2021-10-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Om man planerar ett mord planerar man i 99% av fallen hur man städar upp och kommer undan med det. I det här fallet verkar MGM hamnat i total chock. Hon har inte ens tagit reda på telefonen med övertygande bevisning. Hon är fullt medveten om att det är filmat.

Det har jag också funderat över. Av det jag kunnat hitta i FUP:en så hittas hans mobil en bit bort. Det verkar som att den flyger iväg när han blir skjuten och landar ute i trädgården. Kanske kunde hon inte hitta den och det blev svårt att göra det obemärkt medan grannarna utförde HLR på E?
2021-10-22, 13:31
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Och vart och när hade E tänkt sig att anmäla L, med filmen som något slags bevis?

Det var ju andra som ringde 112, direkt. L var kanske för chockad? Det är inte helt ovanligt.....

Olaga hot anmäls vanligen till polisen (jag är glad att jag kan upplysa dej om detta)

Men inte för chockad för att ringa K direkt efter utfört dåd, njaee men kanske
2021-10-22, 14:02
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och passade inte galoscherna kunde hon sticka... till typ ingenstans...
Visst är det sorgligt för BOs barn och andra anhöriga men ändå är han väl lite av sin egen olyckas smed i någon grad.

Du menar att han ska tillåta en person i sitt hus som han inte vill ha där?
2021-10-22, 14:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Om man planerar ett mord planerar man i 99% av fallen hur man städar upp och kommer undan med det. I det här fallet verkar MGM hamnat i total chock. Hon har inte ens tagit reda på telefonen med övertygande bevisning. Hon är fullt medveten om att det är filmat.

Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Det har jag också funderat över. Av det jag kunnat hitta i FUP:en så hittas hans mobil en bit bort. Det verkar som att den flyger iväg när han blir skjuten och landar ute i trädgården. Kanske kunde hon inte hitta den och det blev svårt att göra det obemärkt medan grannarna utförde HLR på E?

Min teori är att L är så chockad att hon inte ens tänker på det. Lite dåligt dock (om hennes delvisa minnesförlust är äkta) är väl att hon inte berättade för polisen om filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Olaga hot anmäls vanligen till polisen (jag är glad att jag kan upplysa dej om detta)

Men inte för chockad för att ringa K direkt efter utfört dåd, njaee men kanske

Jaa, och pågående vapenhot/mordförsök ska väl också anmälas till.....polisen, på nödnumret 112! Och jag är jätteglad att upplysa dig om det!

Och polisen hade kommit fort, samt tagit L med sig, där och då. Men E, nä, han skulle tydligen sitta i polisens telefonkö i 3 timmar nästa dag, för att göra en liten anmälan? Eller vänta till måndag när närmsta polisstation öppnade?
Man kan ju nästan misstänka att E skulle ha den där filmen till något....annat?

I ett rejält chocktillstånd är folk inte rationella. Om du någonsin har varit i ex ett epicentrum för en stor naturkatastrof, så är det mycket uppenbart hur irrationellt människor i chock beter sig!
2021-10-22, 14:05
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Hon är fullt medveten om att det är filmat.

Är hon verkligen det? Jag menar, hon ljuger ju först och sen när polisen konfronterar henne med filmen så drabbas hon av minnesförlust. Om hon hela tiden vetat att det fanns film så borde hon inte försökt ljuga?

Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt

Eller så är hon så upptagen av sina egna känslor att hon inte kan tänka klart ö h t?
2021-10-22, 14:15
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Min teori är att L är så chockad att hon inte ens tänker på det. Lite dåligt dock (om hennes delvisa minnesförlust är äkta) är väl att hon inte berättade för polisen om filmen.

Jaa, och pågående vapenhot/mordförsök ska väl också anmälas till.....polisen, på nödnumret 112! Och jag är jätteglad att upplysa dig om det!

Och polisen hade kommit fort, samt tagit L med sig, där och då. Men E, nä, han skulle tydligen sitta i polisens telefonkö i 3 timmar nästa dag, för att göra en liten anmälan? Eller vänta till måndag när närmsta polisstation öppnade?
Man kan ju nästan misstänka att E skulle ha den där filmen till något....annat?

I ett rejält chocktillstånd är folk inte rationella. Om du någonsin har varit i ex ett epicentrum för en stor naturkatastrof, så är det mycket uppenbart hur irrationellt människor i chock beter sig!

Ponera att det inte var första gången L viftade med hagelbrakan, ponera sen vidare att E tänkte göra en anmälan senare för att få till ett kontaktförbud, kan det ha varit så också eller är det bara din teori som gäller

Tro mej jag har sett folk i chock på nära håll ett antal gånger, därför skrev jag njaee kanske, för att jag inte utesluter att det va så, men du har säkert mer erfarenhet av både naturkatastrofer, mordrättegångar, psykiatrivården,vapenhantering,filmining samt bandbyten på tunga stridsfordon och sist men inte minst den irländska folksjälen.
ha en fortsatt bra dag
2021-10-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Är hon verkligen det? Jag menar, hon ljuger ju först och sen när polisen konfronterar henne med filmen så drabbas hon av minnesförlust. Om hon hela tiden vetat att det fanns film så borde hon inte försökt ljuga?

Eller så är hon så upptagen av sina egna känslor att hon inte kan tänka klart ö h t?

Troligen både och ... Hon vet helt enkelt inte vad som hände.
2021-10-22, 14:25
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligen både och ... Hon vet helt enkelt inte vad som hände.

Det vet hon visst det, hon är på det klara med att hon skjutit BO. Hon "motiverar" sitt val av vapen och agerar i stort sett rationellt efter mordet. Det betyder inte att hon har grepp om exakt alla detaljer.
2021-10-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Ja du- det mest troliga är ju att hon tagit fram vapnet tidigare och hotat honom under sina episoder . Därav att han nu när han ville att hon skulle flytta för alltid - valde att filma för att kunna anmäla henne.
Sen säger ju hon att det är han som räddat henne från att ta livet av sig när hon sitter i polisbilen . Vilket hon sen ändrar till tvärtom samtidigt som hon påstår att hon minsann skjutit i marken och massa andra lögner.
Hur orkar man ens leta efter en anledning och ursäkt.
Hon är ju störd på riktigt
Ringde inte ens 112 förrens 10 min efter

Du frågar om jag är ett troll och sen svarar du inte mig på det. Utan fortsätter göra påhopp och hitta på egna saker, vill du att vi ska tro på dom?

Jag är om du nu tvunget vill veta, - en ganska nyinflyttad i Bålsta, jag bor alltså inte så långt därifrån och jag började intressera mig för detta fall när jag och en granne såg en kortvuxen, småfet liten kvinna med långt ljust hår stå och gråta och skrika lite eller så låter hon så när hon gråter denna korta kvinna.? jag skriver fet eller kraftig för det är ord du använder så du förstår. Jag trodde då att det var den berömda Lydia. Så jag kollade upp Lydia och såg då att det var en lång vacker och smal kvinna, ja den Lydia jag såg var mkt vacker. Med ett härligt leende. Jag förstår att Emil föll för henne, absolut.

Jag förstod då att denna korta kvinna som var där, var någon annan? men vem? Hade han fler kvinnor på gång? och så startade mitt eget intresse. Nu ska jag snart lämna Bålsta igen, känner inte att jag trivs alls här. Så vill du sluta kalla folk för efterblivna och troll?

Du verkar vilja leva i en diktatur Emmelee, du och några andra. Ni hör att det finns en video där Lydia skjuter Emil och då är saken klar. Lägg ner all utredning. Lås in henne och släng nyckeln.

Men finns det fall med förmildrande omständigheter? Jag vill säga ja på den frågan. För jag vill veta vad som hänt innan. Vad trigga igång detta. Det är ingen ursäkt och jag önskar bara att rättvisa sker.

Läste om en kvinna i mellanöstern, hon hade blivit våldtagen av sin man, misshandlad, barnen misshandlades och hon ville inte leva längre. en dag dödade hon honom då han gick på ett av barnen. Hon skulle stenas ihjäl. Och hon blev ihjälstenad inför sina barn mfl. Det fanns inga förmildrande omständigheter. Hon döda mannen. Punkt slut.

Det är den världen vissa verkar vilja leva i. Jag är inte en utav dom.

Vet inte om det är sant? Men har hört att hans barn var med på rättegången och såg filmen när deras egen pappa blev ihjälskjuten? jag hoppas bara detta är ett falskt rykte, för annars ifrågasätter jag föräldrar som låter sina barn se sånt. Hur ska det någonsin kunna glömma? Hur ska det någonsin kunna må bra isf? det räckte väl med elände? Stackars stackars barn isf.
Senast redigerad av svennesanning 2021-10-22 kl. 15:01.
2021-10-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ja exakt.

Du verkar inte veta så mycket om vapen.
2021-10-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten

Ja, hon ber ju honom att sluta filma upprepade gånger och kommenterar det i övrigt. Hon är 100% medveten om att han filmar.
Beroende på deras historik kan jag förstå om det är oerhört provocerande.
Poängen är fortfarande att om hon var en planerande och kallblodig mördare hade hon tagit hand om telefonen. Nu blev hon i sann EIPS-anda helt övermannad av vad hon faktiskt gjort.
För mej är det inte ett dugg konstigt att hon ringde sitt ex. Han är den stabila punkten i hennes närhet när det barkar iväg. Hon ringer nog honom allt som oftast när hon är på väg att göra något drastiskt eller redan har gjort det.
Om uppsåtet när hon hämtar vapnet är att kallblodigt mörda honom undrar jag dessutom varför hon tjafsar i fyra minuter inför kameran innan hon faktiskt smäller av skottet?
2021-10-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Du frågar om jag är ett troll och sen svarar du inte mig på det. Utan fortsätter göra påhopp och hitta på egna saker, vill du att vi ska tro på dom?

Jag är om du nu tvunget vill veta, - en ganska nyinflyttad i Bålsta, jag bor alltså inte så långt därifrån och jag började intressera mig för detta fall när jag och en granne såg en kortvuxen, småfet liten kvinna med långt ljust hår stå och gråta och skrika lite eller så låter hon så när hon gråter denna korta kvinna.? jag skriver fet eller kraftig för det är ord du använder så du förstår. Jag trodde då att det var den berömda Lydia. Så jag kollade upp Lydia och såg då att det var en lång vacker och smal kvinna, ja den Lydia jag såg var mkt vacker. Med ett härligt leende. Jag förstår att Emil föll för henne, absolut.

Jag förstod då att denna korta kvinna som var där, var någon annan? men vem? Hade han fler kvinnor på gång? och så startade mitt eget intresse. Nu ska jag snart lämna Bålsta igen, känner inte att jag trivs alls här. Så vill du sluta kalla folk för efterblivna och troll?

Du verkar vilja leva i en diktatur Emmelee, du och några andra. Ni hör att det finns en video där Lydia skjuter Emil och då är saken klar. Lägg ner all utredning. Lås in henne och släng nyckeln.

Men finns det fall med förmildrande omständigheter? Jag vill säga ja på den frågan. För jag vill veta vad som hänt innan. Vad trigga igång detta. Det är ingen ursäkt och jag önskar bara att rättvisa sker.

Läste om en kvinna i mellanöstern, hon hade blivit våldtagen av sin man, misshandlad, barnen misshandlades och hon ville inte leva längre. en dag dödade hon honom då han gick på ett av barnen. Hon skulle stenas ihjäl. Och hon blev ihjälstenad inför sina barn mfl. Det fanns inga förmildrande omständigheter. Hon döda mannen. Punkt slut.

Det är den världen vissa verkar vilja leva i. Jag är inte en utav dom.

Vet inte om det är sant? Men har hört att hans barn var med på rättegången och såg filmen när deras egen pappa blev ihjälskjuten? jag hoppas bara detta är ett falskt rykte, för annars ifrågasätter jag föräldrar som låter sina barn se sånt. Hur ska det någonsin kunna glömma? Hur ska det någonsin kunna må bra isf? det räckte väl med elände? Stackars stackars barn isf.
Vad menar du? Var Lydia känd innan detta hände eftersom du kollade upp den kraftiga kvinnan och upptäckte att det inte var den vackra Lydia... Eller kollade upp Emil innan detta hände? Varför det? Vad menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in