2021-10-20, 20:49
Medlem
DjPuttes avatar
Just nu handlar det om de operatörer som har markbundet tv nät som berörs av omläggningen, Detta är ingen nyhet överhuvudtaget det är väl informerat vad som kommer ske det är bara att en avgift ska läggas till för se TV6!

Så jag fattar inte gnället som uppstår i min värld en icke fråga så enkelt är det och enda operatören är Boxer som är illa nödd tvungen att övergå på digitalt vilket dem gjort en tid nu, Så TV6 görs inte om utan kanalen kvarstår med bli mer fokus på sport än ngt annat och bäst är ring in på ALLENTE kolla vad har dem för alternativ och priser för VIAPLAY tjänsten el om man vill ha det på annat sätt!
Citera
2021-10-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Just nu handlar det om de operatörer som har markbundet tv nät som berörs av omläggningen, Detta är ingen nyhet överhuvudtaget det är väl informerat vad som kommer ske det är bara att en avgift ska läggas till för se TV6!
Gäller inte bara Boxer och markbundet utan även andra operatörer som Tele2 plockar bort TV6 ur grundutbudet.

Citat:
Så jag fattar inte gnället som uppstår i min värld en icke fråga så enkelt är det och enda operatören är Boxer som är illa nödd tvungen att övergå på digitalt vilket dem gjort en tid nu,
Vet inte varför du fortsätter yra om att Teracom/Boxer håller på att gå över till digitalt. Har ju redan svarat att det är helt fel uppfattat: (FB) Vintersport i media

Citat:
Så TV6 görs inte om utan kanalen kvarstår med bli mer fokus på sport än ngt annat och bäst är ring in på ALLENTE kolla vad har dem för alternativ och priser för VIAPLAY tjänsten el om man vill ha det på annat sätt!
De flesta vill troligen inte betala Viaplays ockerpris om man bara vill se längdskidor och inte är intresserad av Premier League, NHL, Formel 1 eller någon av de andra dyra rättigheterna man tvingas betala för. Därav diskussionen om alternativ. Finner du den diskussionen gnällig så är det väl bara att hoppa över att läsa de inläggen.
Citera
2021-10-21, 15:00
Bannlyst
Kikat på de två första avsnitten av "bäst när det gäller" och kan lugnt konstatera att jag aldrig skulle vilja vara ihop med en "skidtjej". Snacka om speciella varelser.

Men de skulle i och för sig inte bemöda sig att vara ihop med en lönnfet gubbe heller.
Citera
2021-10-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Kikat på de två första avsnitten av "bäst när det gäller" och kan lugnt konstatera att jag aldrig skulle vilja vara ihop med en "skidtjej". Snacka om speciella varelser.

Men de skulle i och för sig inte bemöda sig att vara ihop med en lönnfet gubbe heller.

Det är kanske för att de är just speciella varelse som de är så otroligt bra!
Citera
2021-10-21, 19:18
Medlem
Jag vet inte om någon tidigare har postat detta från Ski Team Sweden:

Sen finns det några som påstår att svenska folket har tappat intresset för längdskidåkning. SVT har t.ex. gått ut med påståendet att skidskytte är mer populärt än längdskidor bland svenska folket. Dom är nog sura sa räven till sig själv om rönnbären han inte kunde nå.
Citera
2021-10-21, 20:18
Medlem
Det var imponerande tittarsiffror.
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X

Sen finns det några som påstår att svenska folket har tappat intresset för längdskidåkning. SVT har t.ex. gått ut med påståendet att skidskytte är mer populärt än längdskidor bland svenska folket. Dom är nog sura sa räven till sig själv om rönnbären han inte kunde nå.
Citera
2021-10-21, 20:19
Bannlyst
Citat:
Det är kanske för att de är just speciella varelse som de är så otroligt bra!

Så är det nog. Inte många som pallar med det den hårda träningen.
Citera
2021-10-21, 20:49
Medlem
katws avatar
Citat:

Och då är det väl ändå bara tittande på linjär tv "prime time". Lägg därtill SVT play och repriser.
Citera
2021-10-21, 22:11
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/ALG16M/svt-borde-stalla-om-siktet

Jag håller med brennings krönika. Karaktärerna/personligheterna är lite för tråkiga och inslagen är tråkiga och förutsägbara. Äta, träna, kolla på netflix och sova... det är inte så intressant. Tänk dig att få hälsa på Björn Ferry i skogen eller Lisa Vinsa i universitetsstudierna. De som är med i landslaget verkar ha ett rätt tråkigt liv.

Om man jämför med dokumentären "Gröt, svett och klistervalla" (som finns på youtube), så är den mycket bättre enligt mig.
Citera
2021-10-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarnivoricConcrete
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/ALG16M/svt-borde-stalla-om-siktet

Jag håller med brennings krönika. Karaktärerna/personligheterna är lite för tråkiga och inslagen är tråkiga och förutsägbara. Äta, träna, kolla på netflix och sova... det är inte så intressant. Tänk dig att få hälsa på Björn Ferry i skogen eller Lisa Vinsa i universitetsstudierna. De som är med i landslaget verkar ha ett rätt tråkigt liv.

Om man jämför med dokumentären "Gröt, svett och klistervalla" (som finns på youtube), så är den mycket bättre enligt mig.

Nej tack! Jag vill inte stöta på Björn Ferry i skogen eller Lisa Vinsa i något universitet. Ferry är en jubelidiot och Vinsa är och har alltid varit en kass skidåkare genom hela sin karriär. Vill absolut inte se någon av dessa i något sammanhang.
Citera
2021-10-22, 01:11
Medlem
Citat:
Nej tack! Jag vill inte stöta på Björn Ferry i skogen eller Lisa Vinsa i något universitet. Ferry är en jubelidiot och Vinsa är och har alltid varit en kass skidåkare genom hela sin karriär. Vill absolut inte se någon av dessa i något sammanhang.
Varför tycker du så om Ferry? Han verkar ju vara en cool kille som vågar sticka ut och ha åsikter. Men vad vet jag? Upplys mig!
Citera
2021-10-22, 07:33
Medlem
Citat:

Är nog inte läge att dra upp tittarsiffror som mått på popularitet i vinter dock, skidskyttet kommer krossa längdskidorna. Sjukt bra siffra dock.

Följare i sociala medier och antalet artiklar i dom stora tidningarna är nog bästa måttstocken framöver även om det inte är något perfekt mått. Går inte att mäta SVT mot en betalkanal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in