2021-10-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Om ingen klantat sig med mobiltelefonerna så är det svårt att få fast mördaren. Anstiftaren kanske man kan haffa. Och den behöver i sin tur tjalla på mördaren.
Finns typ 100 Pers som skulle kunna mörda Einar av mer eller mindre personliga skäl.
Spår på platsen, övervakningskameror, vittnesmål, kartläggning av hans fiender... Detta är i tättbebygda och befolkade områden. GM är antagligen "kända av polisen" sedan tidigare. Om någon goat Einar har antagligen den personen kommunicerat på något sätt.

Motiv är inte det enda här i världen.
Citera
2021-10-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Inga videos som kommit upp här ialf?
Sjukt att han står verkligen snett över polisens axel helt obemärkt. 😂 visserligen är dem ju upptagna med einar men jag menar dem brukar ha olika arbetsuppgifter. Vissa brukar stå o flaxa o skrika sig hesa och knuffa iväg folk.

Tanken slog dig inte att hon har lampan tänd på sin mobil för att underlätta för poliserna? En eloge till kvinnan som blivit skadad för livet men ändå stanna för att underlätta och hjälpa poliserna!
Citera
2021-10-22, 22:39
Medlem
bosvens avatar
Tycker det är sjukt att media ej tar upp att han levde med skyddad identitet?.. Horribelt fall för vårat säkra Sverige.. Kommer säkert gynna vittnen i framtiden.....

Stämmer det att skottlossning börjat i ett cykel garage och att 3 skott skjutits mot gruppen som splittrats sedan sköts Einar men 3 skott i en trappingång? Låter då som troligt med hämnd
Citera
2021-10-22, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Spår på platsen, övervakningskameror, vittnesmål, kartläggning av hans fiender... Detta är i tättbebygda och befolkade områden. GM är antagligen "kända av polisen" sedan tidigare. Om någon goat Einar har antagligen den personen kommunicerat på något sätt.

Motiv är inte det enda här i världen.

Jag håller med. Och det är garanterat någon som "goat " honom.
Citera
2021-10-22, 22:41
Medlem
6.A.M.s avatar
Jag har aldrig kunnat se Einar som något annat än en studiogangster fören nu när han blev skjuten. Att bli skjuten är det slutliga beviset att man är äkta!
Citera
2021-10-22, 22:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Tänkte inte ge mig in i diskussionen. Men en liten notis även om man inte ska jämföra, och det gör jag verkligen inte.

Dessa gängen börjar bli vana med lönnmord, och även misslyckade sådana.

När Sammy Gravano och Gotti mördade Paul Castelano hade dem två huvudskyttar och ex antal extra skyttar (jag tror dem var 3 extra skyttar)
Dessutom var Sammy och Gotti själva beredda med vapen.

Kan mycket väl varit 5 st som är delaktiga i mordet på Einar.
2 som utförde dådet och 3 som var i reserv ifall han skulle fly eller ha "backup".

Jag pratar givetvis INTE kaliber på offren utan att gängen tyvärr börjar bli mera effektiva i sina mord pga nytt arbetssätt.

Visst Einar kanske var en nobody , men om han hade beskydd/backup fick inga misstag begås.
Precis som inte mordet på Castelano fick misslyckas pga efter konsekvenser.

Vårby nätverket säger i en av sina låtar att dem inte lämnar något åt slumpen. Så som Gotti och The Bull inte gjorde när Castelano skulle mördas, dem fick inte misslyckas.
1. Detta är med stor sannolikhet ett "inside" jobb. Någon som lurade Einar, någon han litade på.
Det är misslyckande eliminering 1.
2. Dem kan mycket väl haft flera spanare utöver 2-5 mördare , misslyckande eliminering 2.
3. Slutgiltiga misslyckande elimineringen är att dem använde sig av reserv mördare ifall Einar skulle springa.
Som Vårby nätverket sa, "Jag lämnar inget åt slumpen".

Jag gissar bara, men jag tycker mig se att morden/försöken av de äldre gangstrarna (givetvis beställningar utförda av unga) misslyckas mera sällan numera.
Därav säger vittnena att dem såg 5 stycken. 2 var mördarna resten kan ha varit något av det jag nämnt.

Det har egentligen inget med den unge mannens död att göra då han inte var riktig gangster alls. Väldigt få av dessa förortsgängen är riktiga gangstrar med inflytande på andra delar än deras orter, men dem finns. Och det finns riktig maffia som arbetar i skuggorna, som media inte skriver om.
Man kan anamma effektiva metoder att mörda även om man inte är en Cosa Nostra gangster, eller en Latin Amerikansk kartell.

Men detta är INTE skrivet i sten eller kanske inte ens är så. Det är bara hur jag skulle gått tillväga om jag skulle utfört mord och varit kriminell. Vilket jag inte är.

Det är mycket möjligt att de tre övriga var någon slags backup. Det verkar ju ha varit känt att Einar anlitat andra som skydd.
Citera
2021-10-22, 22:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Folk lever verkligen i Hollywood fantasier om dom tror någon kommer hämnas Einars död

Sen kanske mördarna en dag ryker i ngt annat i karma. Precis den karmaskuld Nils Einar samlade på sig.

Men tror man någon eller ngn gruppering i Sthlm ska hämnas han då redan där man vet inte ett skit vad man pratar om, bara känslor... Va nu anledningen är bakom känslorna, fans mans, rasism...

Han brände verkligen alla sina broar innan han dog och fick leta beskydd för pengar som en prostituerad ger sin hallick på gatan. Då blir man behandlad som en sån oxå.

Man vet aldrig kanske hans bror steppar in i leken och lägger pengar på någons huvud. Eller hans mamma kan flexa med sina pattar och locka någon 😖

Vad ni är sugna på rykten. Men apar er värre än dom ni hatar på. Men sanningen kommer ta tid att få reda på.

Ut med språket ordentligt ist för att tala i generella termer som inte betyder någonting.

Varför hade Einar en karmaskuld? Vem ville se honom död och varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellepop919
Ja men om du vet så mycket så spotta ut det då. Sluta lek gud i tråden, berätta vad han gjort och varför han blev skottad.

Men ni har ju redan löst allting. Det är bara läsa vad dom påstår. Fattas bara vem som höll i vapnet ju?

Varför berättar du inte för dom här ungarna att bilden är fake t ex? Det vet du ju...

Ehhh fortsätt ni snacka skit och lätta lite på rasistsnacket. Den här tråden är en enda lång känalosås... Den snälle rare Nisse som blir dödad av babianer & våldtäktsmän 😭😭😭

Loggar ut. Orkar inte med det här.

Vila i frid alla oskyldiga.
Citera
Medlem
Angående själva skjutningen..

Vittnen har hört 6 skott. Alla behöver inte ha träffat honom. Ifall det nu pågått en jakt exempelvis.

På bilden, den enda som finns, ligger han död med skorna in mot porten och på rygg. Bilden är tagen inifrån porten.

Nere till höger i bild vid hans ben är en blodpöl storlek större.

Gissar att han fått skott i ryggen på något sätt, fallit till marken och sedan har man gått fram och skjutit honom i huvudet. Hade han fått skott i bröstkorgen framifrån så skulle det oavsett kaliber runnit ner blod även fram på kroppen, vilket det ej gör. Ska också ha klart för sig att han lär ha legat en stund innan bilden tas, då det tar ett tag innan Polis anlände och påbörjade HLR.
Citera
2021-10-22, 22:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Tycker det är sjukt att media ej tar upp att han levde med skyddad identitet?.. Horribelt fall för vårat säkra Sverige.. Kommer säkert gynna vittnen i framtiden.....

Stämmer det att skottlossning börjat i ett cykel garage och att 3 skott skjutits mot gruppen som splittrats sedan sköts Einar men 3 skott i en trappingång? Låter då som troligt med hämnd

Det är vad Expressen påstår, men polisen har inte bekräftat det.
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Jag har aldrig kunnat se Einar som något annat än en studiogangster fören nu när han blev skjuten. Att bli skjuten är det slutliga beviset att man är äkta!

Om inget annat så har hans död gett den uppmärksamhet hans fiender bara kan drömma om att få när deras tid är kommen.

Einar kommer att leva vidare medan de andra blir bortglömda.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Angående själva skjutningen..

Vittnen har hört 6 skott. Alla behöver inte ha träffat honom. Ifall det nu pågått en jakt exempelvis.

På bilden, den enda som finns, ligger han död med skorna in mot porten och på rygg. Bilden är tagen inifrån porten.

Nere till höger i bild vid hans ben är en blodpöl storlek större.

Gissar att han fått skott i ryggen på något sätt, fallit till marken och sedan har man gått fram och skjutit honom i huvudet. Hade han fått skott i bröstkorgen framifrån så skulle det oavsett kaliber runnit ner blod även fram på kroppen, vilket det ej gör. Ska också ha klart för sig att han lär ha legat en stund innan bilden tas, då det tar ett tag innan Polis anlände och påbörjade HLR.

Vittnen säger dom hörde 3-4 skott, sen kort paus och 3-4 skott igen.
Första kanske fällde honom och dom andra avrättade honom med skott i huvudet 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in