2021-09-26, 21:25
Medlem
Jag vet att jag betalade för 1 års abonnemang men sen trodde jag att det var klart eftersom det inte kom nån förfrågan om fortsättning, det är ett extremt fult och ovanligt tillvägagångssätt, jag tvivlar starkt på att det framgick vid telefonsamtalet att abonnemanget skulle "flyta" på
Citera
2021-09-27, 08:08
Medlem
Henriksss avatar
Det känns som en del av affärsidén är att ha luddiga villkor och på så sätt göra folk osäkra.
Väldigt tråkigt när man har en helt ok produkt/tjänst.
Citera
2021-10-14, 09:10
Medlem
Separatistens avatar
Så tråkigt.

https://samnytt.se/widar-nord-efter-...om-fria-tider/

"Widar Nord berättar att det stängda kontot fått konsekvenser för honom både privat och för tidningen Fria Tider.

– Främst genom att jag inte kunnat använda bank-id eller bankgirot. Det värsta det lett till är att jag missat ett flyg, när man inte kunde boka PCR-test utan bank-id på rimlig tid, säger han.

Hur har det påverkat Fria Tider?

– Att vi inte kan ta betalt via IBAN, inte betala våra fakturor och inte hålla avtal som vi ingått. Det har varit ett jätteproblem och är fortfarande ett problem.
"
Citera
2021-10-21, 10:09
Medlem
Enligt Widar Nord framgår det klart och tydligt vid prenumeration att det är "tillsvidare". Nu är det ganska längesen telefonsamtalet ägde rum och säljaren pratade ganska mycket, det handlade om SD, invandring o dyl, vilket var/är viktiga frågor, jag var inte speciellt uppmärksam men jag har heller aldrig varit med om pren som bara fortsätter.
Ser fram emot nästa år med skräckblandad förtjusning! om avslutet på pren funkar, har nämligen läst mycke negativt på Trustpilot men det är alltid prenumeranternas eget fel enligt WN
Citera
2021-10-22, 22:26
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Enligt Widar Nord framgår det klart och tydligt vid prenumeration att det är "tillsvidare". Nu är det ganska längesen telefonsamtalet ägde rum och säljaren pratade ganska mycket, det handlade om SD, invandring o dyl, vilket var/är viktiga frågor, jag var inte speciellt uppmärksam men jag har heller aldrig varit med om pren som bara fortsätter.
Ser fram emot nästa år med skräckblandad förtjusning! om avslutet på pren funkar, har nämligen läst mycke negativt på Trustpilot men det är alltid prenumeranternas eget fel enligt WN

Alla, och då menar jag verkligen alla, som köpt tidningen sedan 2018-09-01 har tecknat den genom att klickat sig fram till följande text och sedan trycka på "Godkänn köp":

https://www.friatider.se/sites/defau...s/sms-bekr.png

Om detta föregåtts av att man fått ett samtal från oss så har detta alltid gjorts EFTER samtalet, och alltså inte när man sitter med en säljare i luren som "pratar ganska mycket" och stör uppfattningsförmågan. Försöker man klicka under tiden samtalet pågår så får man ett felmeddelande som säger åt en att försöka igen när man lagt på. Säljarna kan inte påverka detta.

Det är mot denna bakgrund väldigt svårt för mig att förstå vad ni som sitter här och på Trustpilot har att klaga på. /Widar
Citera
2021-10-22, 22:35
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se
Alla, och då menar jag verkligen alla, som köpt tidningen sedan 2018-09-01 har tecknat den genom att klickat sig fram till följande text och sedan trycka på "Godkänn köp":

Om detta föregåtts av att man fått ett samtal från oss så har detta alltid gjorts EFTER samtalet, och alltså inte när man sitter med en säljare i luren som "pratar ganska mycket" och stör uppfattningsförmågan. Försöker man klicka under tiden samtalet pågår så får man ett felmeddelande som säger åt en att försöka igen när man lagt på. Säljarna kan inte påverka detta.

Det är mot denna bakgrund väldigt svårt för mig att förstå vad ni som sitter här och på Trustpilot har att klaga på. /Widar

Men Widar, om man säger upp sin prenumeration efter några dagar, varför skickar ni fakturor, påminnelser och inkasso?
Det förstår du väl att det inte uppfattas som seriöst?
Citera
2021-10-22, 22:39
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Nu var det min tur!
Skaffade plus-abonnemang i februari och sa upp det några dagar senare.
Fick i somras en faktura på några hundra.
Mejlade och tackade nej.
Fick hemskickat en faktura med påminnelseavgift som jag bestred.
Fick idag brev från inkasso med extra avgift.
Om man beställer saker, får dem levererade och sen "tackar nej" till fakturan istället för att betala den så får man krav ja.

Jag vet allvarligt talat inte vad jag ska göra med er i den här tråden. Att nån enstaka kund kan argumentera enligt ovan kan väl drabba de flesta företag, men hur majoriteten på Flashback och Trustpilot kan hålla på såhär begriper jag inte./Widar
Senast redigerad av FriaTider.se 2021-10-22 kl. 22:46.
Citera
2021-10-22, 22:45
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Men Widar, om man säger upp sin prenumeration efter några dagar, varför skickar ni fakturor, påminnelser och inkasso?
Det förstår du väl att det inte uppfattas som seriöst?
Du har ju tecknat en prenumeration med en bindningstid på ett år. Begriper du inte vad bindningstid är, eller vad är det som är "luddigt"?
Citera
2021-10-22, 22:55
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Du har ju tecknat en prenumeration med en bindningstid på ett år. Begriper du inte vad bindningstid är, eller vad är det som är "luddigt"?

Enligt svensk lag har konsumenten 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen, vilket ni själva informerar om i villkoren.
Då ska det väl inte behövas en massa tjafs om man säger upp avtalet efter några dagar?
Citera
2021-10-23, 01:19
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Enligt svensk lag har konsumenten 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen, vilket ni själva informerar om i villkoren.
Då ska det väl inte behövas en massa tjafs om man säger upp avtalet efter några dagar?
Nu skrev du i och för sig att du sagt upp och inte att du använt ångerrätten. Men om uppsägningen gjorts inom 14 dagar från orderdatum så behandlas den som en ångerrätt av oss automatiskt, om du inte sagt upp på ett sätt som klargör att du vill säga upp och inte ångra dig. För att kunna ta ställning till detta måste jag veta vem du är och vad du skrev, vilket du isf kan skicka som privatmedelande.
Citera
2021-10-23, 06:50
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Nu skrev du i och för sig att du sagt upp och inte att du använt ångerrätten. Men om uppsägningen gjorts inom 14 dagar från orderdatum så behandlas den som en ångerrätt av oss automatiskt, om du inte sagt upp på ett sätt som klargör att du vill säga upp och inte ångra dig. För att kunna ta ställning till detta måste jag veta vem du är och vad du skrev, vilket du isf kan skicka som privatmedelande.

Och precis detta är problemet!
Varför ska ni klydda till det?
Om jag säger upp inom 14 dagar så kvittar det vilka ord jag använder.
Det räcker med att jag säger upp, jag behöver inte använda mig av andra ord.
Hoppas många läser detta.
Vem jag är spelar ingen roll, fortsätter ni skicka brev så fortsätter jag neka betalning.
Citera
2021-10-23, 14:41
Medlem
Citat:

Det där är absolut ingen sida som jag känner igen, enligt mitt minne gjordes allt via telefon, har för mig att jag sen försökte logga in för att läsa men det bara strulade sen har jag inte ägnat FT några tankar förrän faktura dök upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in