2021-10-23, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Skall man köra PCT på Nolva är detta två upplägg:

Nolva
Dag 1-14 40mg
Dag 15-30 20mg

Nolva
Dag 1-7 40mg
Dag 8-30 20mg

Gynokänningar och Nolva upplägg:

Nolva:
Tiden tills känningarna slutar 40mg/ED
Efter i 2veckor 20mg/ED

Nolva:
Vecka 1-2 80mg Nolva/ED
Vecka 3-4 40mg Nolva/ED

Vid känningar kan man gå på 40mg/Ed tills de försvinner och sen fortsätta med 20mg/ed kuren ut.

Några kommentarer eller ändringar killar???
Dag 1-4 då menar du käka 40mg varje dag 2veckor efter kuren. Vad är Nova bra för? Försökt läst om det men hittar inga ställe som har konkret information. Är det bara östrogen som den fixar eller är det sant att den gör så man får behålla lite av gainsen. Vad händer om jag skippar det helt?
Citera
2021-10-23, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heligadykaren
Hej byggarbröder,

Hoppas någon erfarenhet skulle vilja tipsa mig. Har försökt läsa på men då tråden nu är 228sidor är det inte helt lätt att hitta rätt.

Eftersöker ett PCT-uplägg till nedan kur
Testo E 125mg e4d 12 veckor (första kuren så jag vill känna på grejerna för att se hur kroppen reagerar). Hoppas på ett svar.
Pma om du vill jag ska fråga om upplägg de va typ 20-50 mg eller vad nu dom ligger på sen sänka efter 1-2 :veckor. Till ah 1 tablett måste vara 20 mg.
Är inte insatt i detta men känner folk som e pålästa
Citera
2021-10-23, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
I DENNA TRÅDEN LÄSER DU OM GYNOKÄNNINGAR, PCT OCH HCG.

PCT = Post cycle therapy (efterkur)
Detta är helt nödvändigt till mer eller mindre de flesta kurer, dels för att undvika bieffekter, dels för att få behålla sina ökningar och dels för att få igång sin egenproduktion i kroppen.

Till Pct används oftast clomid, som finns att läsa om nedan.
Nolvadex är också vanligt och lågdos dbol.

HCG = Läs om detta nedan, prepp för att få igång pungkulorna...

VID GYNOKÄNNINGAR UNDER KUR

Nolva = 40-60mg om du får känningar under kuren tills dom går över, sedan 20mg kuren ut.
Då bara om du FÅR känningar, annars inget under kuren.

En variant är att ta 10mg/dag under hela kuren, dels förhindrar det oftast östogena bieffekter och dels är det en så låg dos att man inte reducerar effekten av den AAS man kurar på.

Tabletterna tas antingen en eller två ggr per dag, utan att tuggas i samband med måltid och lite vätska.
Ska jag ta 40-60mg varje dag om jag där känningar? För visst är det Nova som man ska äta 2v efter kuren. Hur doserar jag det då 40mg2v och 2v 20mg?
Citera
2021-10-23, 03:16
Medlem
Jag ska börja med en testo kur för första gången. 12v 250 2 gånger i veckan. Går det att skippa armidex eller är det ett misstag? Och på Pcp räcker det med att bara ta Nova i 4v. Om ni har några tips eller instruktioner dela gärna med er. Tycker jag har läst runt överallt och det står olika överallt känns som att man inte förstått dom viktiga grejerna än.
Citera
2021-10-23, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grip
står här...clomid eller nolva eller dom två på en gång

Nolva:
Dag1-10 40-60mg ed
Dag10-?? 20mg ed

Clomid:
Dag1 300mg
Dag2-10 100mg ed
Dag10-?? 50mg ed

Nolva och clomid:
Nolva 40-60mg ed i 10dagar sen 20mg tills du är klar
Clomid 300mg dag 1 dag sen dag 2 till 10 100mg ed sen 10 tills du är klar 50mg ed

MVH
Du skriver ed hela tiden vad menas?
Citera
2021-10-23, 04:24
Medlem
Kan man bara köra hcg och skita i pcp och ändå få samma effekt?
Citera
2021-10-23, 08:22
Medlem
Mastifmeisters avatar
Ingen alltså?

Efter lite forskning kör jag i alla fall på följande upplägg.

Fas 1: 1.000 iu 3 x vecka i 3 veckor.
Fas 2: 500 iu EOD i 3 veckor.

MVH
Citera
2021-10-23, 10:46
Medlem
Första gången man kör HCG kan man ofta börja riktigt lågt, eftersom det finns 0 tolerans och din kropp kommer reagera på det. Jag körde så lågt som 250ui x 3 stick i veckan och fick mycket god effekt. Beror ju på hur många kurer man har i bagaget och hur tung kuren har varit.

Jag startade HCG under de 2 sista veckorna på kuren, sedan fram till och med då PCT startar och nolvadex istället tar över arbetet. Min PCT, eftersom jag körde på Test E på 500mg/vecka, startade 18 dagar efter sista stick. Samma dag upphörde jag med HCG. Tillsammans med Nolva kastade jag också in Tribulus, DAA, ALA och kör nu detta i 1 månad.

Vissa förespråkar att Nolvadex och HCG inte ska samköras, dock säger andra att det är missförstånd då det är Clomid och HCG som inte ska samköras. Får be dig göra egen research på detta.. Men bifogar länk nedan.

Tanken är iallafall att man inte ska köra HCG och Nolvadex hela vägen ut, eftersom då får Nolvan inte riktigt göra det som nolvan är tänkt att göra, nämligen dra igång dina bollar INDIREKT. HCG drar igång dina bollar, ja, men Nolvadex ska dra igång dina bollar genom att få din kropp (hypofysen) att göra genom bla frisättning av LH, ett behov som som HCG't istället ersätter. Som sagt, gör egen research. Broscience vävs ofta samman med teori, spekulationer och faktisk "data".

https://www.reddit.com/r/steroids/wiki/thecycle/pct#wiki_nolvadex.3A_recommended_pct_10mg.2Fday
Se även "Dosing" under rubriken HCG

Nu kör ju du Clomid, så jag vet inte hur aktuellt just den rubriken är, men står även om Clomid i kombo med HCG där.

EDIT: Sorry, läste fel, ser ju att du skippar Clomid. Onödig rant ovan mao. Men låter vara kvar.
Men, av nyfikenhet, varför kör du inte en SERM? HCG och SERM fyller ju som sagt olika syften när det kommer till att återställa kroppen. För mig låter det ännu viktigare att addera SERM om du kör HCG.
"once hCG is utilized, the pituitary gland will halt output of LH until hCG use has discontinued. "
Senast redigerad av torminven 2021-10-23 kl. 11:04.
Citera
2021-10-23, 11:06
Medlem
Mastifmeisters avatar
Stort tack för svar!

Jag kör dock inte Clomid utan detta var Martins upplägg.

Jag följer ditt råd och börjar med lägre dos och ser hur det känns.

MVH
Citera
2021-10-23, 11:25
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor7030
Kan man bara köra hcg och skita i pcp och ändå få samma effekt?

Ja, strunta i PCP, du blir helt väck av det. Inte alls nyttigt.
Citera
2021-10-23, 21:13
Medlem
En så lång kur behöver du hcg ja.
Som ovanstående säger börja lågt OCH INTE UNDER KUR!. Vänta med pct, att tajma är viktigt. Du vill inte börja för tidigt eller för sent. Men aldrig plocka upp ditt testo. Testa även dina värden. Tror även att du behöver hålla ner ditt östro.
Citera
2021-10-24, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Som rubriken lyder.

Har aldrig använt HCG tidigare men tänkte köra det som PCT denna gång.
Kur: 250 mg Test C/E e4d.
Längd: April - November. (lite längre kur än tidigare)
Ålder: 45.
Har tidigare alltid gått av cold turkey men fasat ut testot med lyckade resultat.
Tar ingen AI eller SERM.

Det jag sett är bl. a. Martin Kjellströms råd efter kur för att kicka igång testot igen:

Totalt 15.000 iu.

Fas 1: 1.000 iu 3 x vecka i 3 veckor.
Fas 2: 1.000 iu 2 x vecka i 3 veckor.

Han lägger även in Clomid (vilket jag hoppar)

V1: 150 mg per dag.
V2: 150 mg per dag.
V3: 100 mg per dag.
V4: 100 mg per dag.
V5: 50 mg per dag.

Är denna mängd HCG overkill eller rimlig?

MVH

Jämför du dig sj och din kur med Martin Kjellström? Vet du ens vilka doser han har kört, det är såna doser som du inte ens kan föreställa dig. 15000 iu efter en 250mg cyp kur är overkill, i ditt fall räcker 5000iu och sen kollar du upp dina värden, är värderna låga så kör du ytterligare 5000iu till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in