Citat:
Ursprungligen postat av
imlikenono
Ja, det är mycket antagande nu. Men eftersom polisen söker efter två gm och inget har ändrats under dagen så tror jag faktiskt att vi kan utgå från att det handlar om två gm iaf. Inte en chans att man skickar fem stycken på ett uppdrag.
Då återstår frågan varför vittnen sagt att dem sett 5 maskerade män. Det finns en chans eftersom Vårby Nätverket inte består av småpojkar som leker gangstrar. Och dem sjunger ju i sin låt "INGET lämnar jag åt slumpen"
Orden "INGET ÅT SLUMPEN" och att vittnen sett 5 maskerade män gör att det mycket väl kan ha varit som jag antar.
Men vi säger två för det är iallafall säkert och att vittnena pratar i nattmössan. Och att Vårby Nätverket visst lämnar saken åt slumpen (vilket jag inte tycker) Det blir lättare så för mig.
Det är två gärningsmän som polisen jagar, men det betyder inte att 3 till inte kan ha någon form av inblandning. Eller så talar vittnena i nattmössan. Den möjligheten finns också såklart!
Väl mött! Och Trevlig helg.
EDIT DELUXE: Tur att jag läser mina inlägg. Jag menar INTE att Vårby mördat Einar. Jag menar att efter flera års gängkrig nu så har dem som beställer morden satt mera tryck på mördarna att lyckas.
För Nätverken beställer inte mord som kostar pengar, som kan misslyckas. Det var det jag menade så man inte misstolkar mig.
EDIT 2: Ken Dryden Inlägg #2406 delar min uppfattning. Vilket betyder att jag även delar din uppfattning imlikenono
Det är nog vittnena som sett fel i en stress situation. Detta får polisens utredning visa.