Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Samma här, lite mindre spelare dock så back 3k. Det jag är mest förvånad över är att Vale tappar så mycket. Snart nere på 13. De har som jag förstår det dragit ned på produktion, men det torde även innebära att supply blir bristande med priser upp, samt Inflationen, de torde få bra betalt för det de producerar. Jaja, det korrigerar sig säkert, det tror jag oljan och gasen kommer göra inom kort iaf.
Edit: Måste nämna dagens bästa, Finepart med plus 41%. Men jag har bara 996 aktier så det räddar inte dagen.
Japp. De har dragit ner precis som BHP och RIO. Tillsammans producerar de 60% av världens järnmalm och är en värre kartell än opec. Det reder sig.
Idag går det minsann bra med den andra "järnmalmsproducenten" i portföljen Cliffs. Snart är kvartalets höjdpunkt kommen när man får höra LG förinta idioter med dumma frågor.
Tog litegrann profit på en post köpt för 20 vid 24. Jävla memestock-moves. Najs
Helvete, jag kommer aldrig mer att kunna köpa svenneaktier. Jag älskar vollan, oavsett upp eller ner, bring it on.
Rapport i NHY Tisdag den 26e. Då kan alla kineser suga snase.
Åt en Lundaknake och gjorde honnör åt de två insomnade reaktorerna i Barsebäck på vägen hem. Vila i frid.