2021-10-22, 11:04
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Ja, han har blivit utlurad ur sin port som jag påstod tidigare. Tydligen var han i sällskap med 2 andra kända artister vid tillfället, och det tycker jag kan peka på att han blev ombedd att möta någon som han inte riktigt litade på, och ville ta med sig boysen.

Citerar mig själv nu för att tillägga något då tråden rör sig så fort, men... Har han blivit utlurad och påstått tagit med sig 2 kända artister... Det känns ganska troligt att de ska agera som livvakter och möjligtvis vara beväpnade. I sådana fall så kanske dem var med på det från början?
Citera
2021-10-22, 11:07
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Citerar mig själv nu för att tillägga något då tråden rör sig så fort, men... Har han blivit utlurad och påstått tagit med sig 2 kända artister... Det känns ganska troligt att de ska agera som livvakter och möjligtvis vara beväpnade. I sådana fall så kanske dem var med på det från början?

Jo han har ju sannolikt blivit "goad". Lite udda att han börjat umgås med den där ökände Dumle på sista tiden...
Citera
2021-10-22, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Alltid trist när nån mördas. I den här "Einars" fall är det dock lite som såna där äventyrare som ska gå baklänges över Kebnekajse iförda endast badbyxor och som sen trillar i en bergskreva och fryser ihjäl. Självförvållat. Att ge sig in i dispyter med en massa våldsbenägna och beväpnade människor när man själv är en finnig tonåring utan - tycks det som - nåt större våldskapital, hur smart är det? Vill man leka gangster så finns det risk att man slutar som en sån med en kula i pannan.
Enligt AB var han en av de gripna för knivhuggningen på en klubb härom veckan. Dessutom anses han ju ha anstiftat ett mord. Han verkade ha svårt för att ligga lågt och inte eskalera hoten mot sig.
Hade han inte varit vit medelklass och haft pengar till advokater så hade han varit omhändertagen enligt LVU för länge sedan. Jag kan inte bortse från hans destruktiva sidor med våld, droger, kriminalitet mm. Tragiskt att ingen låst in honom.
Citera
2021-10-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Enligt AB var han en av de gripna för knivhuggningen på en klubb härom veckan. Dessutom anses han ju ha anstiftat ett mord. Han verkade ha svårt för att ligga lågt och inte eskalera hoten mot sig.
Hade han inte varit vit medelklass och haft pengar till advokater så hade han varit omhändertagen enligt LVU för länge sedan. Jag kan inte bortse från hans destruktiva sidor med våld, droger, kriminalitet mm. Tragiskt att ingen låst in honom.

Poängen är väl just att man inte är smart när man är 19, och somliga är omognare än andra. Killar generellt men killar med diagnoser ännu mer. Jag vet inte om det gäller Einar men jag gissar.

Jag tycker det är sjukt att förortens regler är så normaliserade att man gång på gång skuldbelägger offret i den här tråden.
Citera
2021-10-22, 11:09
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nofear99
Frågan är varför han inte var beväpnad själv när han visste hotbilden emot sig själv?

En pistol gör bara nytta om du kan hantera den stå och vifta med luva och bandana i nån skitrutten rapvideo gör ingen till vapenexpert
Citera
2021-10-22, 11:11
Medlem
Verkar inte ha nånting att göra med Haval eller hans bror om man läser Expressens senaste uppdateringen.

"I början av oktober utreddes han misstänkt för inblandning i en knivhuggning där en man skadades svårt på Stureplanskrogen Nosh and Chow i centrala Stockholm. Han greps då tillsammans med en annan känd artist och ytterligare en vän. Efter händelsen levde han med ett pris på sitt huvud, uppger Aftonbladet."

Jag tror inte allt som står på tidningen men detta kan faktiskt stämma..
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Att det kommer en hämnd är nog bara att vänta, fråga är hur många som kommer dödas.
Kan vara början till något större när man skjuter ihjäl en artist, kanske rent av ett krig mellan gängen.
Får vi en hämndaktion redan ikväll, det är ju trots allt Fredag.

Vem skall hämnas Einar ? Han tillhör inte något etninskt gäng som galna bergsturkar
eller somalie klaner .
Citera
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Poängen är väl just att man inte är smart när man är 19, och somliga är omognare än andra. Killar generellt men killar med diagnoser ännu mer. Jag vet inte om det gäller Einar men jag gissar.

Jag tycker det är sjukt att förortens regler är så normaliserade att man gång på gång skuldbelägger offret i den här tråden.

Kattungar ska inte leka med lejon slutar bara på ett sätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Han var väl omhändertagen enligt lvu för ett par år sedan
Citera
2021-10-22, 11:12
Medlem
KD-ledaren Ebba Busch skriver på Facebook att ”något har gått sönder i vårt land”
hon skriver vidare
Citat:
Sverige ligger i topp i Europa när det kommer till antalet dödsskjutningar
.Den topplatsen kommer vi att behålla länge.

MP-språkröret Märta Stenevi skriver:
”Ännu en ung människa har fallit offer för det dödliga våldet.
vidare skriver hon
Citat:
Våldet måste stoppas
. Hur kom hon fram till det? "att våldet måste stoppas"

Här måste det till speciallagar mot dessa gängkriminella samt för klansamhällena som finns.
Gör vi inget åt det nu, snabbt och hårt så blir det ännu svårare i framtiden.
Senast redigerad av bosseriks 2021-10-22 kl. 11:19.
Citera
2021-10-22, 11:12
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vem skall hämnas Einar ? Han tillhör inte något etninskt gäng som galna bergsturkar
eller somalie klaner .

Kommer nog hända massa skit under helgen
Citera
2021-10-22, 11:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Einar har ju lagt upp bilder i veckan på sig själv med Adel och var det Dumle i sjöstaden. Inte så smart kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in