2021-10-23, 08:11
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Vet denna Haval att han är en "dead man walking"?
Eller sitter han med restriktioner så att han inte har en aning? Det vore ju skönast för honom tänker jag.
Måste vara jobbigt om det är tvärtom. Att veta att man kommer bli klippt så fort man lämnar kåken.
För det kommer han väl?
Ful är han också haha.
Citera
2021-10-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det var ju nyligen prat om att hudfärg och etnisk bakgrund spelar stor roll när personer söker jobb. Så det spelar såklart in. Sen blir det ju även en snöbollseffekt när det redan har dragit igång. Visst, möjligheter kan finnas. Men det är ju en enorm segregation. Det är ett parallellsamhälle som gör att individer kanske inte ens ser att det finns chanser. Besöker du dessa förorter hör du att dom pratar om "vi och dom". Kaka och kaka leder fram till saker och ting. Exempelvis att Einár till slut blir mördad.

Där ser du ju. Dom andra som handlade i dumheter är ju av denna typ som diskuteras.

Du sitter väl inte i isolering i häkte när du är 17 år? Då har du ju ungdomsvård. Det är ju en väldig skillnad.
Det många invandrare inte förstår är att man behöver uppträda civiliserat om man vill ha ett jobb. Det duger inte att komma in med byxorna på halva röven, göra hiphop-gester och låta kaxig. Och sedan till råga på allt skylla på rasism gällande att man inte fick jobbet.

Många andra invandrare förstår däremot detta och ser till att lära sig språket ordentligt och skaffa sig en utbildning. Vi har och har haft flera sådana på mitt jobb och dessa är inte på något sätt sämre än en infödd svensk. Just nu har vi exempelvis en afghan och en somalier anställda. Skitbra killar båda två, så att dessa folkslag inte kan bli en del av samhället är fel. Dessa två skulle jag däremot se som assimilerade snarare än integrerade, något som jag mer och mer börjar tycka är en nödvändighet. Vi bör fortsätta med generösa bidrag, men villkora dem betydligt hårdare.
Citera
2021-10-23, 08:16
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Svårt att känna sympati för någon som umgås med kriminella avskum och spyr ut sig våldsglorifierande skitmusik.

Jag kan hålla med om att han satte sig själv i riskzonen, men det är ändå tragiskt att det ska behöva bli mord av det hela.

Som förälder tänker jag också på hans föräldrar, jag kan bara föreställa mig fasan men inte till fullo förstå den.
Citera
2021-10-23, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Hammarbysjöstad meddelklass ydylen fick snuben från Dalen ( fake förort" fick wannabe sista andetag , tuuche
Kan du översätta det där till svenska? Fattar ingenting.
Citera
2021-10-23, 08:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Man undrar ju vad hans föräldrar har för försvar egentligen.
Einar var inte en helylle kille överhuvudtaget.
Han valde själv att beblanda sig med idioter och därav var han en också.
Om han var en vettig snubbe med bra värderingar skulle han inte springa runt och kniva folk eller ens röra sig i de kretsarna.
Han glorifierade våld, vapen och den livsstilen.
Det var ju bara en fråga om NÄR någon blir skjuten. Ligger i deras natur att eliminera varandra allt eftersom.

Jag tycker mycket synd om de som på allvar har han som idol, för han var en nolla med noll framtid. Bara en stor börda för samhället.

SVT verkar ha räknat "fel". SVT planerade att sända direkt från en minnesstund i Dalen där det ryktades att någon från regeringen skulle delta. Hela sändningen klipptes efter 24 min då Einar inte var den publikdragare som SVT räknade med.

Att springa runt och kniva folk är inte ok ens om man är vit tydligen!

https://www.flashback.org/t3365001
Citera
2021-10-23, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Framförallt måste vuxen världen säga ifrån direkt. Idag är vuxenvärlden väldig tolerant, du får patetisk låga straff osv osv. Kommer en ungdom in i ett missbruk, då måste samhället säga ifrån. Visa det. Jag tycker vi skall ha militärskolor i Sverige, där man kan interna ungdomar som håller på att falla. Kanske inte vapenträning, men allt annat som hör det militära till ordning och redan, sedan en utbildning i t.ex någonting. En skola där man både få piska och morot.

Förr i tiden kunde problembarnen mönstra på en båt och gå till sjöss eller ta värvning i Främlings legionen, men det går inte längre.
Ditt sista stycke tror jag är enda lösningen när det har gått så långt så att en tonåring går runt med vapen och hotar folk. Sätt idioten på en båt med en hård kapten så att han lär sig disciplin och hårt arbete. Lite mer negativ till militärtjänstgöring, den typen av träning kan vara kontraproduktiv. Finns många vapentokar inom det militära.
Citera
2021-10-23, 08:26
Medlem
Realisten73s avatar
Vem ärver honom? Morsan?
Citera
2021-10-23, 08:27
Medlem
knackligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Eller sitter han med restriktioner så att han inte har en aning? Det vore ju skönast för honom tänker jag.
Måste vara jobbigt om det är tvärtom. Att veta att man kommer bli klippt så fort man lämnar kåken.
För det kommer han väl?
Ful är han också haha.

Förhoppningsvis. Han är en jävla pajas. En pissluffare.
Snyggt när "svenska hiphop eliten" 2022 antingen sitter inne eller dödar varandra. Den ena snor cigg, den andra misshandlar och kidnappar. Jag hoppas så förbannat att Haval får strängare straff efter sin överklagan. Känner inte för något medlidande för hans gangster lillebror heller.
Citera
2021-10-23, 08:30
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
För det kommer han väl?
Ful är han också haha.
Det hade han blivit oavsett.
Citera
2021-10-23, 08:31
Medlem
Hans död kommer göra Einár och hans musik odödlig, något han aldrig kunnat lyckas med i livet. Nu kommer han bli en ikon inom svensk hiphop och leva vidare. Det kommer skrivas böcker om honom, det kommer göras dokumentärer, hyllningskonserter, låttolkningar och så vidare.
Citera
2021-10-23, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Ditt sista stycke tror jag är enda lösningen när det har gått så långt så att en tonåring går runt med vapen och hotar folk. Sätt idioten på en båt med en hård kapten så att han lär sig disciplin och hårt arbete. Lite mer negativ till militärtjänstgöring, den typen av träning kan vara kontraproduktiv. Finns många vapentokar inom det militära.

Man försökte redan på 90 talet med värstingresor till Västindien, det blev inte så bra.

Men kan skala bort vapenträning. Det militära är inte bara vapen, utan som sagt ordning och redan. Att man gå kl 06:00. Man städar logoment, kl 06:30 äter man frukost efter visitation av logement. Gör man fel, så finns kamraterna som hjälpa till med kamrat uppfostran.

Kanske ha ett praktiskt eller teknisk utbildningsprogram. Där man får lära sej bli en bra fordonsmek.

Kanske få militär utryckning civila kläder=Muck, ifrån skolan med ett körkort och lastbil körkort?
Senast redigerad av JosephMcCarthy 2021-10-23 kl. 08:35.
Citera
2021-10-23, 08:33
Bannlyst
Att man som kritvit familj låter sitt barn gå en skola där finns mångkultur borde vara straffbart.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Man undrar ju vad hans föräldrar har för försvar egentligen.
Einar var inte en helylle kille överhuvudtaget.
Han valde själv att beblanda sig med idioter och därav var han en också.
Om han var en vettig snubbe med bra värderingar skulle han inte springa runt och kniva folk eller ens röra sig i de kretsarna.
Han glorifierade våld, vapen och den livsstilen.
Det var ju bara en fråga om NÄR någon blir skjuten. Ligger i deras natur att eliminera varandra allt eftersom.

Jag tycker mycket synd om de som på allvar har han som idol, för han var en nolla med noll framtid. Bara en stor börda för samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in