2021-10-22, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
+1,6%. Några upp och några ner. Pop-aktien NIBE levererade +3,24% och har nu gått ca 15% sedan mitt sista köp för 1,5 vecka sen.

Köpte en stor stake dagen innan det droppade -10%... jag är expert på att köpa innan det faller lol. Men ja, NIBE känns som ett solklart buy-and-hold, mend klimatet och allt som händer. Även utländska investerare som håller koll på aktien, sånt är kul.

Stänger jag +100% i år så är jag nöjd, får se hur det går med buttcoin.
Citera
2021-10-22, 12:11
Medlem
RostigHinks avatar
För en gångs skull fick jag napp i IPO-sjön. Pagero kastade 260 st på mig.

Vore det inte för Lifco skulle det blivit årshögsta för mig idag.
Citera
2021-10-22, 14:25
Medlem
Uran, säger ni...?
Citera
2021-10-22, 16:35
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Samma här, lite mindre spelare dock så back 3k. Det jag är mest förvånad över är att Vale tappar så mycket. Snart nere på 13. De har som jag förstår det dragit ned på produktion, men det torde även innebära att supply blir bristande med priser upp, samt Inflationen, de torde få bra betalt för det de producerar. Jaja, det korrigerar sig säkert, det tror jag oljan och gasen kommer göra inom kort iaf.

Edit: Måste nämna dagens bästa, Finepart med plus 41%. Men jag har bara 996 aktier så det räddar inte dagen.
Japp. De har dragit ner precis som BHP och RIO. Tillsammans producerar de 60% av världens järnmalm och är en värre kartell än opec. Det reder sig.

Idag går det minsann bra med den andra "järnmalmsproducenten" i portföljen Cliffs. Snart är kvartalets höjdpunkt kommen när man får höra LG förinta idioter med dumma frågor.

Tog litegrann profit på en post köpt för 20 vid 24. Jävla memestock-moves. Najs

Helvete, jag kommer aldrig mer att kunna köpa svenneaktier. Jag älskar vollan, oavsett upp eller ner, bring it on.
Rapport i NHY Tisdag den 26e. Då kan alla kineser suga snase.

Åt en Lundaknake och gjorde honnör åt de två insomnade reaktorerna i Barsebäck på vägen hem. Vila i frid.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-10-22 kl. 16:51.
Citera
2021-10-22, 16:36
Medlem
skogshuggar3ns avatar
-12k

Känns bra inför nästa vecka likväl, annars finns ju alltid indexfonder... Har köpt Meltwater, Kitron, Note och Mycronic idag.
Citera
2021-10-22, 18:51
Medlem
kakburks avatar
Hyfsat idag. NIBE ökade så det började rycka i tarmen så jag sålde hela rasket.
Konecranes brummade sakta framåt som en tryggt knackande Opel-diesel från 80-talet. Har köpt på mig ännu fler nu i minidipparna. Höjde förvisso mitt GAV något men sånt där spelar ingen roll när aktien är i stigande.
Halvledarfabrikanten REC Silicon steg ytterligare 5,33% idag...tror att norsk kisel är framtiden.
Citera
2021-10-22, 19:17
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Japp. De har dragit ner precis som BHP och RIO. Tillsammans producerar de 60% av världens järnmalm och är en värre kartell än opec. Det reder sig.

Idag går det minsann bra med den andra "järnmalmsproducenten" i portföljen Cliffs. Snart är kvartalets höjdpunkt kommen när man får höra LG förinta idioter med dumma frågor.

Tog litegrann profit på en post köpt för 20 vid 24. Jävla memestock-moves. Najs

Helvete, jag kommer aldrig mer att kunna köpa svenneaktier. Jag älskar vollan, oavsett upp eller ner, bring it on.
Rapport i NHY Tisdag den 26e. Då kan alla kineser suga snase.

Åt en Lundaknake och gjorde honnör åt de två insomnade reaktorerna i Barsebäck på vägen hem. Vila i frid.

Ja, nu får alla CLF-björnar smaka stålhagel, så jäkla skönt, upp över 11% nu och dagens bästa aktie. Räddar även dagen som i skrivande stund är plus 700 spänn.

Edit: Ökade på bettingaktier DraftKings igår, dock usel deal, ned över 5% idag, men tror på den långsiktigt, de är stora och kreativa, har t ex precis satt upp en investeringsfond:

https://www.prnewswire.com/news-releases/drive-by-draftkings-launches-60-million-venture-fund-to-invest-in-sports-tech-and-entertainment-3014 03848.html

Samt får se vad som händer med Entainaffären:
https://sportshandle.com/entain-draftkings-betmgm-deal-speculation/
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-10-22 kl. 20:05.
Citera
2021-10-22, 21:04
Medlem
keckoishs avatar
Ett av de få innehaven som renderat vinst åt mig den senaste tiden har varit Alphabet. I förskräckelsen sålde jag av allt idag kl 16:48, svensk tid, varpå aktien omedelbart började stiga igen. Förargad över att ha träffat dagssämsta rekordet med mitt sälj, köpte jag igen - varpå aktien omedelbart stannade upp för att sedan sakta börja sjunka pånytt och uppnå nya bottennivåer, lägre än det tidigare dagssämta rekordet. Så jag sålde, varpå den började att stiga pånytt.

Lätt att bli paranoid för mindre. Nu har jag köpt igen, så se upp alla Alphabetägare, nu är det fritt fall som gäller igen!
Citera
2021-10-22, 21:27
Medlem
Går ok idag tack vare finans- och oljebolag. Men satan att jag missade DWAC - Trumps nya twitter-bolag. Tänkte köpa igår när den gick upp 200% och nu är den upp 100% till idag. Vet inte om jag vågar men egentligen borde man ju av ren princip köpa för att stötta karln.

Edit: får bli att köpa. Slänger in $1000 på skoj.
Edit2: nu stolt ägare till 11 DWAC aktier. Maga Maga Maga kag kag kag!
Senast redigerad av Harrywinston 2021-10-22 kl. 21:30.
Citera
2021-10-22, 21:29
Medlem
Ollonbos avatar
I dag är det -27 000kr men på en vecka är det +15 000
Då gick Powercell ner 27 000 i dag men var bäst med + 8 800kr på en vecka.
Citera
2021-10-22, 22:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Ett av de få innehaven som renderat vinst åt mig den senaste tiden har varit Alphabet. I förskräckelsen sålde jag av allt idag kl 16:48, svensk tid, varpå aktien omedelbart började stiga igen. Förargad över att ha träffat dagssämsta rekordet med mitt sälj, köpte jag igen - varpå aktien omedelbart stannade upp för att sedan sakta börja sjunka pånytt och uppnå nya bottennivåer, lägre än det tidigare dagssämta rekordet. Så jag sålde, varpå den började att stiga pånytt.

Lätt att bli paranoid för mindre. Nu har jag köpt igen, så se upp alla Alphabetägare, nu är det fritt fall som gäller igen!
Det är en magisk känsla när man vid varje valsituation med en aktie eller fond väljer fel, säljer när man skulle köpt och tvärtom. Jag har hållit på i 20 år och fascineras över hur ofta jag gjort det, fast jag alltid varit säker på mina val. Om jag istället gjort rätt varje gång hade jag haft 100-tals miljoner nu.

Dock kan jag trösta med att felen blir färre och färre med åren och erfarenhet. T.ex kan jag redan innan räkna ut att "ojdå, känslan är sälj med jag vet att min känsla i dessa lägen ofta är fel så jag säljer inte".
Citera
2021-10-22, 22:17
Medlem
fittslems avatar
Generellt sätt så är man inte smart om man inte ligger i krypto nu. Krypto har kanske början på tidernas starkaste bullrun på G medans börsen bara är helt off.

Jag gör sällan bra investeringsbeslut. men att att sälja av alla mina fonder veckan innan raset var fantastiskt. Givetvis behöll jag all krypto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in