2021-10-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Oacceptabelt...
Precis, Löfven kommer nog att rädda oss till slut med sina kraftuttryck.
Citera
2021-10-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Bra att det rensas upp bland WT slöddret.
Negrer, SFI barn, kebabtekniker samt WT slödder får gärna självsanera sig själva så länge de låter oss vanliga Svenskar som gör skäl för lönen får vara i fred.

För varje ovanstående kategori som har ihjäl varandra så har vi hederliga skattebetalare fått lite extra tillbaka både i plånboken och för all jävla skatt vi lägger på alla dessa jävla drägg som sitter inspärrade i våra fängelser runt om i vårt avlånga land.

Som man bäddar får man ligga. Ni som sympatiserar med dessa drägg, tänk om. Denna lille Nils var ingen ängel som en del verkar tro. Beblandar man sig med hustlers och skriver idiotiska texter som bäddar för problem så får man fan stå sitt kast.

Enda jag kan känna sympati med är hans kära mor, Lena Nilsson. En mycket hyvens kvinna som jag hade förmånen att tillbringa en veckas semester med i mitten på 70-talet!

Med facit i hand så kan hon fan inte haft det enkelt med den grabben. Sen visst, man älskar sina barn - oavsett, ens barn är ens barn. Så känner med henne.

Dock hyser jag ingen som helst medkänsla för hennes sons död. Tyvärr!
Håller helt med, synd om alla anhöriga men har man valt att vara i den miljön så är detta konsekvensen.
Den som bäddar får ligga.
Citera
2021-10-22, 18:30
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu råder det risk för hämnd enligt polisen. Någon som vet vem/vilka det är som eventuellt står i skottgluggen då? Vågar man hoppas på att fler usla musiker/gangsterlivsstilsambassadörer ryker snart?

Folk kring Haval är väl bästa gissningen?
Citera
2021-10-22, 18:32
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
Public enemy och KRS var ju absolut inte gangsta rap. Överhuvudtaget.

Det var ju precis det de var, kanske tom startade genren. De använde gangsterkulturens yttre element, kläder, utseende mm för att få unga att lyssna. Sen kom de med ett samhällsengagerat budskap mot våld och droger.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Löfven tog till och med tillfället i akt att utnyttja Einars död för att ännu en gång köra sitt manta "vi måste jobba förebyggande". Den gubben går verkligen över lik för att kunna köra det här landet fullständigt i botten.
Såg att Svetsarn kört ännu ett malplacerat "vi har varit naiva!"
Han kanske som 70 procent av landet verkar känna idag att han vill vara nere med kidsen och samtidigt vara landsfaderaktig. Det var kanske tvunget att komma ett uttalande nu när Einár äntligen blivit en musikalisk legend och ikon. Tyvärr är Svetsarn ett svart hål vad gäller karisma och charm.

Jag får dock ge honom lite cred att Reinfeldt Il-Cirkusneger hade kört med ännu tyngre cringe. Den jävla sociopaten hade antagligen ljugit ihop något om att han var världens största Einár-fanboy.
Citera
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Bra att det rensas upp bland WT slöddret.
Negrer, SFI barn, kebabtekniker samt WT slödder får gärna självsanera sig själva så länge de låter oss vanliga Svenskar som gör skäl för lönen får vara i fred.

För varje ovanstående kategori som har ihjäl varandra så har vi hederliga skattebetalare fått lite extra tillbaka både i plånboken och för all jävla skatt vi lägger på alla dessa jävla drägg som sitter inspärrade i våra fängelser runt om i vårt avlånga land.

Som man bäddar får man ligga. Ni som sympatiserar med dessa drägg, tänk om. Denna lille Nils var ingen ängel som en del verkar tro. Beblandar man sig med hustlers och skriver idiotiska texter som bäddar för problem så får man fan stå sitt kast.

Enda jag kan känna sympati med är hans kära mor, Lena Nilsson. En mycket hyvens kvinna som jag hade förmånen att tillbringa en veckas semester med i mitten på 70-talet!

Med facit i hand så kan hon fan inte haft det enkelt med den grabben. Sen visst, man älskar sina barn - oavsett, ens barn är ens barn. Så känner med henne.

Dock hyser jag ingen som helst medkänsla för hennes sons död. Tyvärr!

AMEN!
Citera
2021-10-22, 18:33
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Såg att Svetsarn kört ännu ett malplacerat "vi har varit naiva!"
Han kanske som 70 procent av landet verkar känna idag att han vill vara nere med kidsen och samtidigt vara landsfaderaktig. Det var kanske tvunget att komma ett uttalande nu när Einár äntligen blivit en musikalisk legend och ikon. Tyvärr är Svetsarn ett svart hål vad gäller karisma och charm.

Jag får dock ge honom lite cred att Reinfeldt Il-Cirkusneger hade kört med ännu tyngre cringe. Den jävla sociopaten hade antagligen ljugit ihop något om att han var världens största Einár-fanboy.
Skyllde på knarkköparna på Avanza
Citera
2021-10-22, 18:34
Medlem
Svårt att känna sympati för någon som umgås med kriminella avskum och spyr ut sig våldsglorifierande skitmusik.
Citera
2021-10-22, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Du ber om en Glock i din mun, din råtta. Tror du fb är anonymt? Några rödingar avslöjar din IP adress din mupp.

Vad skall du göra med en ip adress? Din tekniska kompetens är särskilt hög. Varför en pistol m/88 för? Mycket coolare med en 1911
Citera
2021-10-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Ett väldigt bra och konstruktivt inlägg från kontot Vardagsrasismen på Instagram:

Han var lika kriminell som tex Yasin Byn som var en av hans fiender i den svenska gängkriminaliteten. Något rätt många svenskar har missat.

Jag tänker tillbaka på när Eínar var med i Malou efter 10 ihop med sin mamma. Hur de pratade om deras fina relation och mammans stöd till hans musikkarriär. Innehållet i hans låtar och kopplingen till kriminalitet fick han inte en enda fråga om. Faktum är att det var något som rätt sällan nämndes i samband med Eínars musik. Bara nån vecka senare var Greekazo med hos Malou. Han fick stå till svars för i princip all brottslighet i Sverige till följd av sin musik. Exakt samma sorts musik som Eínars.

Jag tycker det är rätt att folk är upprörda nu. Att debatten på riktigt börjat kring hur vi får unga att inte gå in på en kriminell bana. Jag är däremot jävligt trött på att det krävdes att en hyllad vit kille ,som ser "ursvensk" ut, skulle bli skjuten för att folk plötsligt ska sluta säga att han fick skylla sig själv, eller skambelägga föräldrarna för att inte ha uppfostrat honom rätt. Den avhumanisering som varit kompakt när unga poc killar skjutits ihjäl lyser plösliga med sin frånvaro.

Den strukturella rasismen blir sällan så tydlig som i hur samhället reagerar (eller inte reagerar) på någons död. Igen: Sörj Eínar. Kräv förändring. Uppmärksamma hans allt för tidiga död. Det enda jag ber om är att samma upprördhet skall visas nästa gång det är en svart kille som mördas pga sin involvering i kriminalitet. För det gör precis lika ont för deras vänner och familj att förlora någon de håller kär som det nu gör hos alla dem som älskar Eínar.

Flashback är dubbelmoralens och hycklarnas paradis!

Du tramsar. Inget annat land i världen har någonsin tolererat en invasion av folk som lever på bidrag, och inte uppfostrar sina barn. Det handlar om folk som trots mutor i form av bidrag och olika löjliga projekt med namnet integrering, inte kan leva som civiliserade människor.

Hur mycket ska det kosta att muta dessa gängmedlemmar och deras föräldrar till att inte begå brott?
Citera
2021-10-22, 18:36
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retzzzina
Ni rasister som snackar om lågt IQ osv, slår vad om att ni är outbildade bönder (kanske incels också?) som sitter på Flashback och spyr rasistiska kommentarer för att ni själva har misslyckats i livet och mår lite bättre av att det gått ännu sämre för nån annan. Precis såna som er som absolut inte löser några problem i samhället.

Einar dog inte för att han var svensk eller någon annan var utländsk. Han dog för att han sysslade med kriminalitet eller i alla fall la sig i. Sorgligt hur Sverige har blivit med allt våld och dödsskjutningar men att sitta och skylla på människor efter deras ursprung eller hudfärg är väl ändå bra långt ner på en ”IQ-skala”. Problemet är väl ändå mer komplext än så och ligger väl snarare i rasismen och utanförskapet som det svenska samhället (eller vilket annat samhälle som helst skapar). Sen att det gått så långt som det gjort lär väl vara mer av personlig art och drabbar uppenbarligen svenskar som invandrare.

Ok, ska man tolka det som att en gangsterrappare fått smaka gangstermedicin?
& att blyet är tungt färgblint?
Citera
2021-10-22, 18:38
Medlem
Tragiskt, onödigt och totalt meningslöst på ett mänskligt plan. Känner sympati med anhöriga som får leva vidare med saknaden och frågorna. Samtidigt gjorde han sina val gå in och leva i denna miljö och det blev negativa konsekvenser, riskerna var uppenbara. Samtiidigt som han också glorifierat det. Den som sig i leker ger som man säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in