2021-10-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Nja, liten vit bil men någon som möjligen (oftast?) håller sig utom synhåll för familjen? Som kanske vanligtvis släpper av HA 50-100 meter hemifrån istället för vid ytterdörren? Någon som kanske HA av någon anledning inte vill bli sedd tillsammans med inför familjen?

Sen kanske HA till sist trots allt var mer intresserad av någon annan - och då blev det ’jobbigt’ för den som blev bränd.

Så tänker jag, rätt eller fel - vad vet jag...

För att dra de slutsatserna känns det som att det behövs mer information än vad vi har hittills om ett random möte.
Det där om att det skulle vara svårt att hitta, osv, som nämns förstår jag inte alls. Svårt att hitta till vad?
Citera
2021-10-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Den blev nog inte kollad är mitt tips!
Enligt artikeln kollade de ju 1500 bilar. Varför skulle just den bilen inte bli kollad?
Citera
2021-10-22, 23:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Enligt artikeln kollade de ju 1500 bilar. Varför skulle just den bilen inte bli kollad?

Det stod inte att de kollade 1 500 bilar. Det stod vad de hade för avsikt att göra.
Citera
2021-10-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Totalt sett, tills nyligen, har Helenaförsvinnandetutredningen INTE lyckats med ett j-a skit...varför har de undersökt bilen...vad f-n ska man tro!
Men du har rätt...Toyata Camryn skulle absolut undersökas!
Trots att P.U skulle ha rengjort/sanerat med klorin där i bak på bilen😳
Citera
2021-10-23, 00:29
Medlem
Antagligen är det någon slags mysko kombination av inblandade gärningspersoner...därav svårutrett...men jag känner på mig att K.F har mkt intressant info som naturligtvis inte vi har tillgång eller vetskap kring🤠
Buss på nu Peter Agent 🕵️‍♀️
Citera
2021-10-23, 01:36
Medlem
Citat:
Personen som beskrivs låter enligt signalementet och åldern väldigt lik B.W
faktiskt😳

Det kan ju faktiskt vara så enkelt att Det är björn, men fan va komplicerat det är
Citera
2021-10-23, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Det kan ju faktiskt vara så enkelt att Det är björn, men fan va komplicerat det är
Du är spot on där...extremt hård nöt att knäcka...Björn och Claes..kanske P.U och pilot oxå...jobbigt fall-fan🤥
Citera
2021-10-23, 02:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Eller inte?
Citera
2021-10-23, 02:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Du är spot on där...extremt hård nöt att knäcka...Björn och Claes..kanske P.U och pilot oxå...jobbigt fall-fan🤥
Den teorin var granska trovärdig! 🤔
Citera
2021-10-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Den teorin var granska trovärdig! 🤔
Jag har på känn att Kallafall har kännedom om C.L & Co...B.W är och har alltid varit en topp-misstänkt i mina ögon🥸
Citera
2021-10-23, 03:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har på känn att Kallafall har kännedom om C.L & Co...B.W är och har alltid varit en topp-misstänkt i mina ögon🥸

Jaha, du har "på känn" att Kalla fall har kännedom om "C.L & Co" ... Saken är att CL är uppenbar efter Kalla falls insats i augusti. Har vi kanske en Sherlock i tråden?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-10-23 kl. 03:44.
Citera
2021-10-23, 07:08
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
TSL 1993-05-26:

"Vem var mannen i den vita bilen?
Den vita bilen som sågs på vändplatsen på Runstensvägen i månadsskiftet april-maj i fjol blir mer och mer intressant för polisens Helena-utredare. Att föraren inte hört av sig förefaller mystiskt, säger polisman Håkan Fast. Han tror att personen som då samtalade med Helena, var någon som kände henne. Och man tror också från spaningshåll att vederbörande måste haft viss lokalkännedom för att hitta till platsen där de två samtalade. En ljus bil sågs också den natt för snart ett år sedan då Helena försvann. -Det borde rimligtvis finnas någon i Helenas bekantskapskrets som känner till bilen och dess ägare och vi utesluter därför inte att det kan ha varit samma bil. Det behöver rimligtvis inte vara så, men vi kan i nuläget inte bortse från att det är så, säger Håkan Fasth. Han uppmanar personen i fråga som samtalade med Helena att höra av sig. Polisen fortsätter med andra ord jakten på bilen och dess förare. Så länge ingen har hört av sig är uppslaget intressant och man fingranskar alla bilar av den aktuella modellen för att om möjligt, komma till någon slutsats. -Ett tidsödande arbete. Det rör sig om cirka 1500 bilar som har och ska kollas. Vi tittar också om ägaren förekommer i polisens register, om de förekommit i utredningen och om vad som eventuellt kan ha sagts, fortsätter Håkan Fast.
Två vittnen
Det som förbryllar polisen är att bilföraren som två vittnen noga beskrivit, inte hör av sig. Varför han inte gjort det finns ingen förklaring till vilket gör det ur spaningssynpunkt intressantare. Den man som söks och som setts prata med den försvunna Helena Andersson i månadsskiftet april-maj ifjol beskrivs vara i åldern 25-30 år med ljust fylligt hår, eventuellt uppklippt.

(Min anm: Bild på en vit Opel Kadett)

Det var en bil av denna modell som två vittnen sett på vändplatsen vid Runstensvägen. En man i 25-30 årsåldern stod utanför och pratade med Helena. Men vem är denna man som polisen söker?"

Det fetade är intressant. Det tyder på att bilen kommit till återvändgränden utan att Helena var med, dvs det verkar som om vittnena beskriver någon som kommit till återvändsgränden i akt och mening att tala med Helena utom synhåll från föräldrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in