2021-10-23, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Fan att jag ska lyssna på denne Einar och återkomma i sak.
Det behöver du inte. Han var en artist som berörde många unga! Han låg på alla topplistor i Sverige. Oavsett texterna eller vad man tycker om musiken så är det ovärdigt att en 19-åring med hela livet framför sig blir ihjälskjuten framför sin egen port.

gangstarap handlar om image precis som film. Det är ju ingen som dödar Al Pacino för att han spelat maffiaboss?
Citera
2021-10-23, 03:49
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Jo Jo visst, jag håller med dig. Hundratals unga dör dagligen i svält och sjukdomar, men just den här tråden handlar om Einár som just blev mördad och det vore bra om du kunde respektera det?

Nu får du fan ge dig din dumme djävel.
Läs då vad jag skriver idiot.
Skrev att det är bedrövligt att grabben blev skjuten en ung pojke i mina ögon.
Däremot en vidrig typ som gullade och glorifierade gangsta rap.
Alltså med våldsinslag i videos med vapen i hand riktiga vapen inga luftpistoler motsvarande.
Du kan ju inte med vett och ordning på något sätt försvara dessa förbannade dårar för
vad de håller på med för att du gillar soundet, skärp dig.
Skäms förbannade djävla fega svin
Citera
2021-10-23, 03:52
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacRousseau
Inte när 10% av Sverige röker gräs. Det är typ en på 10000 som snortar tjack/kola. Är inte hippie men om du lyssnar på låtarna så pratar de jämt om femmor/häggen och kilo. Knappast ofta man lyckas kränga ett kilo amfetamin men gräs går att sälja på två veckor lätt. Snabbare om man pushar eller är supply chain.

De köper en femma för 50 spänn i en föreningsklubb i Spanien och säljer det för en tusenlapp i Sverige. Massa cash. Sluta gräv huvudet i sanden. Sverige är redan självförsörjande på gräs.

Pratar inte om att legalisera. Bara att göra det attraktivt för spritsmugglare/hembrännare istället. Eller de som använder det istället för morfin att kunna odla det själva.

Jag behöver inte lyssna på unga grabbars lallande skryt. Gräs är lågbudget och hanterat av dom lägsta.
Jag har sett hur mycket som det går åt av det tyngre, en VIP köpte koks för 20 000kr per gång regelbundet, politiker, Pingstpastor, you name it! Amfetamin gick hela tiden.
Det är där som dom stora pengarna finns, folk som tjänar bra och betalar bra och dom vill ha Red Bull upphöjt 1000ggr o inget djävla flum.
Citera
2021-10-23, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Nu får du fan ge dig din dumme djävel.
Läs då vad jag skriver idiot.
Skrev att det är bedrövligt att grabben blev skjuten en ung pojke i mina ögon.
Däremot en vidrig typ som gullade och glorifierade gangsta rap.
Alltså med våldsinslag i videos med vapen i hand riktiga vapen inga luftpistoler motsvarande.
Du kan ju inte med vett och ordning på något sätt försvara dessa förbannade dårar för
vad de håller på med för att du gillar soundet, skärp dig.
Skäms förbannade djävla fega svin
Tänk på hjärtat nu så du inte får en infarkt.. 😅

Du måste skilja på person och musik. Du nämnde Sabbath. Tror du att Ozzy dricker blod också? Det är en ren image. Hetsa inte upp dig så.
Citera
2021-10-23, 03:54
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Det behöver du inte. Han var en artist som berörde många unga! Han låg på alla topplistor i Sverige. Oavsett texterna eller vad man tycker om musiken så är det ovärdigt att en 19-åring med hela livet framför sig blir ihjälskjuten framför sin egen port.

gangstarap handlar om image precis som film. Det är ju ingen som dödar Al Pacino för att han spelat maffiaboss?
Den imagen är enormt destruktiv så och glorifiering av cannabis och vapen idiot.
Jämför inte Alec Guiness som spelade Hitler heller din dumme djävel.
Tony Montana hade en motorsåg många i kartellerna har lärt sig att tortera tack vare dessa sjuka filmer samma med att använda vinkelslip mm. Du är verkligen en idiot.
Det är just sådana influencer som de omogna unga vuxna babianerna i förorten tar till sig och tror att det är så man skall vara som skurk. Klippa någon använda en vokabulär som är avskyvärd. men ok grabben du kan ju komma att möta det själv då tystnar du direkt.
Citera
2021-10-23, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Den imagen är enormt destruktiv så och glorifiering av cannabis och vapen idiot.
Jämför inte Alec Guiness som spelade Hitler heller din dumme djävel.
Tony Montana hade en motorsåg många i kartellerna har lärt sig att tortera tack vare dessa sjuka filmer samma med att använda vinkelslip mm. Du är verkligen en idiot.
Det är just sådana influencer som de omogna unga vuxna babianerna i förorten tar till sig och tror att det är så man skall vara som skurk. Klippa någon använda en vokabulär som är avskyvärd. men ok grabben du kan ju komma att möta det själv då tystnar du direkt.
OT här nu men mod får väl rensa sen.
Så du är av uppfattningen att 'videovåld' och dataspel har förstört ungdomen? Och nu har du hittat gangstarap och det är det som gör att samhället är helt åt h-e? Du kan inte tänka dig att det kanske är tvärtom? Orsak och verkan? Att gangstarap är ett svar på hur politikerna har misskött landet i 25 år?

Knappast Einár som orsakat detta. Du är i fel tråd gubben. Gå till I&I.
Citera
2021-10-23, 04:01
Medlem
Charlemanges avatar
Tråden handlar om en grabb som höll på med Hip hop i mina ögon gangsta rap.
Det är något jag tycker illa om då det tyvärr har blivit en förebild för många skitungar i förorterna.
De skulle behöva positiva förebilder fler Zlatan som ett i mina ögon lysande exempel.
En man som jobbat stenhårt för sin dröm om att bli bäst.
Motsatsen till de ungar som bor i förorterna idag och som lyssnar på sån skit som Eijnar.
Mycket tråkigt att han blev mördad.
Tror ju att även han kunde ändrat på sig som Sebbe gjort.
Men gör inget helgon av honom och artist var han inte slut.
Citera
2021-10-23, 04:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:

Al Pacino och Gudfadern Marlon Brando var kult hos dom kriminella, kom inte och påstå att film och musik inte influerar.
Film och musik influeras av verkligheten och influerar i sin tur den stora massan.
Med en viss dragning till foliehatten så kan jag ju också påstå att media tjänar som verktyg i att forma länder. Utbudet är väldigt riktat, dom forna Öststaterna har fått in sådant som inte får visas och spelas i USA och det gav en önskad effekt eller oönskad beroende på vem man är och var man sitter, dom har haft ett helvete av rapmusikens filmer och texter och att det kom en backslash med Ungern och Polen som exempel.
Citera
2021-10-23, 04:06
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
OT här nu men mod får väl rensa sen.
Så du är av uppfattningen att 'videovåld' och dataspel har förstört ungdomen? Och nu har du hittat gangstarap och det är det som gör att samhället är helt åt h-e? Du kan inte tänka dig att det kanske är tvärtom? Orsak och verkan? Att gangstarap är ett svar på hur politikerna har misskött landet i 25 år?

Knappast Einár som orsakat detta. Du är i fel tråd gubben. Gå till I&I.
Till skillnad från dig var jag med från början din äckliga djävla idiot fegis sitta bakom tangentbordet fy fan ta dig.
Vad håller du på med en vendetta mot mig för att jag har levt ett helt liv och upplevt allt du aldrig kommer att få göra. Så och med data och tv spel jag började med dator 1980 och tv spel samtidigt sedan amiga nintendo sega ps1 cd spelare ja allt eurotechno med Latin Kings .
Alltså lägg ned någon gång jag skriver inte till dig du skriver inte till mig vi håller oss
till forumets regler och postar inlägga avseende tråden kan vi vara överens. Tack på förhand
Citera
2021-10-23, 04:08
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnkomhit
Tankar?

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnqKWB/artisten-einar-19-dod-efter-skjutning-i-sodra-stockholm
Skönt
Citera
2021-10-23, 04:10
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jag har rapporterat dig Charlemange. Dina omkväden lyser med intelligent frånvaro.

Jag tar inte ställning i frågan, men jag tycker att diskussioner bör hållas på en normal nivå, och utan glåpord, eftersom det inte tillför något.
Var inte på FB om du inte tål verkligheten
Citera
2021-10-23, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Al Pacino och Gudfadern Marlon Brando var kult hos dom kriminella, kom inte och påstå att film och musik inte influerar.
Film och musik influeras av verkligheten och influerar i sin tur den stora massan.
Med en viss dragning till foliehatten så kan jag ju också påstå att media tjänar som verktyg i att forma länder. Utbudet är väldigt riktat, dom forna Öststaterna har fått in sådant som inte får visas och spelas i USA och det gav en önskad effekt eller oönskad beroende på vem man är och var man sitter, dom har haft ett helvete av rapmusikens filmer och texter och att det kom en backslash med Ungern och Polen som exempel.
Jo visst, det är klart att film och musik influerat! Men De riktiga gangstrarna på den tiden typ Al Capone eller dussintals amerikanska seriemördare var knappast influerade av någon artist?

Det går inte att tillskriva kriminaliteten till kultur, utan tvärtom så är kulturen influerad av den krassa verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in