2021-10-23, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boss4Ossian
Han bakar adel och har alltid gjort

Varför skulle då einar va inblandad i en huggning mot han då? Och vrf är adel på einars sida då?
Citera
2021-10-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroopKey
Varför skulle då einar va inblandad i en huggning mot han då? Och vrf är adel på einars sida då?
Einar var inte inblandad knivhuggningen Leis och Einar var i samma sällskap och var vänner men eftersom ingen ville prata med polisen så blev dom hämtade till förhör och blev ”Misstänkta” och sen släppta.
Det var bara ett vanligt fyllebråk med okända personer
Citera
2021-10-24, 01:35
Medlem
johnthedickholmess avatar
Hur vet ni det e Bandidos hak?
Citera
2021-10-25, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Leis Kha*dra, Adel, Z.E, Dumle och Einar.
Enligt Einar-tråden så hängde Einar med Dumle. Är Kha*dra, Adel, Z.E det andra gänget?

Leis och Adel är Akallakillar, alltså från öster om Järvafältet. Dumle och Z.E är från västra sidan. I och med att Einar hängde med Dumle och Adel när han sköts så får man väl förmoda att det var någon vars namn inte kommit upp som höll i kniven. Om det inte var Z.E.
Citera
2021-10-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=GOA

"Gone On Arrival" är ett uttryck på engelska som polis, brandkår, räddningstjänst använder när vittne/offer saknas vid ankomst till platsen. Det kan också användas när bilbärgare anländer till en plats där fordonet saknas.

https://www.lawinsider.com/dictionary/gone-on-arrival-goa

"goa" på blattesvenska är att lura någon till en plats där vederbörande utsätts för våld, typ.
Jag har svårt att se att den engelska definitionen skulle ha med den svenska att göra, och vill minnas att någon skrev i en annan tråd var ordet egentligen kommer ifrån. Kanske någon med kunskaper i Rinkebysvenska kan upplysa oss?
Citera
2021-10-25, 09:36
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
"Gone On Arrival" är ett uttryck på engelska som polis, brandkår, räddningstjänst använder när vittne/offer saknas vid ankomst till platsen. Det kan också användas när bilbärgare anländer till en plats där fordonet saknas.

"goa" på blattesvenska är att lura någon till en plats där vederbörande utsätts för våld, typ.
Jag har svårt att se att den engelska definitionen skulle ha med den svenska att göra, och vill minnas att någon skrev i en annan tråd var ordet egentligen kommer ifrån. Kanske någon med kunskaper i Rinkebysvenska kan upplysa oss?
Goa kommer från det engelska order "GO". Alltså att man lämnar klartecken på att det bara är att köra.
Citera
2021-10-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Goa kommer från det engelska order "GO". Alltså att man lämnar klartecken på att det bara är att köra.

Right. Så är det säkerligen. Tack.
Citera
2021-10-25, 11:41
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Ja SHO-Z, Refraktor mfl har ju beskrivit ovan ser jag...
OT
Verb: Goa, goade, goat?
Subst: Go:ning?
Citera
2021-10-26, 13:32
Medlem
Någon som vet ifall the international bar eller nosh n chow har kopplingar till bandidos?
Citera
2021-10-26, 14:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Någon som vet ifall the international bar eller nosh n chow har kopplingar till bandidos?
Sett många som skrivit att Bandidos har kopplingar dit, och att BMC medlemmar syns till där.
Stället har fått en rejäl ändring av publik senaste åren, det kan jag själv intyga. Stureplansgruppen är dock forfarande ägare vad jag kan hitta.
Citera
2021-11-01, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cypher2
Ganska enkelt att lista ut att det är A36.

Vill väl visa att han också kan.

Källa?
Anna Svedin (åklagare) postat på Instagram senaste timmen en post relaterad till ämnet med underrubriken ”Jag är samma gamla vanliga…”.

Case closed.

Nu hänger jag inte med. Menar du att det är rapparen A36 som är BO eller GM? Eller bara var med på plats?(Förlåt om jag missar sammanhang. Denna tråd är ju värdelös - bara modepolisen och ältande om vaccinpass)
Citera
2021-11-01, 08:23
Medlem
Ingen som var på plats som kan berätta lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in