2021-10-23, 08:50
Medlem
Vad hände egentligen vid den där knivskärningen på krogen nyligen?Vem var BO - namn har nämnts men jag menar vilke typ av person och hörda han till någon gruppering?Vad bråkade de om?Vem höll i kniven?
OM det var Einar t ex borde han väl varit hektad nu? Om det händer på ett uteställe med massa vittnen och de grips på plats med blod och alla spår färska... Eller kan det vara så att ett uteställe inne i city skulle vara fyllt enbart med folk (inkl personal) som inte pratar med polisen? Har lite svårt att tro det.

Var konflikten i så fall just gentemot Einar - inte Adel och Dumle? (Humle och Dumle)Är det ingen som vet på vilket sätt hotbilden blev värre efter detta?
Citera
2021-10-23, 09:00
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vad hände egentligen vid den där knivskärningen på krogen nyligen?Vem var BO - namn har nämnts men jag menar vilke typ av person och hörda han till någon gruppering?Vad bråkade de om?Vem höll i kniven?
OM det var Einar t ex borde han väl varit hektad nu? Om det händer på ett uteställe med massa vittnen och de grips på plats med blod och alla spår färska... Eller kan det vara så att ett uteställe inne i city skulle vara fyllt enbart med folk (inkl personal) som inte pratar med polisen? Har lite svårt att tro det.

Var konflikten i så fall just gentemot Einar - inte Adel och Dumle? (Humle och Dumle)Är det ingen som vet på vilket sätt hotbilden blev värre efter detta?

Detta inlägget gjorde ont att läsa.
Men jag undrar samma sak.
Citera
2021-10-23, 09:03
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Hur är svenska folket egentligen funtade? Vi har precis blivit av med ett av våra största kriminella slödder och folk sörjer. Allt från statsminister, kända artister till barn och deras föräldrar. Löfven och Kristersson håller tal i TV. Kanalerna överträffar varandra i att ha minnesstunder. På platsen där han sköts samlas människor för att tända ljus. Hörde tom en intervju med en pappa och hans två söner i tolvårsåldern. Den här gangstern var tydligen deras idol. Hur skall vi kunna komma tillrätta med rekryteringen till gängrelaterad kriminalitet när svenska föräldrar tillåter sina barn ha sådana som denne Einar som idoler.

Håller helt med absolut ingen förlust har skett här.
Citera
2021-10-23, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Hur är svenska folket egentligen funtade? Vi har precis blivit av med ett av våra största kriminella slödder och folk sörjer. Allt från statsminister, kända artister till barn och deras föräldrar. Löfven och Kristersson håller tal i TV. Kanalerna överträffar varandra i att ha minnesstunder. På platsen där han sköts samlas människor för att tända ljus. Hörde tom en intervju med en pappa och hans två söner i tolvårsåldern. Den här gangstern var tydligen deras idol. Hur skall vi kunna komma tillrätta med rekryteringen till gängrelaterad kriminalitet när svenska föräldrar tillåter sina barn ha sådana som denne Einar som idoler.

Håller med!

De hyllade honom i Idol. Idol som riktar sig till ungdomar.
Det medans TV4:s egna tidigare programledare blivit totalt ratade pga småsaker i jämförelse.

På jobbet var det FÖRSTA gången det diskuterades skjutningar. Tydligen tyckte folk att det blev lite jobbigare denna gång då det sköts en vit person i ett vitt område. Så jävla naiva och blinda!!
Citera
2021-10-23, 09:06
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Problemet med Einars beteende var bristen på konsekvenstänk. Han fick hela vårby bakom lås o bom och kanske en artists lillebror mördad. Han borde ha förstått allvaret o hållit sig under radarn.

D var flera som varnande om hans sällskap bla Dumle o adel. Einar hade en death wish.

Vore fiasko om polisen inte lyckas knäcka det här. Hammarby sjöstad och tullarna är fullproppade med kameror, såvida GM:n inte har haft safe house. O den tekniska delen att de blev jagade.

Vårbynätverket åkte dit på kidnappningen på grund av Encro. Utredningen om kidnappningen var i princip nerlagd när Encro dök upp.
Citera
2021-10-23, 09:06
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXVIGustav
Blir bara irriterad på media, politiker mm som ska hylla denne kriminelle slyngel.
Han var kriminell, en belastning för samhället.
Kanon att dom kriminella rensar bland sina egna.

Hylla alla oskyldiga istället som mördas!

Jag håller med. Det var bara en tidsfråga innan det var hans tur. Han hade så mycket kopplingar till kriminella nätverk att man knappt kan räkna det på handens fingrar. Dessutom hade han nog retat upp en och en annan. Att han fått uppmärksamhet i media är också att han synts där. Ung man 19 år. Det är klart att det gör ont i ens hjärta lite. Men betydligt yngre har fått sätta livet till. Dessutom oskyldiga. Jag rycker på axlarna numera när jag läser att någon blivit skjuten. Förrut reagerade jag med förskräckelse nu är man så van.

Han var en i mängden av alla skjutningar, nu väntar nya skjutningar, knivningar, rån och våldtäkter. Det går framåt!!!! Vilket samhälle vi har!!!
Citera
2021-10-23, 09:08
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Angående själva skjutningen..

Vittnen har hört 6 skott. Alla behöver inte ha träffat honom. Ifall det nu pågått en jakt exempelvis.

På bilden, den enda som finns, ligger han död med skorna in mot porten och på rygg. Bilden är tagen inifrån porten.

Nere till höger i bild vid hans ben är en blodpöl storlek större.

Gissar att han fått skott i ryggen på något sätt, fallit till marken och sedan har man gått fram och skjutit honom i huvudet. Hade han fått skott i bröstkorgen framifrån så skulle det oavsett kaliber runnit ner blod även fram på kroppen, vilket det ej gör. Ska också ha klart för sig att han lär ha legat en stund innan bilden tas, då det tar ett tag innan Polis anlände och påbörjade HLR.
Om han fått skott i ryggen på väg ut ur porten så stämmer väl inte det med att alla tre blev jagade?
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Om man skall tro Expressen började väl skottlossningen vid cykelgaraget, och sen jagade de ifatt Einar och sköt honom.
Ja i så fall så måste ju skytten ha stått bakom inne i porten? Skytten springer väl inte förbi Einar in i porten, jagar ut Einar och skjuter honom på väg ut ifrån porten?
Senast redigerad av becko 2021-10-23 kl. 09:11.
Citera
2021-10-23, 09:09
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Han fick inte hela Vårby bakom lås och bom. Ingen tvingade dem att hitta på det där. De sitter pga massa brott de begått - kidnappningen är bara ett av dem och de åkte dit på encrobevisningen. Chattar de själva skrivit.
Einar vittnade inte ens. Hur eftebliven är du egentligen? De fixade t o m bildbevisning åt polisen.

Tack! Exakt!
Citera
2021-10-23, 09:12
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiacalen
https://vm.tiktok.com/ZM8AgRYyo/

Fick upp detta konto på tiktok

Citat:
Ursprungligen postat av Asprickigzebra
Va???? S hittar ej länk kan du länka igen

Javisst.
Citera
2021-10-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jag håller med. Det var bara en tidsfråga innan det var hans tur. Han hade så mycket kopplingar till kriminella nätverk att man knappt kan räkna det på handens fingrar. Dessutom hade han nog retat upp en och en annan. Att han fått uppmärksamhet i media är också att han synts där. Ung man 19 år. Det är klart att det gör ont i ens hjärta lite. Men betydligt yngre har fått sätta livet till. Dessutom oskyldiga. Jag rycker på axlarna numera när jag läser att någon blivit skjuten. Förrut reagerade jag med förskräckelse nu är man så van.

Han var en i mängden av alla skjutningar, nu väntar nya skjutningar, knivningar, rån och våldtäkter. Det går framåt!!!! Vilket samhälle vi har!!!

Nu kommer det göras krafttag och mest troligt göra det illegalt för att vara med i kriminella gäng. Hur smart är man om man plockar någon som Einar? De kommer få ett hvete nu....
Citera
2021-10-23, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vårbynätverket åkte dit på kidnappningen på grund av Encro. Utredningen om kidnappningen var i princip nerlagd när Encro dök upp.

En felformulering utav mig. Han var inblandad indirekt. Vi vet ju inte heller med säkerhet vad har berättat för polisen. Stora fiskarna från Vårby hade aldrig låtit honom fortsätta med artisteriet.

Nu har det dykt om videos där han uttalat sig nervärderande om Havals lillebror. Klart att det späder på hotet ännu mer.
Citera
2021-10-23, 09:15
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker
Håller med!

De hyllade honom i Idol. Idol som riktar sig till ungdomar.
Det medans TV4:s egna tidigare programledare blivit totalt ratade pga småsaker i jämförelse.

På jobbet var det FÖRSTA gången det diskuterades skjutningar. Tydligen tyckte folk att det blev lite jobbigare denna gång då det sköts en vit person i ett vitt område. Så jävla naiva och blinda!!

Du kanske har en poäng med det. Han var ju mediaelitens favoritkille och fick vara med i morgonsofforna. Dessutom var ju hans mamma känd. Hammarby sjöstad är ju som du säger ett fint område.
Men däremot är jag villig till att tro att det kom nära lite för nära dom lite "finare" och präktigare människorna. Men då kanske folk vaknar upp lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in