2021-10-22, 22:06
Medlem
Någon som kan lägga ut intressanta grejer ni hittat på instagram, snapchat etc för oss som inte orkar/kan/vill följa alla dessa rappares uppdateringar? Lär ju finnas en del som följer detta med mkt mer insyn än tråden gett. Nån som vill agera big drippa och göra lite kopplingar med länkar videos och bilder?
Citera
2021-10-22, 22:06
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frakkaren
Hänt har hänt. Spelar ingen roll hur ofta det händer. Finns idioter överallt i hela världen och det har inget med bakgrund att göra, mer ett macho tankesätt som startar igång dessa våldspiraler.

Jag tycker det spelar väldigt stor roll hur ofta det händer. Nu har det hänt för ofta! Men håller med dig om att det är kopplat till en machokultur. Machokultur är tydligare i vissa länder och vissa områden där kvinnor inte får lika stor plats eller äger inflytande.
Citera
2021-10-22, 22:07
Avstängd
var är fotot på einar där han är skjuten+
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Varför hyllar alla Einar? Finns inget att hylla. Har han gett sig in i leken så får leken tåla. Ynkligt att all massmedia uppmärksammar detta. Av en fjäder blir det snabbt en höna så fort massmedia får tag i det.
Om detta hade varit en ickesvensk hade ärendet inte ens blivit så stort, då hade inte massmedia ens vågat publicera namnet på offret. Det är skillnad på kreti och pleti.
Sverige är ett förljuget land, där kriminella tillåts härja fritt.
Ja på både tv och radio hyllas han i nivå med Avicii. Skevt.
Citera
Medlem
Efter att ha läst en stor del av inläggen så är det tydligt att ni inte förstår att de som ville klippa honom inte ens kanske har behövt betala till "personerna" som outa han. Att lokalisera en 19 åring utan konsekvens tänk. 99,99% av alla SWE "rappare" har NOLL när det kommer till våldskapital utan det gäng som de är affilierade med. Så det var nog VÄLDIGT lätt att hitta han.
I dessa kretsar och i den åldern så har skyddade personuppgifter nada inverkan.
Som vi tyvärr såg igår.
Senast redigerad av sutalip 2021-10-22 kl. 22:37.
Citera
Medlem
Kuk9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Okay, då förstår jag. Jag känner inte personerna i fråga utan jag går på vad som framgått i tråden, och försöker pussla ihop det till en teori om vad som kan ha hänt. Jag påstår inte att allt jag säger är ren fakta.

Jag håller mig dock fast vid min tro att Einar kände sig tillräckligt kränkt för att vilja hämnas (våldtäkt eller inte). Jag tror inte Einar höll i vapnet som tog Havals bror, men att han lejde någon för jobbet.. Sedan har han varit utomlands så mycket som möjligt, men rättegången tvingade honom tillbaka till Sverige.
Tråden blir skit när det sprids rykten som helt saknar förankring i verkligheten.

Ryktet om att Einár beställt mordet på Havals bror Dara Khalil tycker jag dock inte är ett sådant rykte. Det kan mycket väl ha varit så, i.o.m. att Einár velat hämnats efter att han blev goad av Haval i fjol. Det är ju inget tvivel om att Einár varit sur på Haval. Det verkar ännu mer troligt efter hans ord i "Dansa": "Efter du är gone, jag ser till att din bror ...".
Citera
Bannlyst
Tror ni nån kommer dömas för det här? Och om, vilka eller vem är anstiftaren?

Gissning: 17 åringar från runt Järva.
På vems begäran kan jag inte gissa. Bredäng som inte fick tillräckligt med pengar?
Citera
2021-10-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavalen2020
Kanske Einars mördare som fått smaka på payback

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/tvaa-skadade-efter-braak-polisen-utreder-mordfoersoek.bv0xCBYQ5

Södertälje och "offentlig lokal". Nej, det där har ingen koppling till gårdagens händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbutgone
Spekuleras mycket om just hämnd för Dara just för att det var hans födelsedag igår.
Vilket är ett smart drag om det skulle visa sig att det har med knivattacken/misshandeln att göra istället.
Vilket är mest troligt då Dumle var på plats igår med Einar.

Förstår inte hur Dumle har lyckats överleva så länge som han gjort...

Från ingenstans börjar Dumle umgås med Einar. Det läggs upp en bild där dem är tillsammans, samma kväll som dem är inblandade i ett knivbråk. En vecka efter det är Einar mördad och Dumle är på plats. Fishy. Är helt säker på att Einar sköts pga Dara och jag är övertygad om att han blev lurad av någon han litade på.
Citera
Medlem
Diako *

Två frågor, om du har information som du påstår varför berättar du inte vad Nils har gjort så allmänheten får veta hur han var som person. Den andra frågan är hur vet du det du vet och vad är det som säger att de du påstår sig veta är sant?

Väl mött!
Citera
2021-10-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag var inget fan av Einar. Men kom igen. Grabben var 19år gammal. Han var ung o naiv men framförallt i den ålder då man som grabb vill spela tuff och flexa för sin omgivning. Han var ingen fullblodsgangster, inte på långa vägar.

Förr i tiden mördade man rivaliserande gängmedlemmar för att dom stod i vägen när man ville plocka nya marknadsandelar. Idag skjuter man precis vem som helst, var som helst. Man vill ha ett mord i sitt CV för att visa att man är äkta, det ger street cred.

Galen utveckling. Det gick från inget till allt väldigt snabbt. För dom här grabbarna finns inget annat än gängtillhörigheten och den gangsterimage som följer med på köpet. Samhällets stora misslyckande är att dessa grabbar inte ser någon annan väg i livet som är värd att ta. Människor som söker sig till gäng vill i grund o botten tillhöra. Känna att man är en del av något. Precis det som integrationspolitiken misslyckats med. Som man bäddar får man ligga. Man valde att sätta alla invandrare utanför det svenska samhället i nedgånga lägenheter med tillhörande soc-bidrag ute i orten. Lagom långt bort från oss fina svenskar. Jag tar inte invandrare i försvar. Men jag kan förstå att utvecklingen gått i den riktning som den gjort eftersom svenska politiker stoppat huvudet i sanden i 30års tid. Man har i huvudtaget inte haft någon samverkan med människor i förorten och känt av utvecklingen i förorten. Nu står man här, tagna på sängen, och förstår ingenting.

Sluta nu det har satsats orimligt mycket pengar på att integrera unga, arga män som inte vill integreras. Vad är det egentligen du föreslår?
Citera
2021-10-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja på både tv och radio hyllas han i nivå med Avicii. Skevt.

Ja Aviciis mamma är också skådespelerska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in