2021-10-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Är nog inte läge att dra upp tittarsiffror som mått på popularitet i vinter dock, skidskyttet kommer krossa längdskidorna. Sjukt bra siffra dock.

Följare i sociala medier och antalet artiklar i dom stora tidningarna är nog bästa måttstocken framöver även om det inte är något perfekt mått. Går inte att mäta SVT mot en betalkanal.

Ja, NENT Groups agerande kommer absolut att sänka intresset för längdskidåkning. Tragiskt.
Citera
2021-10-22, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Varför tycker du så om Ferry? Han verkar ju vara en cool kille som vågar sticka ut och ha åsikter. Men vad vet jag? Upplys mig!

Ferry är en mycket märklig person med extrema idéer som jag inte alls sympatiserar med.
Citera
2021-10-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Ferry är en mycket märklig person med extrema idéer som jag inte alls sympatiserar med.
Ok, trodde du hade något mer än din åsikt.
Citera
2021-10-22, 17:19
Medlem
Störigt att Bränholm med anhang kommer få för sig att generiska skidskytte är populärare än längd. Men det ska bli intressant att se vad helt vanliga World Cup-löp kommer dra för siffror hos NENT.
Citera
2021-10-22, 18:38
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Störigt att Bränholm med anhang kommer få för sig att generiska skidskytte är populärare än längd. Men det ska bli intressant att se vad helt vanliga World Cup-löp kommer dra för siffror hos NENT.

Ja, det är en rejäl tankevurpa. Bara att kolla vilket schwung "bäst när det gäller" fått.
Vinterstudion kommer tappa rejält med skidskytte och den tråkigaste formen av längdskidor "stakorgie" står på programmet.

-----
Såg att Linn Sö ligger 27a på distans-fispoängen! I världen!! Man borde inte räkna in rullskidor i poängräkningen.

-----
Noterade att OS-kvoten för USA kan bli 7 åkare för herrarna och kan då möjligtvis tänka sig att skicka 5 sprinters som ett scenario, alltså en som sitter på bänken. Lite anmärkningsvärt ändå.
Citera
2021-10-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Jag vet inte om någon tidigare har postat detta från Ski Team Sweden:

Sen finns det några som påstår att svenska folket har tappat intresset för längdskidåkning. SVT har t.ex. gått ut med påståendet att skidskytte är mer populärt än längdskidor bland svenska folket. Dom är nog sura sa räven till sig själv om rönnbären han inte kunde nå.

Det är väl bara Ola Bränholm på SVT som tror det. Varför visar dem då inte en serie om skidskytte istället? Det här är tredje serien om längdskidor som visas jämfört med noll för skidskytte.

Tittarsiffrorna hade säkert varit ännu bättre om SVT med hjälp av bibehållna sändningsrättigheter och reklam i Vinterstudion visat serien i januari-februari.
Citera
2021-10-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady

Grejen är väl att vi kanske inte ens kommer få veta det. Viaplay ger väl inte ut tittarsiffror utan bara abonnenter eller nåt sånt?

TV6-siffran blir väl känd även framöver. Kanske.

Nu gillar jag ju skidskytte mycket också men man märker ju ändå i trådarna här att det är klasskillnad i intresse för "lunken". Sen är ju längdskidorna mycket bredare när det gäller nationell elit, ungdom och gräsrötter, skiljer förstås lite mindre i intresseväg om vi bara pratar A-landslag, världscup och mästerskap.
Citera
2021-10-22, 21:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vinterstudion kommer tappa rejält med skidskytte och den tråkigaste formen av längdskidor "stakorgie" står på programmet.

Det tror inte jag. Skidskytte är populärt och jag tror många traditionella Vinterstudiotittare inte kommer leta upp TV6 om de ens har den kanalen.
Citera
2021-10-22, 22:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det tror inte jag. Skidskytte är populärt och jag tror många traditionella Vinterstudiotittare inte kommer leta upp TV6 om de ens har den kanalen.

Jag tror att "många traditionella Vinterstudiotittare" inte nöjer sig med enbart skidskytte, sporadiska alpina sändningar och långlopp i längd. Har man tillgång till TV6 och intresse för sporten så kommer man att leta upp kanalen. (Åtminstone vad det lider)

Om inte annat så har SVT gjort NENT en stor tjänst inför säsongen genom dokumentärserien "Bäst när det gäller".
Senast redigerad av katw 2021-10-22 kl. 22:21.
Citera
2021-10-22, 23:13
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

För att gissa lite så tippar jag på minus 20%.

Intressant är helgen i Davos - då bör tittarskaran bestå i gammal tappning.
Citera
2021-10-23, 07:36
Medlem
Grejen med Vinterstudion är att eftersom det puttrar på mysigt behöver man inte sitta spikad framför tv utan den kan stå på i bakgrunden. Men nu kommer det inte fungera på samma sätt, man kommer nog tvingas byta kanaler (jämför med os tex) så när man har varit och fyllt på kaffet ligger sändningarna på nån playtjänst helt plötsligt.
Lägg till reklamavbrott och sen att man inte vågar lite på ett långsammare tempo kommer det blir en katastrof.
Citera
2021-10-23, 07:51
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ja, det är en rejäl tankevurpa. Bara att kolla vilket schwung "bäst när det gäller" fått.

-----
Såg att Linn Sö ligger 27a på distans-fispoängen! I världen!! Man borde inte räkna in rullskidor i poängräkningen.

-----
Noterade att OS-kvoten för USA kan bli 7 åkare för herrarna och kan då möjligtvis tänka sig att skicka 5 sprinters som ett scenario, alltså en som sitter på bänken. Lite anmärkningsvärt ändå.
Iofs fel tråd - men Sverige kan ju mycket väl skicka fem damsprinters, där några även är kapabla distansåkare - detsamma lär gälla USAs herrar, t.ex. Gus lär väl köra såväl sprint som distans (sorry, lyckas inte lista ut hur man svarar i tråden där detta hör hemma)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in