2021-10-22, 10:49
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Om det är den porten han bor vid så har han mördats vid sitt hem.
Ja, han har blivit utlurad ur sin port som jag påstod tidigare. Tydligen var han i sällskap med 2 andra kända artister vid tillfället, och det tycker jag kan peka på att han blev ombedd att möta någon som han inte riktigt litade på, och ville ta med sig boysen.
Citera
2021-10-22, 10:49
Medlem
Vila i frid Nisse
Citera
2021-10-22, 10:51
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Hände detta utanför Einars nuvarande hemadress vilket var ”hemligt”. Det antyder på att någon har sålt ut honom.

Einar har förmodligen betalat mycket pengar för beskydd till flera olika gäng runtom i Sverige (vilket det har ryktas om tidigare så det är inget nytt). Vart var dom nu?
Ja, samma hände när han blev förnedringsrånad.
Citera
2021-10-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hovrätten använder enbart inspelat material från tingsrätten så hade inte gjort någon skillnad. Bara om någon av de åtalade inkommit med nya bebis tas nytt upp, dock utöver redan inspelat från tingsrätten.

Fast även vittnen hörs väll på nytt ?
Annars ber jag om ursäkt men jag är rätt säker på att vittnen även kallas det kan väll kanske bero på vad åtalade kommer upp med för nya bevis och handlingar…
Citera
2021-10-22, 10:53
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Det mest slående är att värdet av ett människoliv plötsligt blivit noll eller negativt. Det känns som att ungdomarna blivit totalt avtrubbade. Känslorna som kommer fram när någon mördats verkar inte ens vara i nivå med känslan av ludd i naveln. Om någon reagerar så är det oftare positivt än negativt. Dagens ungdom är inte längre människor. Det har gått fel någonstans. Jag tror jag vet var, men det är inget ämne för den här tråden.

Oavsett vilka som ligger bakom detta så är deras liv fullständigt körda. Kan inte se hur man skulle kunna komma tillrätta med deras liv. De har förbrukat sin rätt att leva.

Vila i frid, Einàr. Jag gillade intervjun du gjorde med din mamma. Den kändes väldigt äkta. Du gjorde en del riktigt bra musik, men intervjun med mamma var det bästa du gjort.

Värdet på människoliv har tvärtom ökat, därför dom skjuter varandra.

Folk har det bra och ”vill inte dö”. I en konflikt är de själva rädda för att bli dödade och eftersom de värderar sina liv så högt så har de brottom att döda den andra istället. Man Har dock problem att operationalisera konsekvenserna mentalt.

Människoliv är nedvärderad gäller dock för heroinister osv. Där ser man riktiga misären och folk som är trött på livets dygder.
Citera
2021-10-22, 10:53
Medlem
Knivhuggningsincidenten på Nosh and Chow som Einar var inblandad i vem var det som blev huggen? Inte svårt att inse att den personen eller någon närstående honom kan vara inblandad i Einars mord.
Citera
2021-10-22, 10:57
Medlem
aldrig kul när någon dör, fördelen är att en svensk med svenska välställda (kultur) föräldrar dödats är att det kanske blir nån förändring ändå . man hoppas det iaf , einar kanske blir sveriges egna jesus, som offrar sig för alla andra
Citera
2021-10-22, 10:59
Medlem
HasanAbis avatar
Jättetråkigt!
Kan bara gissa på att hans grabbar från Hov1 sitter och planerar hämnd…
(2 låtar från deras senaste skiva e med Einar)

/hassan
Citera
2021-10-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Värdet på människoliv har tvärtom ökat, därför dom skjuter varandra.

Folk har det bra och ”vill inte dö”. I en konflikt är de själva rädda för att bli dödade och eftersom de värderar sina liv så högt så har de brottom att döda den andra istället. Man Har dock problem att operationalisera konsekvenserna mentalt.

Människoliv är nedvärderad gäller dock för heroinister osv. Där ser man riktiga misären och folk som är trött på livets dygder.

Det är ju inte värdet på människoliv som ökat. Du resonerar helt galet. Det är rädslan för att själv råka illa ut som ökat och därför dödar man alla andra.
Citera
2021-10-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Domstolen dömer på de förutsättningar som fanns när kidnappningen inträffade. För de situationer det behövs en målsägande (skadestånd) inträder dödsboet i ditt ställe bara
Alright, äntligen en vettig kommentar. Bra där. 👍
Citera
2021-10-22, 11:03
Medlem
Frågan är varför han inte var beväpnad själv när han visste hotbilden emot sig själv?
Citera
2021-10-22, 11:03
Medlem
Aiwasss avatar
Vill man tillhöra samhällets avföring får man räkna med att bli nedspolad.
Kan ju hoppas att fler spolas ned nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in