2021-10-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du försvarar henne i allt hela tidrn
Däremot är du snabb och skriva att E är sjuk ihuvudet..

Jag ifrågasätter och undrar. Vad är det för fel i det? Och OM E skulle vara sjuk i huvudet som du säger, varför kan man inte undra varför då?
Lydia skall straffas för det hon har gjort, utan tvekan, jag har aldrig påstått något annat. Men jag undrar fortfarande varför hon gjorde det. För jag tror inte det är som du tror, jag tror att det ligger mer bakom, och jag drar mig inte för att undra varför. Vad är det för fel med det?
Och ja, jag skrev att jag tycker att E var sjuk i huvudet eftersom han filmade en naken kvinna. Nu vet man vad du kanske har för normer när det gäller sånt, men jag tycker inte att det är okej att filma en naken människa. Kvinna eller man, spelar ingen roll vad.
Senast redigerad av svennesanning 2021-10-21 kl. 20:27.
2021-10-21, 20:25
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja, jag tycker det är väldigt märkligt att någon av dom fick behålla sina vapen, precis som många andra i vårt land. Men samtidigt tycker jag att det är en annat fall. För vi vet alla att om någon vill skaffa ett vapen för att göra något, så kan man skaffa detta på 1-2 timmar bara. Men som sagt, ingen av dom skulle haft några vapen.
Jag tycker att man ska gräva i deras relation ungefär från april mån och fram till kvällen ifråga. Jag tror att stor del i varför finns där.

Ok, Ja kanske det, men samtidigt kan jag tycka att detta va en snöboll som var i rullning redan innan den våren/sommaren. Jag tror inte att det var en fråga OM det skulle hända utan NÄR, men men alla får säja sitt här, bara det är fakta och inte en massa dravel som vissa vill bli att det blir trådsanningar
Min objektiva bild av L efter att ha läst FUP, är att människan va knotterstollig å en tickande bomb.
Men det är bara min åsikt, du får ha din såklart
2021-10-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ok, Ja kanske det, men samtidigt kan jag tycka att detta va en snöboll som var i rullning redan innan den våren/sommaren. Jag tror inte att det var en fråga OM det skulle hända utan NÄR, men men alla får säja sitt här, bara det är fakta och inte en massa dravel som vissa vill bli att det blir trådsanningar
Min objektiva bild av L efter att ha läst FUP, är att människan va knotterstollig å en tickande bomb.
Men det är bara min åsikt, du får ha din såklart

Ja som sagt, jag tycker inte hon skulle haft några vapen, ej heller han.
Lite annan sak nu kanske, men det fanns ju en anledning till varför hemvärns personalen inte har vapnen hemma som förr längre. Många skulle inte haft det innan heller. Tack och lov blev det bättring där, kanske det kan bli bättring på andra vapenområden i framtiden.
2021-10-21, 20:32
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter och undrar. Vad är det för fel i det? Och OM E skulle vara sjuk i huvudet som du säger, varför kan man inte undra varför då?
Lydia skall straffas för det hon har gjort, utan tvekan, jag har aldrig påstått något annat. Men jag undrar fortfarande varför hon gjorde det. För jag tror inte det är som du tror, jag tror att det ligger mer bakom, och jag drar mig inte för att undra varför. Vad är det för fel med det?
Och ja, jag skrev att jag tycker att E var sjuk i huvudet eftersom han filmade en naken kvinna. Nu vet man vad du kanske har för normer när det gäller sånt, men jag tycker inte att det är okej att filma en naken människa. Kvinna eller man, spelar ingen roll vad.
Hur vet du vad jag tror?
2021-10-21, 20:34
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ja, jag tycker det är väldigt märkligt att någon av dom fick behålla sina vapen, precis som många andra i vårt land. Men samtidigt tycker jag att det är en annat fall. För vi vet alla att om någon vill skaffa ett vapen för att göra något, så kan man skaffa detta på 1-2 timmar bara. Men som sagt, ingen av dom skulle haft några vapen.
Jag tycker att man ska gräva i deras relation ungefär från april mån och fram till kvällen ifråga. Jag tror att stor del i varför finns där.
Ja, det är egentligen litet märkligt att inte alla dessa L-hatare som känner henne så väl och ideligen drar upp hela hennes livs misslyckanden inte tycks veta ett skit om tiden ihop med E mer än vad FUP säger om hennes inneliggande vård 😳 Varför? Vet ni inget eller döljer ni något?
2021-10-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hur vet du vad jag tror?

Där jag skrev att E var sjuk i huvudet för att han filmade en naken kvinna, du tyckte det var fel av mig så då tog jag för givet att du tycker det var helt okej att filma en naken kvinna.
Men jag kanske har fel om det, hoppas det.
2021-10-21, 20:36
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ja som sagt, jag tycker inte hon skulle haft några vapen, ej heller han.
Lite annan sak nu kanske, men det fanns ju en anledning till varför hemvärns personalen inte har vapnen hemma som förr längre. Många skulle inte haft det innan heller. Tack och lov blev det bättring där, kanske det kan bli bättring på andra vapenområden i framtiden.

Lite off topic, men jag är helt enig med dej i vapenfrågan, det känns som ett lotteri vem som ska ha tillgång till vapen, och som du påpekade de som vill illa med ett vapen skaffar det på ett par timmar

on topic: tror som jag tidigare skrev att det blir 18 till livstid i det här fallet oavsett , bakomliggande orsaker
2021-10-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Ja, det är egentligen litet märkligt att inte alla dessa L-hatare som känner henne så väl och ideligen drar upp hela hennes livs misslyckanden inte tycks veta ett skit om tiden ihop med E mer än vad FUP säger om hennes inneliggande vård 😳 Varför? Vet ni inget eller döljer ni något?

Ja jag blir bara mer och mer övertygad om att det finns något där. Något som "inte får komma fram".
2021-10-21, 20:44
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ja jag blir bara mer och mer övertygad om att det finns något där. Något som "inte får komma fram".
En konspirationsteori, spännande dela gärna dina tankar, har nån polis sopat nåt under mattan ? är åklagaren emot L eller , som sagt dela gärna vad du tror, som är inte kommer fram i förundersökningen, men helst inget svammel om den sa det å då blev den så arg att det rättfärdigade ett mord, för det flyger inte i en domstol
2021-10-21, 20:54
Medlem
Citat:
Hur menar du?
2021-10-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
En konspirationsteori, spännande dela gärna dina tankar, har nån polis sopat nåt under mattan ? är åklagaren emot L eller , som sagt dela gärna vad du tror, som är inte kommer fram i förundersökningen, men helst inget svammel om den sa det å då blev den så arg att det rättfärdigade ett mord, för det flyger inte i en domstol

Jag delar gärna mina undringar och funderingar. Men jag skulle inte kalla det för konspirationsteorier, då jag bara undrar "normala" saker.
Vi vet om vad som har sagt i denna tråd sedan innan, ingen av dessa mådde bra, ingen av dessa personer var "guds bästa barn" om man säger så. Båda trissade varandra med all säkerhet.
Vet vet däremot att Lydia var bostadslös sedan ungefär mitten av april. Det i sig betyder också att Emil hade ett visst övertag på henne, det kan alla räkna ut ju. Om man sen skulle lägga till att de trissar varandra mer, det dricks mer, det bråkas mer, och som jag skrev Emil kunde under denna period exempelvis säga till Lydia "gör si eller så, annars stick". Tar man då in att hon inte kunde sticka någonstans mer än ut på gatan vid en sådan situation, stressen, m.m då finns det säkert många som hade nått bristningsgränsen.
Därför vill man ju gärna veta mer i form av hur var deras relation den sista tiden? Vad skrevs i sms till varandra? Då det är en sådan sak som kan bevisas mer än ord ju. Hade det lovats något mellan dom, som exempelvis huset som först var ute till salu men sen drogs in.
Det finns nog en hel del som kanske kan ge svaret på varför.
2021-10-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ja jag vet hur L är, jag vet hur hon varit. Hon är som en orkan som far runt, som en gigantisk virvelvind som förstör allt i sin väg.
En som charmar och förtrollar män i sin väg och suger in dem i sin virvel. Hon förstör allt omkring sig. Män, barn, familjer och vänner.
Det är många som varit oroliga att något fruktansvärt ska hända, men ingen hade nog trott, hon skulle iskallt och planerat avrätta en person - E.
E kom i hennes väg. Es barn förlorade sin pappa. Vilken sorg, så fruktansvärt vidrigt. Och att hon sen iskallt stirrar på barnen till E på rättegången. Det är vidrigt!

Hon planerade i flera sekunder det hon gjorde.
Hon planerade och gick in och hämtade geväret. Hon valde haglet, säger hon. Inte kulan.
4 min hade hon på sig att välja att inte skjuta.
Varje sekund hade hon möjlighet att Inte skjuta.
Men hon gjorde det sista. Höjde geväret och sköt E och tog hans liv.
En vidrig handling som jag tror, kunde ha drabbat vem som helst som säger mot henne.

Hon är som en gigantisk flodhäst i rummet. Och alla som levt med den typen av människa vet vad det innebär.
Om du inte vet, så ta reda på det och kom sen och spekulera.
de avgjorde för mig - de att hon sa hon valde haglet å varför . där vet man att de va planerat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in