Första gången man kör HCG kan man ofta börja riktigt lågt, eftersom det finns 0 tolerans och din kropp kommer reagera på det. Jag körde så lågt som 250ui x 3 stick i veckan och fick mycket god effekt. Beror ju på hur många kurer man har i bagaget och hur tung kuren har varit.
Jag startade HCG under de 2 sista veckorna på kuren, sedan fram till och med då PCT startar och nolvadex istället tar över arbetet. Min PCT, eftersom jag körde på Test E på 500mg/vecka, startade 18 dagar efter sista stick. Samma dag upphörde jag med HCG. Tillsammans med Nolva kastade jag också in Tribulus, DAA, ALA och kör nu detta i 1 månad.
Vissa förespråkar att Nolvadex och HCG inte ska samköras, dock säger andra att det är missförstånd då det är Clomid och HCG som inte ska samköras. Får be dig göra egen research på detta.. Men bifogar länk nedan.
Tanken är iallafall att man inte ska köra HCG och Nolvadex hela vägen ut, eftersom då får Nolvan inte riktigt göra det som nolvan är tänkt att göra, nämligen dra igång dina bollar INDIREKT. HCG drar igång dina bollar, ja, men Nolvadex ska dra igång dina bollar genom att få din kropp (hypofysen) att göra genom bla frisättning av LH, ett behov som som HCG't istället ersätter. Som sagt, gör egen research. Broscience vävs ofta samman med teori, spekulationer och faktisk "data".
https://www.reddit.com/r/steroids/wiki/thecycle/pct#wiki_nolvadex.3A_recommended_pct_10mg.2Fday
Se även "Dosing" under rubriken HCG
Nu kör ju du Clomid, så jag vet inte hur aktuellt just den rubriken är, men står även om Clomid i kombo med HCG där.
EDIT: Sorry, läste fel, ser ju att du skippar Clomid. Onödig rant ovan mao. Men låter vara kvar.
Men, av nyfikenhet, varför kör du inte en SERM? HCG och SERM fyller ju som sagt olika syften när det kommer till att återställa kroppen. För mig låter det ännu viktigare att addera SERM om du kör HCG.
"once hCG is utilized, the pituitary gland will halt output of LH until hCG use has discontinued. "