2021-10-23, 03:13
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacRousseau
Ännu ett offer av svensk narkotikapolitik. Synd. Att sälja gräs skulle vara som i resten av världen. Lite som att sälja hembränt.

Sättet brottet är designat så ger det massa pengar men man kan inte göra det som vanlig Svensson för blir man tagen så ger dom sig på allt så därför är gatupriset högt men möjligt att kontrollera kundkretsen i området med våld.

Hade man fått ha två plantor hemma utan straff hade maktbalansen skiftats och marknaden hade blivit mättad med andra leverantörer

Alla som tycker lösningen är att snuten ska slåss mer så löser det sig fattar inte dynamiken.

Snart släpps de gamla grabbarna men vi har fortfarande dynamiken som fanns med alkohol i USA under al Capone's tid. De klippte inte brotten med skattebrott. De tog en men det var inte förens alkoholen tilläts som Maffian försvann...

Du hippiejoel där, gräs det är precis vad det är, gräs! Den lägsta inkomsten på skalan hanterat av glin, flummare, snedseglare. Gräs kan man få tag på hur lätt som helst och att det röks på lite överallt i princip riskfritt.
Kokain, Heroin, Amfetamin, Fentanyl och diverse kemiska preparat det är vad som ger stora pengar.
Den här Einar den kan jag ha träffat på och att det handlade då troligtvis om Rökheroin och Spice vilket gick likt en epidemi ibland yngre ned till 12år och då är vi i en helt annan liga.

Att legalisera marijuana det ger inget, folk kommer att köpa det billigaste skattefria så att det olagliga kommer att kvarstå och växa på grund av en större efterfrågan.
Citera
2021-10-23, 03:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Jag ber ödmjukast om ursäkt för mitt språkbruk skall vara försiktig med invektiven i fortsättningen.
Med vänlig hälsning.
Mitt namn fick jag för övrig på en flygplats i Frankrike så klart.

Givetvis ers nåd att vi har kultur.
Citera
2021-10-23, 03:14
Bannlyst
Citat:
Black Sabbath Deep purple Uriah Heep Led Zeppelin Status Quo för att nämna några då.
Gloria Gaynor Amanda Lear Lustans Lakejer Imperiet Sven-Ingvars var skall jag börja.
Helt annat ljud i skällan och vi dansade och gör så fortfarande alltså även att man som man
och kvinna tar i varandra vilket knappast görs idag foxtrot två steg vänster ett steg höger.
Vi kommer inte längre kan ni möjligen hålla er utan att gläfsa på allt.
Vet att de yngre har ett behov av att utmana mig som alfa hanne men det är inte
din tid ännu.
Sluta. Du vet ingenting om mig och det är oväsentligt i tråden. Sabbath, deep Purple, Dio, Sven Ingvars och status gjorde mycket bra låtar! Men det har ingenting men rap att göra. Om du inte kan tillföra något om Einár i tråden så gå och lägg dig.

Han hade enorm talang och var ljusår före sina jämnåriga konkurrenter.
Citera
2021-10-23, 03:20
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Sluta. Du vet ingenting om mig och det är oväsentligt i tråden. Sabbath, deep Purple, Dio, Sven Ingvars och status gjorde mycket bra låtar! Men det har ingenting men rap att görs. Om du inte kan tillföra något om Einár i tråden så gå och lägg dig.

Han hade enorm talang och var ljusår före sina jämnåriga konkurrenter.

Så ni är med i kanoniseringen av lille Einar det är bara det att Papa aldrig kommer att
helgonförklara honom med den våldsromantiserande ideologin som han stod för.
Musik är subjektivt så där har du så klart rätten att tycka vad du vill.
Säger dock som Broman sa : jag hatar dragspel.
Ja det är alltså en metafor för att jag Charlemange säger jag hatar hip hop och gangsta rap.
Men en gång till om du klarar det.
Vi är inte på samma våglängd och jag svarar ej på dina inlägg och du slutar spamma mig så att tråden kan få leva sitt liv utan din försök att bita alfahannen i halsen för det är inte tid ännu grabben.
Citera
2021-10-23, 03:29
Bannlyst
Citat:
Så ni är med i kanoniseringen av lille Einar det är bara det att Papa aldrig kommer att
helgonförklara honom med den våldsromantiserande ideologin som han stod för.
Musik är subjektivt så där har du så klart rätten att tycka vad du vill.
Säger dock som Broman sa : jag hatar dragspel.
Ja det är alltså en metafor för att jag Charlemange säger jag hatar hip hop och gangsta rap.
Men en gång till om du klarar det.
Vi är inte på samma våglängd och jag svarar ej på dina inlägg och du slutar spamma mig så att tråden kan få leva sitt liv utan din försök att bita alfahannen i halsen för det är inte tid ännu grabben.
Du är ingen alfahane utan en gammal gubbe eller troll. Om du hatar rap så finns det massor med trådar där du kan finna jämlikar och ha trevligt! Einár var en rap artist och dessutom extremt duktig på det han gjorde.

Det är en stor förlust och det är många unga som sörjer hans frånfälle idag. Jag förstår inte vad du vill här? Menar du att han förtjänade att skjutas ihjäl vid 19 års ålder för att du inte gillar hans musik?
Citera
2021-10-23, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du hippiejoel där, gräs det är precis vad det är, gräs! Den lägsta inkomsten på skalan hanterat av glin, flummare, snedseglare. Gräs kan man få tag på hur lätt som helst och att det röks på lite överallt i princip riskfritt.
Kokain, Heroin, Amfetamin, Fentanyl och diverse kemiska preparat det är vad som ger stora pengar.
Den här Einar den kan jag ha träffat på och att det handlade då troligtvis om Rökheroin och Spice vilket gick likt en epidemi ibland yngre ned till 12år och då är vi i en helt annan liga.

Att legalisera marijuana det ger inget, folk kommer att köpa det billigaste skattefria så att det olagliga kommer att kvarstå och växa på grund av en större efterfrågan.

Inte när 10% av Sverige röker gräs. Det är typ en på 10000 som snortar tjack/kola. Är inte hippie men om du lyssnar på låtarna så pratar de jämt om femmor/häggen och kilo. Knappast ofta man lyckas kränga ett kilo amfetamin men gräs går att sälja på två veckor lätt. Snabbare om man pushar eller är supply chain.

De köper en femma för 50 spänn i en föreningsklubb i Spanien och säljer det för en tusenlapp i Sverige. Massa cash. Sluta gräv huvudet i sanden. Sverige är redan självförsörjande på gräs.

Pratar inte om att legalisera. Bara att göra det attraktivt för spritsmugglare/hembrännare istället. Eller de som använder det istället för morfin att kunna odla det själva.
Senast redigerad av JacRousseau 2021-10-23 kl. 03:41.
Citera
2021-10-23, 03:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Du är ingen alfahane utan en gammal gubbe eller troll. Om du hatar rap så finns det massor med trådar där du kan finna jämlikar och ha trevligt! Einár var en rap artist och dessutom extremt duktig på det han gjorde.

Det är en stor förlust och det är många unga som sörjer hans frånfälle idag. Jag förstår inte vad du vill här? Menar du att han förtjänade att skjutas ihjäl vid 19 års ålder för att du inte gillar hans musik?

Fan att jag ska lyssna på denne Einar och återkomma i sak.
Citera
2021-10-23, 03:36
Medlem
Citat:

Jag hatar ingenting, det är ett väldigt starkt ord, som man bör vara försiktig med.

Jag är inget troll, men du har rätt i att jag är en gammal gubbe. Rap har jag ingen musikalisk förståelse för, det var bara det jag ville säga. Synd om grabben, men det är ingen jag kommer att sakna eftersom jag inte vet vem det är. Jag ville bara säga att jag inte tycker om hip hop, eller rap. På flashback så får man ju säga vad man vill. Vi slutar den här diskussionen nu, men tack för snabbt svar!
Citera
2021-10-23, 03:38
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Du är ingen alfahane utan en gammal gubbe eller troll. Om du hatar rap så finns det massor med trådar där du kan finna jämlikar och ha trevligt! Einár var en rap artist och dessutom extremt duktig påt han gjorde.

Nu skall vi inte vända på steken och spela samma spel som fruntimmer gör.
Påstå att jag önskade liver ur pojken för att jag anser att han icke var artist, vilket
är felaktigt.
Du är en sådan liten skit som i princip tvingar mig att skriva så för alla ska förstå att
jag inte önskade grabben ur livet.
Vet inte vad du är ute efter för du ägglar hela tiden bakom dina tangenter.
Så gör i alla fall inte en man från mina kvarter.
Kallar inte det för musik det oljudet som han var med och frambringade.
Det som framkommit är en enorm sä kallad hype om Eijnar helt sjukt.
En kriminell snorunge hemskt att unga dör.
Men var själv sommaren 1995 i Sebrenica där dog det bortemot 12 000 män från 12 år och
uppåt . För att de hade en annan religion än Serberna.
Det börjar likna Bosnien här hemma i Sverige nu och jag kan med lätthet säga att polisen
är fullständigt värdelös på att stävja våldet.
Det är farligt om vi tillåter det på gator och torg.
Det är något som Eijnar var en del av då han och andra glorifierar våldet och vapen.
Slut frågor på det.
Senast redigerad av Charlemange 2021-10-23 kl. 03:41. Anledning: Felstavning
Citera
2021-10-23, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jag hatar ingenting, det är ett väldigt starkt ord, som man bör vara försiktig med.

Jag är inget troll, men du har rätt i att jag är en gammal gubbe. Rap har jag ingen musikalisk förståelse för, det var bara det jag ville säga. Synd om grabben, men det är ingen jag kommer att sakna eftersom jag inte vet vem det är. Jag ville bara säga att jag inte tycker om hip hop, eller rap. På flashback så får man ju säga vad man vill. Vi slutar den här diskussionen nu, men tack för snabbt svar!
Tack själv och du verkar ha en sund musiksmak i övrigt! 🙂
Citera
2021-10-23, 03:43
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Fan att jag ska lyssna på denne Einar och återkomma i sak.

Jaha NU VI SKINER och KATTEN I TRAKTEN och det räcker så.

Urusel produktion och en röst som är så svag och usel så att ja tolvåriga tjejer går väl igång på det infama läspandet.

Det helt otroligt att detta har kunnat nått ett gillande men att det är lågt idag, en redig mansröst skrämmer fjollor och barn.

Fy fan, gangster napp o nallebjörn.
Citera
2021-10-23, 03:44
Bannlyst
Citat:
Nu skall vi inte vända på steken och spela samma spel som fruntimmer gör.
Påstå att jag önskade liver ur pojken för att jag anser att han icke var artist, vilket
är felaktigt.
Du är en sådan liten skit som i princip tvingar mig att skriva så för alla ska förstå att
jag inte önskade grabben ur livet.
Vet inte vad du är ute efter för du ägglar hela tiden bakom dina tangenter.
Så gör i alla fall inte en man från mina kvarter.
Kallar inte det för musik det oljudet som han var med och frambringade.
Det som framkommit är en enorm sä kallad hype om Eijnar helt sjukt.
En kriminell snorunge hemskt att unga dör.
Men var själv sommaren 1995 i Sebrenica där dog det bortemot 12 000 män från 12 år och
uppåt . För att de hade en annan religion än Serberna.
Det börjar likna Bosnien här hemma i Sverige nu och jag kan med lätthet säga att polisen
är fullständigt värdelös på att stävja våldet.
Det är farligt om vi tillåter det på gator och torg.
Det är något som Eijnar var en del av då han och andra glorifierar våldet och vapen.
Slut frågor på det.
Jo Jo visst, jag håller med dig. Hundratals unga dör dagligen i svält och sjukdomar, men just den här tråden handlar om Einár som just blev mördad och det vore bra om du kunde respektera det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in