2021-10-22, 18:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Kan vara så... men du säger själv halsband och rolex... alltså saker de ville ha men inte kunde uppnå, eller hur ? De här idioterna fattar inte att en person som Einar inte kan få ut 3 milj kontant vilket även mamman vittnar om i tingsrätten

Mördarna plockade väl Einars nya dinka?
Citera
2021-10-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du tramsar. Inget annat land i världen har någonsin tolererat en invasion av folk som lever på bidrag, och inte uppfostrar sina barn. Det handlar om folk som trots mutor i form av bidrag och olika löjliga projekt med namnet integrering, inte kan leva som civiliserade människor.

Hur mycket ska det kosta att muta dessa gängmedlemmar och deras föräldrar till att inte begå brott?
Precis. Och vilka styr detta land? Svenskar. Så fokusera ert förakt på rätt plats.
Som att klaga på ett barn när det är föräldern som tillåter det att löpa amok!
Citera
2021-10-22, 18:52
Medlem
Checklista att bocka av inom kort
snyftreportage
snyftdokumentär
post mortem mixtape
invigning av einars esetiska gymnasium
årsdagen
fyll på
Citera
2021-10-22, 18:52
Medlem
Sqrbankens avatar
Det makalösa drevet runt mordet på en pojke som jag själv aldrig hört talas om (tragiskt mord oavsett, naturligtvis) lockade mig i stunden till Wikipedia.

"Nils Kurt Erik Einar Grönberg". Vara så ung och rikets främsta versifikatör vad jag förstått inom en sådan gansterpräglad genre och samtidigt släpa runt på ett sådant monumentalt träslöjdslärare-namn fick till och med mig att imponeras över gossen i affekt.

Vila i Frid, Nils.
Citera
2021-10-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag har lyssnat på hip hop i över 15 år så kom inte och berätta för mig vad som passar med tupac och inte . Einar skulle utan tvekan kunna vara Sveriges svar på tupac och konflikten kan liknas vid haval mot Einar.

Du har lyssnat på hiphop i 15år och jämför en legendariskt artist som är i allas Top 3 med lilla Nils? Du kan ingenting om hiphop överhuvudtaget, sluta lek att du kan hiphop, och kom inte och säg att jag inte kan något om hiphop är uppvuxen med det och lyssnat sen tidigt 90-tal.

Nils hade ett mediokert flow hans texter var inte speciellt avancerade heller, text mässigt vs andra svenska mainstream artister så stod han en bit framför, men jämför aldrig att han kunde va Sveriges svar på 2pac igen.
Citera
2021-10-22, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
"Musik","stor artist", i samma mening om honom. Nu fattar jag inget..... Jag har då större krav på musik än att snabbprata om livet som småganster!

10 år minns ingen Einar hans musik. Om 10 år kommer man fortfarande spela Elvis och Cornelis W. låtar.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av barnkomhit
Tankar?

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...odra-stockholm

En rännstensgangster mindre. +1 Sverige.
Citera
Medlem
Catastrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea99
Nu har jag inte hunnit läsa allt men detta är vad jag tror hände..

Einar blev kidnappad av Haval och Yasin för ett tag sedan.
Polisen lyckas via Encrochatt sätta ditt Haval och Yasin och det är Einars mamma som gjorde en anmälan. Einar själv ville varken vittna eller anmäla.

Under tiden som Haval sitter inne så blir hans bror skjuten, Dara tror jag han hette.
Ryktet går och det sägs att Einar ligger bakom detta. Då vet man egentligen ingenting men många tror att han kan ha beställt det eftersom han blev kidnappad.

Einar släppte för några veckor sedan en låt där han säger följande:

"Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** ***** "

Det sista i raden hörs aldrig i låten utan det läggs på en ljudeffekt.

Om man som jag är en riktig hiphop-torsk och har koll på vokalrim/multies så kan man räkna ut att
vad det sista blir. Rimmen är /Roliga/modiga/blod i natt / Bror blir jappt
Jappt = Knullad/skjuten/plockad

När jag hörde den låten så blev jag överraskad av att Einar säger så med tanke på ryktetet
om att han beställt mordet på Haval redan florerade.
När jag hörde det så tänkte jag att dom kommer ju klippa honom.

Jag tror heder och stolthet tog över och Haval har beställt mordet på Einar.

Tycker det är tragiskt att välbetalda artister ska hålla på med sån här trams istället för att bara göra musik. Tragiskt.

Det är min teori.

Mycket intressant teori! Sjunger han även om samma händelse i denna osläppta låt kanske?
Citera
2021-10-22, 18:56
Medlem
Vilka är rapparna som var med honom igår, någon som vet?
Citera
2021-10-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea99
Nu har jag inte hunnit läsa allt men detta är vad jag tror hände..

Einar blev kidnappad av Haval och Yasin för ett tag sedan.
Polisen lyckas via Encrochatt sätta ditt Haval och Yasin och det är Einars mamma som gjorde en anmälan. Einar själv ville varken vittna eller anmäla.

Under tiden som Haval sitter inne så blir hans bror skjuten, Dara tror jag han hette.
Ryktet går och det sägs att Einar ligger bakom detta. Då vet man egentligen ingenting men många tror att han kan ha beställt det eftersom han blev kidnappad.

Einar släppte för några veckor sedan en låt där han säger följande:

"Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** ***** "

Det sista i raden hörs aldrig i låten utan det läggs på en ljudeffekt.

Om man som jag är en riktig hiphop-torsk och har koll på vokalrim/multies så kan man räkna ut att
vad det sista blir. Rimmen är /Roliga/modiga/blod i natt / Bror blir jappt
Jappt = Knullad/skjuten/plockad

När jag hörde den låten så blev jag överraskad av att Einar säger så med tanke på ryktetet
om att han beställt mordet på Haval redan florerade.
När jag hörde det så tänkte jag att dom kommer ju klippa honom.

Jag tror heder och stolthet tog över och Haval har beställt mordet på Einar.

Tycker det är tragiskt att välbetalda artister ska hålla på med sån här trams istället för att bara göra musik. Tragiskt.

Det är min teori.

De bästa jag läst på i denna tråden, är exakt inne på samma spår, dels "Dansa" och sen "VOI".
Citera
2021-10-22, 18:57
Medlem
guderis avatar
Är själv metal människa och har aldrig hört talas om Einar, men att en 19 årig artist ska bli kallblodigt mördat är förjävligt. Vad är det för jävla undermänniskor som genomför någonting sådant. Nu får det fan vara nog Sverige...
Citera
2021-10-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gala86
Vilka är rapparna som var med honom igår, någon som vet?

Hört Dumle (DP) och Adel (HH) men vet inte, har ingen källa eller något på de, så ta de me en nypa salt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in