är generellt bra på att anmäla brott. Det är dexsökert i flertalet andra EU lönder också, men i många andra EU länder vågar de inre anmäla på grund av maf du ia och mc gäng etc!
Citera
2021-10-23, 10:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Någon som vet varför Einar ens blir hyllad? Det här är alltså en person som levt ett brottsligt liv senaste tiden. Körde ifrån en polisbil med kokain och vapen i bilen och var inblandad i mord på en resturang för bara någon vecka sen. Varit inblandad i mord innan det också.

Einar var ett riktigt jävla as som förtjänar att brinna i helvetet, precis som alla andra gängkriminella. Sverige blev en lite bättre plats samma sekund som han blev mördad. En idiot mindre i samhället. Ingen är gladare än jag.

Du har ju ingen koll alls! Han har inte varit med om något mord.
Citera
2021-10-23, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Enig, både media og musikkbransjen kunne latt være å gi de oppmerksomhet, må da finnes rappere i Sverige som gjør noe annet enn gangsterrap slik disse fjortisene gjør, så bra er de jo ikke

Ja, ikke sant. Det er klart det skal være stor takhøyde når det kommer til tekster, men dette er rappere med koblinger til gjengmiljøer som går svært langt i glorifiseringen av denne type livsstil. Med det skrevet, og tatt i betraktning at Sverige har et enorm problem med gjengmiljøer, mener jeg media har et selvskrevent ansvar her.
Citera
2021-10-23, 10:29
Medlem
Rör man sig medvetet i den kriminella miljön och blandar sig med dom, umgås med idioterna, så får man lite grann skylla sig själv. Jag har aldrig hört talas om honom. Men rap har aldrig varit något jag lyssnat på.
Citera
2021-10-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerman
Det finns en lag om förbud mot krigsleksaker.
Media borde kunna ställas till svars om marknadsföring av olagliga produkter, för pickadollerna är väl inte riktiga i videona...eller

Det hadde kanskje vært en idé. Er dette i det hele tatt en diskusjon i Sverige? Altså medias rolle og hvordan gjengmiljøene fremstilles?
Citera
2021-10-23, 10:31
Bannlyst
Är det inte lustigt att historien går igen? I tråden finns 25-åringar som låter som journalisterna lät 1985. "Vi måste förbjuda gangsta-rappen!".

Sök Siewert Öholm + Vasp
Citera
2021-10-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
🤣👍🏻

Citat:
Ursprungligen postat av Fatface
Av det lilla jag sett av honom så påminner han om Skurt på tv3.

Han skulle tagit den vägen i livet istället, hyra ut sig som Skurt-lookalike
Citera
2021-10-23, 10:35
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
”Sprang till mamma och grät” – Hör fansens röster efter rapparens död

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sprang-till-mamma-och-grat-hor-fansens-roster-efter-rapparens-dod

Man lider med dagens ungdom som har idioter som Einar som sina förebilder - både killar och tjejer av olika etnicitet tycks beundra gangsterrapparna...
Citera
2021-10-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sprang-till-mamma-och-grat-hor-fansens-roster-efter-rapparens-dod

Man lider med dagens ungdom som har idioter som Einar som sina förebilder - både killar och tjejer av olika etnicitet tycks beundra gangsterrapparna...

Jag hade dragit in veckopengen om mina barn idoliserade en sån där
Citera
2021-10-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert

En "inspiration emot våldet" som för en pisskvart sedan var misstänkt för ett knivdåd och tros ligga bakom beställningsmord samt mumlar i takt om vapen? Skulle vilja skratta men dagens samhälle är allt bra sjukt.
Senast redigerad av Periodic 2021-10-23 kl. 10:55.
Citera
2021-10-23, 10:40
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Se på Elvis Presley , han sågs många som en nolla och kom väl också ifrån tuffa förhållande. Men skillnaden mellan Elvis och Einár är att Elvis är fortfarande stor.

Skillnaden är att Elvis levde under helt annan tidsera. Han skapade musik som många generationer dyrkade och än idag fortfarande gör. Jag själv lyssnar på hans musik minst ett par gånger i månaden.

Einár eller vad bylingen egentligen heter har inte skapat något revolutionerande. Det är bara en massa trams om kriminalitet, droger och kvinnors fittor och anus hit och dit. Musik som han dessutom rappade på svenska.

I och med att den clownen för mig var en helt ointressant person har jag inte följt hans eskapader eller haft något vidare intresse i att göra det heller. Det sägs att han stötte sig med olika kriminella nätverk i Sthlm. Var Einár på något sätt konstaterad lågbegåvad eller bara allmänt korkad och omogen?

Vad är syftet med att håna andra människors död som dessa clowner ägnar sig åt via sin musik? Einár hånade enligt många artisten Havals bror som skjutits till döds, vad var syftet med det? (Har ingen koll på hur turken dog). Var det för att ge igen för de bilder som publicerades på Einár när han poserade i kvinnliga underkläder och rött läppstift?

Ni som har koll på läget får gärna svara och förklara läget.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in