Citat:
Ursprungligen postat av
knor
Det mest slående är att värdet av ett människoliv plötsligt blivit noll eller negativt. Det känns som att ungdomarna blivit totalt avtrubbade. Känslorna som kommer fram när någon mördats verkar inte ens vara i nivå med känslan av ludd i naveln. Om någon reagerar så är det oftare positivt än negativt. Dagens ungdom är inte längre människor. Det har gått fel någonstans. Jag tror jag vet var, men det är inget ämne för den här tråden.
Oavsett vilka som ligger bakom detta så är deras liv fullständigt körda. Kan inte se hur man skulle kunna komma tillrätta med deras liv. De har förbrukat sin rätt att leva.
Vila i frid, Einàr. Jag gillade intervjun du gjorde med din mamma. Den kändes väldigt äkta. Du gjorde en del riktigt bra musik, men intervjun med mamma var det bästa du gjort.
Värdet på människoliv har tvärtom ökat, därför dom skjuter varandra.
Folk har det bra och ”vill inte dö”. I en konflikt är de själva rädda för att bli dödade och eftersom de värderar sina liv så högt så har de brottom att döda den andra istället. Man Har dock problem att operationalisera konsekvenserna mentalt.
Människoliv är nedvärderad gäller dock för heroinister osv. Där ser man riktiga misären och folk som är trött på livets dygder.