2021-10-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Tycker jag låter helt osannolikt. Varför skulle Vårby lägga en massa pengar på 5 gärningsmän när de kan skicka ett par springisar för småpengar? Det är ju liksom skit samma om de lyckas första gången eller tredje, bara det blir gjort förr eller senare.

Man kan lika gärna skicka 5 springisar för småpengar.
Om man står för orden "Jag lämnar inget åt slumpen". Så kan man mycket väl göra som jag beskrev.
Men jag antar bara, och vet lika lite som dig.

Osannolikt är det dock inte. Men ingen av oss vet med säkerhet. Så allt blir spekulationer från oss båda.
Jag vill inte vinna en diskussion, jag gav bara min version av varför det sågs 5 maskerade män. Den lilla detaljen missade du i din kommentar till mig. Att vittnena såg 5 maskerade män när det bara var två skyttar.

Lämnar dock nu jag har sagt mitt.
Citera
2021-10-22, 23:03
Medlem
"Ey, ah, fuck din plan, du får aldrig skaffa barn
Jag ser till att du blir skickad, det blir mörkt mitt på dan
Vissa kallar mig artist, andra kallar mig för kran
Sen det avundsjuka horor som vill se mig i en grav
Så jag laddar tabben, jag ska knulla dem tillbaks
Bror, jag sitter på ett möte med en fuckin' psykopat
Bror, vi diskuterar summor, han ska fuckin' bli betald
För att dyka upp och spreja med en fuckin' automat"

Det var den här typen av lyrisicm Einar pysslade med, om och om och om igen. Går även på Havals döde bror ganska hårt i texter.
Kan förstå att det är lite irriterande för yrkeskriminella på andra sidan. Inte förvånande ett dugg men ändå tragiskt, han skulle dragit utomlands det hade aldrig blivit bra i Sverige för honom
Senast redigerad av Internetsnubbe 2021-10-22 kl. 23:06.
Citera
2021-10-22, 23:04
Medlem
Man kan se att polisen pekar på ett av hålen i magen, troligtvis ett till snett ovanför
Citera
2021-10-22, 23:04
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Det är ju konstigt att de inte klipper Einars vänner samtidigt. Man vill ju inte lämna vittnen. Luktar som att Einar blev såld av någon som var på plats med honom igår.
Citera
2021-10-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jo men hur rent praktiskt? Ska dom bestämma att några roppade jävla ungar ska storma in och skjuta mot alla tre och sen få tag på Einár, det är ju hur mycket som helst som kan gå fel i ett sånt scenario med massa blöjgangsters inblandade?

De som betalar skiter väl i om det skulle gå fel. Det är ju inte dem som åker dit. Det är väl det som är vitsen med att använda blöjgangsters.
Citera
2021-10-22, 23:05
Bannlyst
Vet man om Einar brukade bära väst?
Citera
2021-10-22, 23:07
Medlem
Vilka amatörer som gjorde de, filmar sig själva med mask och även vapnen som använt. Personen åt vänster går att identifiera om man känner igen honom, somalier ser man tydligt. Riktiga nötter
Citera
2021-10-22, 23:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Kan du länka det där? Även om Dumle och Adel är falska så tror jag inte dom skulle goa om dom själva riskerade att bli skjutna, låter som Ilia och dom grävt fram adressen (här eller av korrupt polis?) och gått all in så fort chansen uppenbarat sig.

Sen verkar DP/HH inte ha ett skit kvar att slå tillbaka med.

Expressen skrev att Einar och hans två "vänner" sprang åt olika håll:

Enligt vittnesuppgifter till Expressen blev Einár och vännerna beskjutna när de lämnade ett cykelgarage i Hammarby sjöstad. Sällskapet ska ha försökt fly åt olika håll med gärningsmännen springandes efter sig.

Jakten uppges ha lett in på en innergård till ett bostadshus. Där avlossade en skytt skott mot Einár på vad som bedöms som en och en halv meters avstånd. Ett vittne beskriver det som ”en ren avrättning”.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/uppgifter-einar-jagad-av-maskerade-man-sen-skots-han-ihjal/

Kan eventuellt bero på att "vännerna" visste att mördarna var ute efter Einar.
Citera
2021-10-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Ja, det är mycket antagande nu. Men eftersom polisen söker efter två gm och inget har ändrats under dagen så tror jag faktiskt att vi kan utgå från att det handlar om två gm iaf. Inte en chans att man skickar fem stycken på ett uppdrag.

Då återstår frågan varför vittnen sagt att dem sett 5 maskerade män. Det finns en chans eftersom Vårby Nätverket inte består av småpojkar som leker gangstrar. Och dem sjunger ju i sin låt "INGET lämnar jag åt slumpen"
Orden "INGET ÅT SLUMPEN" och att vittnen sett 5 maskerade män gör att det mycket väl kan ha varit som jag antar.

Men vi säger två för det är iallafall säkert och att vittnena pratar i nattmössan. Och att Vårby Nätverket visst lämnar saken åt slumpen (vilket jag inte tycker) Det blir lättare så för mig.
Det är två gärningsmän som polisen jagar, men det betyder inte att 3 till inte kan ha någon form av inblandning. Eller så talar vittnena i nattmössan. Den möjligheten finns också såklart!

Väl mött! Och Trevlig helg.

EDIT DELUXE: Tur att jag läser mina inlägg. Jag menar INTE att Vårby mördat Einar. Jag menar att efter flera års gängkrig nu så har dem som beställer morden satt mera tryck på mördarna att lyckas.
För Nätverken beställer inte mord som kostar pengar, som kan misslyckas. Det var det jag menade så man inte misstolkar mig.

EDIT 2: Ken Dryden Inlägg #2406 delar min uppfattning. Vilket betyder att jag även delar din uppfattning imlikenono
Det är nog vittnena som sett fel i en stress situation. Detta får polisens utredning visa.
Senast redigerad av 1988 2021-10-22 kl. 23:23.
Citera
2021-10-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muffmufff
Men sluta trolla, kom inte och säg att dessa har något att säga till om mot de stora drakarna....
Kan lova dig att de inte ödslar tid eller resurser på en sådan sak som nämns ovan. Dessa förortsgäng hörs mycket men styr bara sitt lilla område. Ha och Bandidos är smarta nog att låta dessa luffare få skjuta ihjäl varandra.

Jag upprepar: HA har inget att säga till om även om dom ville.
HA kan inte säga åt någon vad dom ska göra, och jag har sett folk i HA bli spottade i ansiktet av kriminella utländska grabbar.

Testa spotta en kriminell somalier i ansiktet och se vad som händer.
Citera
2021-10-22, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Ja, Gucciväst.

Och det är?
Citera
2021-10-22, 23:09
Medlem
På vilken adress hände detta?
Citera