2021-10-22, 18:31
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Alltså, vad är det du insinuerar egentligen? Att allt det här inte hade hänt om ingen hade blivit vaccinerade?

Covid har inte existerat innan vaccinet. Det är vad jag menar.
Citera
2021-10-22, 18:32
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Boosterdos

En boosterdos som ger 95,6 procent effektivt mot covid-19 jämfört med personer som fått två doser vaccin, är naturligtvis väldigt bra. Men är det inte rent av så ”bra” att det skvallrar om att det knappt kan ha funnits någon immunitet alls kvar i kontrollgruppen?

Jösses vad du horar dig för big pharma. Ta alla doser du vill men deras jävla uttalanden innan första dosen ens var given skvallrade inte om något kortvarigt skydd. Då räckte det med två doser.

Hur kan man ens ta dessa människor seriöst?
Citera
2021-10-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jösses vad du horar dig för big pharma. Ta alla doser du vill men deras jävla uttalanden innan första dosen ens var given skvallrade inte om något kortvarigt skydd. Då räckte det med två doser.

Jag tror att du feltolkade den du citerade.
Citera
2021-10-22, 19:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Covid har inte existerat innan vaccinet. Det är vad jag menar.

Men vaccinteknologin existerade i många år innan viruset och viruset är mycket större och mer komplext och har därför mycket mer möjliga okända bieffekter. Så svårt är det inte att göra en ordentlig analys av läget.
Citera
2021-10-22, 19:11
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:

Jösses vad du är spruträdd.
Citera
2021-10-22, 21:01
Medlem
Citat:
Jösses vad du är spruträdd.

Är det inte ett problem när folk blir sjukare av vaccinet än att drabbas av covid?
Varför är det så och vad kan man göra åt det?
Även om det inte är många, så vill man kanske inte ta risken.

Det sägs ju att man inte ska kunna få något som man inte hade fått av covid, men ändå händer det.
Citera
2021-10-22, 21:06
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabatjena
Är det inte ett problem när folk blir sjukare av vaccinet än att drabbas av covid?
Varför är det så och vad kan man göra åt det?
Även om det inte är många, så vill man kanske inte ta risken.

Det är inte så för den absoluta majoriteten. De som får svåra reaktioner mot vaccinet är allergiska mot vaccinet och det är en försvinnande liten del av befolkningen, så liten att den inte behöver diskuteras eftersom de antagligen vet vilka det är sen tidigare vaccinationer. Har du blivit vaccinerad någon gång så vet du om det.
Citera
2021-10-22, 21:37
Medlem
Citat:
Det är inte så för den absoluta majoriteten. De som får svåra reaktioner mot vaccinet är allergiska mot vaccinet och det är en försvinnande liten del av befolkningen, så liten att den inte behöver diskuteras eftersom de antagligen vet vilka det är sen tidigare vaccinationer. Har du blivit vaccinerad någon gång så vet du om det.

Så du säger att vuxna människor som har haft covid, knappt blivit sjuka och ändå tar vaccinet aldrig har tagit något vaccin innan i hela deras liv?
Citera
2021-10-22, 21:54
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag skulle säga ja, i alla fall till alla 50+, kanske även 40+. Men nu verkar det som Carslsson och company hellre vill ge bort våra doser.

https://www.dn.se/varlden/carlson-och-tegnell-i-somalia-vi-maste-vara-forsiktiga-med-att-ge-tredje-dos-vaccin/

Godheten över andra folk trumfar vårt eget, gulligt.

Artikeln är låst, så jag kan bara läsa ingressen. Kan du återge vad Folkhälsomyndighetens företrädare säger om påfyllnadsdoser till svenskarna?

Ingressen i Dagens Nyheters artikel:
Reserestriktionerna har släppts och Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson har tillsammans med statsepidemiolog Anders Tegnell begett sig på sin första tjänsteresa i utlandet efter pandemin – till Mogadishu, en av världens farligaste platser.

– Det blir lite speciellt när säkerhetsläget är så bekymmersamt, säger Carlson på telefon från den somaliska huvudstaden.
Somalia förefaller vara väldigt viktigt för Anders Tegnell. Det var ju till Somalia Anders Tegnell reste när krisen var som mest akut i Sverige. Ifall Anders Tegnell anser att Somalia är hans viktigaste angelägenhet, borde det inte vara lämpligt att han söker anställning på Somalia hälsomyndighet? På något sätt är det fel att Anders Tegnells lön betalas av svenska skattepengar, samtidigt som han ägnar sig åt Somalia.
Citera
2021-10-22, 22:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Man har haft 48 h arbetsveckor för att vården var överbelastad innan covid. Den har varit överbelastad i åratal. Det här var den perfekta ursäkten.

Från 1326 intensivvårdplatser till 500 de senaste åren. Enorma nedskärningar. Känner du ens folk inom vården. 45-48 timmar var inget ovanligt innan pandemin. Vakna.

Men det är enkelt att skylla på ett påhittat virus för nedmonteringen av välfärden. Folk är tyvärr så fruktansvärt kontrollerade av media att hoppet är ute för länge sen.

Att vården är slimmad pga av personalbrist samt blödande budgetar i regionerna innan covid är helt sant . Men det jag skrev om hur covid påverkar denna situation stämmer och det var pga av det man utlöst alla stabslägen. Du vet det ena utesluter inte det andra . Ja min fru är akut-ssk, Min svärmor även hon ssk samt min bror överläkare/professor.
Citera
2021-10-22, 22:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Artikeln är låst, så jag kan bara läsa ingressen. Kan du återge vad Folkhälsomyndighetens företrädare säger om påfyllnadsdoser till svenskarna?

Ingressen i Dagens Nyheters artikel:
Reserestriktionerna har släppts och Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson har tillsammans med statsepidemiolog Anders Tegnell begett sig på sin första tjänsteresa i utlandet efter pandemin – till Mogadishu, en av världens farligaste platser.

– Det blir lite speciellt när säkerhetsläget är så bekymmersamt, säger Carlson på telefon från den somaliska huvudstaden.
Somalia förefaller vara väldigt viktigt för Anders Tegnell. Det var ju till Somalia Anders Tegnell reste när krisen var som mest akut i Sverige. Ifall Anders Tegnell anser att Somalia är hans viktigaste angelägenhet, borde det inte vara lämpligt att han söker anställning på Somalia hälsomyndighet? På något sätt är det fel att Anders Tegnells lön betalas av svenska skattepengar, samtidigt som han ägnar sig åt Somalia.

Den var inte låst när jag såg den, har tyvärr inte inloggning. Ja Tegnell borde ha stannat där nere, utan lön - good riddance!
Citera
2021-10-22, 22:31
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Lägg till att vaccinerade får sällan några symptom så flertalet springer runt som vanligt och kindpussas efter att dom smittats. I motsats till vaccinerade som får symptom och stannar hemma.

Exakt därför som smittan ökar när folk vaccinerar sig.

Med fördelen att riskgrupper inte blir allvarligt sjuka.
Smittade men inte sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in