2021-10-22, 05:28
Medlem
Vilken adress?
Citera
2021-10-22, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewJackKiller
Asså alla visste att han skulle åka på den förr eller senare, när jag menar alla så syftar jag på folk i Stockholm. Han hade många konflikter med folk och det var också att många hatade honom helt ärligt. Ingen ort i Stockholm gillade honom riktigt förutom Bredäng och därför så vistades han inte i Stockholm typ. Bredäng styrs av Guldtanden/Manolo från Bandidos som skulle vara han som skyddar Nisse men han själv är mycket hatad i Söderort vad jag vet. Nisse hade själv inte vittnat mot Vårby men hans föräldrar hade vittnat mot dom. Dom som jag vet var efter honom är Vårbynätverket och FLG/Shottaz. Sen har de också varit lite skvaller om att han haft jidder me kurderna från Västerås nu men vet inte om dem aktivt var efter honom och letade.

Edit: Havals gäng var också efter honom, Dalennätverket.

Varför var de 2 sistnämnda grupperna efter honom?
Citera
2021-10-22, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
skitsnack han dog inte för han var svensk. nu kommer tönt sd svennarna med offer koftan. spela aldrig gangster om du inte är en, och snacka inte om dött folk

Tönt ”spela inte gangster om du inte är en”

Väljer man ett yrke numera som heter ” Gangster”
Vad behöver man för förkunskaper?

Låg IQ.
Dålig på språk och matematik.
Gillar att sitta trångt i bur.
Bokstavskombination.
Svårt sova på nätterna (mörkrädd)
Dålig impulskontroll.
Snabb i käften . Så man kan ”rappa” med i låtar.

Ett tips gangster.
Ett jobb ger inkomster in på kontot VARJE månad, skapar stabilitet och trygghet.
snabba cash och leka wannabies slutar aldrig lyckligt.
Senast redigerad av Etttryggareland 2021-10-22 kl. 05:54.
Citera
2021-10-22, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Varför var de 2 sistnämnda grupperna efter honom?
För att FLG/Shottaz är ju i krig med HH och DP. Nisse har valt HHs sida där han hänger och rappat om dem vilket är varför de hatar han. Plus att han hänger med DP medlemmar. Varför Havals folk är ute efter honom är för att han dissat Havals döda bror i en låt och dissat Haval med att kalla honom en ”Goare” och ”Horunge”. Folk har också misstänkt att det är Nisse som är bakom mordet på Havals bror då hans bror blev mördad i Husby/Kista vilket är området som Nisse är allierad med. Dock så finns det inga helt konkreta bevis på att det är han som ligger bakom det utan det är spekulationer.
Citera
2021-10-22, 05:45
Medlem
JSpuns avatar
Konsekvenserna av detta mordet:
Jag tror inte att konsekvenserna utav detta mordet kommer att påverka just den kriminella världen, DET VILL SÄGA, i form av att någon inom den världen kommer att vilja hämna Einars död. Istället, kommer konsekvensen av Einars mord växa i själva samhället - mot den kriminella världen, speciellt alla förortsrappare som kopplas till kulturen.

Einar kunde öppna en dörr mellan rappen/förortskulturen och samhället - samhället började ge förorten plats till sina uttryck.

Den öppna dörren, den kommer att bli konsekvensen av detta mord - den kommer att nu stängas och brännas upp; vilket sabbar för ALLA andra som lever utifrån livsstilen och musiken. Det var, i min personliga tanke, INTE ett intelligent drag utav de personer som valde att ha ihjäl honom.
Citera
2021-10-22, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Vad är motivet?

Motiv? i den lättkränkta wannabe världen dessa leker i kan det räcka med lite avundsjuka, svartsjuka eller fel keps
Citera
2021-10-22, 05:49
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Tönt ”spela inte gangster om du inte är en”

Väljer man ett yrke numera som heter ” Gangster”
Vad behöver man för förkunskaper?

Låg IQ.
Dålig på språk och mattematik.
Gillar att sitta trångt i bur.
Bokstavskombination.
Svårt sova på nätterna (mörkrädd)
Dålig impulskontroll.
Snabb i käften . Så man kan ”rappa” med i låtar.

Ett tips gangster.
Ett jobb ger inkomster in på kontot VARJE månad, skapar stabilitet och trygghet.
snabba cash och leka wannabies slutar aldrig lyckligt.

Han var betydligt skickligare på språkbehandling än vad du är. Det stavas till exempel matematik.
Citera
2021-10-22, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Mördarna och anstiftaren måste hittas, död eller levande. Det här måste bli lika stort som mordet på Olof Palme. Jag kommer personligen engagera mig i mördarjakten.

En annan tid och andra resurser. Såklart blir det inte någon utredning som ett statsministermord. Det blir en vanlig mordutredning och om man ska gå efter statistiken talar mycket för att ingen blir dömd. Det kommer säkert ryktas om vem som ligger bakom det för sån är ju deras kultur att de måste snacka om det.
Citera
2021-10-22, 05:54
Medlem
Ni fattar väl att det var hämnd för Nosh & Chow i första hand?
Citera
2021-10-22, 05:57
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Ni fattar väl att det var hämnd för Nosh & Chow i första hand?

Blev det klarlagt vem som knivade vem där?
Citera
2021-10-22, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Han var betydligt skickligare på språkbehandling än vad du är. Det stavas till exempel matematik.

Ett stavfel går rätta till.
Att välja fel väg i livet går rätta till.
Desto tidigare man väljer att ta klokare beslut i livet desto fortare får man ett bättre liv.

Finns hopp för de flesta människor bara de får hjälp i rätt miljö.
Oavsett stavfel eller meningsuppbyggnad.

Piss off slödder.
Citera
2021-10-22, 06:01
Medlem
trillians avatar
Finns adress och tidpunkten för brottet?
Hammarby Sjöstad är förhållandevis stort.
Hoppas nån hjälte gör en sammanfattning strax!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in