Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Fem personer. Intressant. Hittills har det ju sagts att polisen söker efter två män.
Tänkte inte ge mig in i diskussionen. Men en liten notis även om man inte ska jämföra, och det gör jag verkligen inte.
Dessa gängen börjar bli vana med lönnmord, och även misslyckade sådana.
När Sammy Gravano och Gotti mördade Paul Castelano hade dem två huvudskyttar och ex antal extra skyttar (jag tror dem var 3 extra skyttar)
Dessutom var Sammy och Gotti själva beredda med vapen.
Kan mycket väl varit 5 st som är delaktiga i mordet på Einar.
2 som utförde dådet och 3 som var i reserv ifall han skulle fly eller ha "backup".
Jag pratar givetvis INTE kaliber på offren utan att gängen tyvärr börjar bli mera effektiva i sina mord pga nytt arbetssätt.
Visst Einar kanske var en nobody , men om han hade beskydd/backup fick inga misstag begås.
Precis som inte mordet på Castelano fick misslyckas pga efter konsekvenser.
Vårby nätverket säger i en av sina låtar att dem inte lämnar något åt slumpen. Så som Gotti och The Bull inte gjorde när Castelano skulle mördas, dem fick inte misslyckas.
1. Detta är med stor sannolikhet ett "inside" jobb. Någon som lurade Einar, någon han litade på.
Det är misslyckande eliminering 1.
2. Dem kan mycket väl haft flera spanare utöver 2-5 mördare , misslyckande eliminering 2.
3. Slutgiltiga misslyckande elimineringen är att dem använde sig av reserv mördare ifall Einar skulle springa.
Som Vårby nätverket sa, "Jag lämnar inget åt slumpen".
Jag gissar bara, men jag tycker mig se att morden/försöken av de äldre gangstrarna (givetvis beställningar utförda av unga) misslyckas mera sällan numera.
Därav säger vittnena att dem såg 5 stycken. 2 var mördarna resten kan ha varit något av det jag nämnt.
Det har egentligen inget med den unge mannens död att göra då han inte var riktig gangster alls. Väldigt få av dessa förortsgängen är riktiga gangstrar med inflytande på andra delar än deras orter, men dem finns. Och det finns riktig maffia som arbetar i skuggorna, som media inte skriver om.
Man kan anamma effektiva metoder att mörda även om man inte är en Cosa Nostra gangster, eller en Latin Amerikansk kartell.
Men detta är INTE skrivet i sten eller kanske inte ens är så. Det är bara hur jag skulle gått tillväga om jag skulle utfört mord och varit kriminell. Vilket jag inte är.