2021-10-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En nittonåring kan ha helskägg, våldta kvinnor och skjuta ihjäl folk. Det gör inget barn. Ett barn leker med leksaker i sandlådan, äter glass och har gosedjur när han sover. En nittonåring är inget barn.
Eller som man sa när jag var ung: "Den som sig leken ger, den får leken tåla". Det betyder att om man vill vara gangster och umgås med de farliga personerna så kan man inte klaga sen när man blir skadad eller dödad.

En femtonåring kan ha helskägg.
Patetisk kommentar.
Läser du in kontexten och har ett uns av objektivet inser du det sjuka i att en nittonåring blir ihjälskjuten i en uppenbar kriminell uppgörelse.

Vad barn gör i sak är irrelevant.
Dockor eller nallar.
Jag har tre barn själv så jag vet.
Hur många har du?
Citera
2021-10-22, 22:43
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Hemskt att jorden snurrar runt.
Hur tror du att människor får samhället att snurra, utan att blöta ned händerna?
Man låter en sak möta problem, en annan får bero.

Det kan inte vara planerat det här. Och vi lever inte på 1800-talet kan jag tycka.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Regeringen må vara talanglös och naiv men givetvis förstår de också problemet. Denna otrygghet och segregering gynnar Sveriges ägare varför inget görs. Ett enat och kritiskt tänkande folk skulle tagit över makten för länge sedan.
För svenska folket väger plånboksfrågor tyngre än frågor om trygghet och kriminalitet, vi är mer intresserade av inkomstskatt, pensioner och anställningstrygghet än om kriminella invandrare som härjar i våra förorter. Det är oftast inte vi själva som blir ihjälskjutna eller rånade så vad spelar det egentligen för roll?
Men du har rätt i att det i så fall gynnar makthavarna. Det är bättre att folk oroar sig för svartmuskiga banditer än för i fall chefen tänker sänka lönen eller införa femskift från nästa vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Rip nisses mammas inkomst.
Skämtar du? Hennes inkomst kommer ju flerdubblas efter hennes sons död ! Men det är ju en klen tröst! Hoppas hon skänker en del av inkomsten till något som bidrar positivt till undomars uppväxt över hela Sverige.
Citera
2021-10-22, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Och det är därför staten aldrig kommer lösa problemet med utanförskapsområdena, skjutningarna eller den övriga kriminaliteten. I och med att man inte kan eller vill koppla problematiken till den generösa flyktingpolitikern utan försöker med "sociala problem" som orsak så är problemet olösligt, och vi kommer få leva med detta i decennier eller till dagens flyktingar blir för gamla och trötta för att orka begå brott. Då kanske vi får ett samhälle som vi alla kan känna oss trygga med.

Deras barnbarn är det ju då som nyrekryterats. Det tar aldrig slut. Pk är såhär.
Citera
2021-10-22, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skämtar du? Hennes inkomst kommer ju flerdubblas efter hennes sons död ! Men det är ju en klen tröst! Hoppas hon skänker en del av inkomsten till något som bidrar positivt till undomars uppväxt över hela Sverige.

Sant, jag kom på det direkt efteråt. Hon lär väl skriva ett par böcker också.
Citera
2021-10-22, 22:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Sedan när behöver man ett skivbolag 2021...

Nä visst. Han kan sitta på sitt rum och spela in sina låtar och lägga upp Youtube-videos. Men musikbranschen kommer inte vilja ta i honom. Inga dyra påkostade videos. Inga samarbeten med Miriam Bryant osv.
Citera
2021-10-22, 22:45
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad du ”känner” är rätt irrelevant här.
Han var 19 år. Ett barn, i mina ögon.
Som jag skrev i det du citerade skjuter folk ihjäl varandra kors och tvärs men jag är rätt säker på att det inte är helt vanligt med så låt ålder. Desto vanligare i 25-35.

Att han var känd sätter ju en viss tyngd över det, ofrånkomligt pga det mediala intresset, men mer synd blir det ju inte.
Däremot påverkas ju mer människor. Han hade ju ett visst inflytande, på helt vanligt folk.

Vad tycker du och tänker själv?
Jag är genuint intresserad. Känns som du är helt likgiltig. Det kan man ju vara, såklart, men det är ändå en person som haft stor betydelse för många helt vanliga personer. Det borde ändå beröra på ett eller annat vis.

Så dina känslor är relevanta men personen du citerars känslor spelar ingen roll? Kom igen nu.
Einar som blev skjuten har i åratal glorifierat gängkriminalitet och har FRIVILLIGT valt att leva det livet. Han kommer nämligen inte från någon dålig bakgrund på det sättet som man oftast förknippar med gängkriminalitet och kan därför inte tyckas synd om på samma sätt som man kan känna för någon som hamnar i gängkriminalitet i "brist" på andra alternativ.
Att denna snubben dog leder förhoppningsvis till att åtminstone några av hans fans inser att hans liv kanske inte var så jävla häftigt och på grund av detta är hans död i det stora hela någonting positivt. Förutom för hans närstående så klart som kommer få det tufft en tid.
Citera
2021-10-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad du ”känner” är rätt irrelevant här.
Han var 19 år. Ett barn, i mina ögon.
Vad du "ser" i dina ögon är också irrelevant här.
I lagens namn så är han en vuxen människa och borde för länge sedan ha suttit i fängelse med tanke på hans långa brottsregister.
Istället hjälpte media till att romantisera hans livsstil och fortsätter nu hylla en ren jävla gangster till och med efter att han blivit mördad.
Citera
Medlem
Einars halvbror är ju son till dömde hustrumisshandlaren Örjan Ramberg https://stoppapressarna.se/svenskt/raseriet-mot-orjan-ramberg-efter-dokumentaren-om-josefin-nilsson
Inte jättekonstigt att han hängde i våldsamma kretsar.
Men flashbackvänner, låt oss hjälpas åt att ta fram namnen på mördarna och bura in packet som sköt honom, de med rötter på Afrikas horn.
Fram med namnen nu så blir processen kort med dem, säkerligen livstid skickade mellan Kumla, Hall och Tidaholm, förhoppningsvis upplockande tvålar i duschen resten av sina avskrädesliv långt från Mogadishu.
https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/
Senast redigerad av Assar-Korv 2021-10-22 kl. 22:50. Anledning: Tips
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Dagens ungdom lyssnar till den här dyngan

riktig rap är House Of Pain 2 Pac Naughty By Nature Run DMC mfl.

Du glömde den riktiga rap gangstern Easy E.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Stefan Löfvén ser inte det här som ett misslyckande han är nöjd med allt han presterat
Nu var det ju inte Stefan som dödade Einar eller fick Einar att bruka droger och bli inblandad i kriminella konflikter eller trodde du verkligen det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in