2021-10-21, 18:17
Medlem
Paris24s avatar
sellpy har idag 1.213.111 (miljon) auktioner på tradera. Det måste vara mer än hälften av alla traderas auktioner. De har 60000 feedback på en månad, vilket antyder att de säljer ca 120.000 varor per månad. Det tar alltså ett år innan alla varor är sålda. Om det inte var för att bara de bra varorna säljer och de dåliga finns kvar för evigt.
https://www.tradera.com/profile/feedback/3786316/Sellpy
Bara arbetskostnaden för att sortera, fota och lägga upp 1.2M auktioner värderar jag till 100 miljoner kronor.
Citera
2021-10-22, 04:37
Medlem
B´stards avatar
Sökte på "sellpy" på allabolag - fick ragnsells som enda förslag. Ganska passande, då företaget hör hemma i soptunnan...
Citera
2022-05-22, 23:39
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Sökte på "sellpy" på allabolag - fick ragnsells som enda förslag. Ganska passande, då företaget hör hemma i soptunnan...

Företagsnamnet är Sellhelp AB.
Citera
2022-09-21, 12:29
Medlem
Sellpy krångar till det, förra året kunde jag lämna den hos ett Postnorombud:
https://lh3.googleusercontent.com/j_...-no?authuser=0
men nu måste man boka in hämtning, vad händer om man fyller i ett hem-nummer istället för ett mobilnummer ?!?
Citera
2022-10-16, 19:33
Medlem
Sellpy har ju guldläge att starta upp en egen auktionssajt och konkurrera med Tradera. Just annonssidor har generellt väldigt svårt att ta fart eftersom utan annonser så blir det inga besökare, och utan besökare vill ingen annonsera.
Citera
2022-10-17, 23:41
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Sellpy har ju guldläge att starta upp en egen auktionssajt och konkurrera med Tradera. Just annonssidor har generellt väldigt svårt att ta fart eftersom utan annonser så blir det inga besökare, och utan besökare vill ingen annonsera.

Bara 37 miljoner i förlust 2021, jämfört med 41 miljoner 2020.

Det artar sig.

LL
Citera
2022-10-27, 07:21
Medlem
Tycker att Sellpy blivit klart sämre över de senaste par åren. Svenskarna har väl rensat ut all gammal lump nu.

I början kunde man hitta schyssta kläder till klart rimligt pris. Nu upplever jag att det är mer av ett lotteri. Fick hem ett par jeans som skulle vara i ”ok skick”. De var spräckta i grenen. Hela paketet skulle ha synts, så stort var hålet. De åkte i tunnan direkt. Har ändå återvänt ett par ggr, men enbart fått hem slitet skräp. De övergraderar varorna, är slutsatsen
Citera
2022-10-27, 07:54
Medlem
Citat:
De har en egen sajt också, där allt från Tradera finns. Men, Tradera är ju ett bra skyltfönster och jag skulle tro att det mesta av deras försäljningar sker där. Eftersom det inte går att vara på Tradera utan att översköljas av Sellpy-annonser.
Citera
2022-11-15, 09:19
Medlem
De som arbetar med att sortera kläder och sköta returer gör verkligen ett helt otroligt dåligt jobb
Citera
2022-11-28, 08:02
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Nu när Tradera inte längre ägs av Paypal/Ebay utan är helt svenskt privatägt företag om jag inte minns fel, så varför inte ett samgående mellan Tradera och Sellpy? Dvs starta ett nytt moderbolag som äger de båda resp företagen. Utan att vara företagsledare eller nämnvärt kunnig i företagsekonomi så skulle jag kunna tänka mig att en sådan "sammanslagning" skulle vara ganska ok.
Citera
2022-11-28, 08:05
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
De som arbetar med att sortera kläder och sköta returer gör verkligen ett helt otroligt dåligt jobb
Det är väl knappast några "människor" som gör det jobbet utan det är väl industrirobotar som jobbar dygnet runt och som drivs på el.
Man ska bevisligen inte ställa alltför höga krav på elektronik av idag.
Citera
2022-12-20, 15:39
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Nu när Tradera inte längre ägs av Paypal/Ebay utan är helt svenskt privatägt företag om jag inte minns fel, så varför inte ett samgående mellan Tradera och Sellpy? Dvs starta ett nytt moderbolag som äger de båda resp företagen. Utan att vara företagsledare eller nämnvärt kunnig i företagsekonomi så skulle jag kunna tänka mig att en sådan "sammanslagning" skulle vara ganska ok.

Sellpy ägs ju till en majoritet av H&M, tror inte H&M ser ett värde i att köpa Tradera. Och Tradera har nog inte cash för att köpa H&M heller

Dessutom tror jag den stora grejen i Sellpy är datan man får ut av marknadsplatsen, att få reda på ett digitalt secondhandvärde på miljontals klädplagg och andra produkter över en bred europeisk marknad är långsiktigt värt en hel del. Folk pratar om Tesla som ett bolag som samlar data men Sellpy ses som en butik som primärt handlar om att sälja kläder. Tror många missar värdet här, speciellt för en spelare som H&M där Sellpys driftskostnader är brödsmulor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in