2021-10-22, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Finns ännu fler fattiga som INTE börjar med kriminalitet. Problemet är väl att dessa inte lägger in det arbete dom krävs för att ta sig uppåt (plugga hårt i 15 år) utan tar genvägar. Det är en moralisk fråga, har man inte pengar så får man väl jobba sig till dem, inte bara ta det man tycker man har rätt till.

De flesta av dem har ADHD och andra diagnoser, föräldrarna är låginkomsttagare eller bidragstagare. De börjar inte direkt livet med de fetaste ässen på hand. Med så risiga förutsättningar får man kämoa bra mycket hårdare än alla andra. Men gatan är enkel.
Citera
2021-10-22, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsykedeliskaTankar
De flesta som kan plugga i 15 år har troligtvis ett stabilt hem med stödjande föräldrar som hjälper till i vardagen. Många fattiga från förorten har inte de förutsättningarna.

Är ingen ursäkt till att bli kriminell. Sluta nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
exakt, så jävla tragiskt, träffade Einar på guldbaggegalan, väldigt trevliig kille, så jävla tragiskt att han hamnar i fel umgänge, syndd när han faktiskt hade talang

Hemskt sorgligt och onödigt.
Citera
Medlem
Cless avatar
Kan väl knappast säga att jag är förvånad, det blir väl till slut så när man ska leka gangster. Vad har vi för teorier? Var det inte han som blev kidnappad för något år sedan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Vad har hänt mer idag? Hörde om pådrag i Hagsätra men ser inget om fler skjutningar än denna? Det var fullt med snutar några km ifrån området där han blev skjuten. Uppenbarligen har de försökt leta.

Tror de blir tagna. Mycket kameror i området.

De stoppar bilar på nynäsvägen, huddingevägen och södertäljevägen. Jag har kört runt i söderort i jobbet, klev på vid midnatt. Sirener överallt.

Ja det hördes skottlossning i Hagsätra vid niotiden ungefär. Jag vaknade av det.
Citera
2021-10-22, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 654a1sd1323
Märsta Har Begravit Mer Än 20 Senaste Åren. De Tar Kommunhus Polishus Nämndemän Vilka De Vill Åtal Kommer Aldrig Hålla De Går Fria Som Vanligt De Kan Ej Torska Vila I Frid Einar Barre Up Next Han Borde Dra Utomlands NU Hejdå Inshallah

Skriv normalt varför skriver du med stor bokstav i varje mening. Sen förstår jag inte varför märsta skulle ligga bakom det. Han har gjort låtar med "Adaam" från märsta och dem är bra vänner?

Adaam och VC är vänner. Jag förstår mig inte vem du menar ska ta Barre? vilka är "märsta"
Senast redigerad av Ufc123 2021-10-22 kl. 02:44.
Citera
2021-10-22, 02:39
Medlem
Goda nyheter! Gangsterrappare och kriminella är pack.

Varför blev han dödad? Spänt på någon inavlad, kriminell sandnegers håriga syrra, eller vad?
Citera
2021-10-22, 02:40
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
De flesta av dem har ADHD och andra diagnoser, föräldrarna är låginkomsttagare eller bidragstagare. De börjar inte direkt livet med de fetaste ässen på hand. Med så risiga förutsättningar får man kämoa bra mycket hårdare än alla andra. Men gatan är enkel.

Visst, men unga med liknande bakgrund finns ju överallt i Europa. I klart fattigare länder dessutom. Ändå sticker Sverige ut.
Citera
2021-10-22, 02:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
De stoppar bilar på nynäsvägen, huddingevägen och södertäljevägen. Jag har kört runt i söderort i jobbet, klev på vid midnatt. Sirener överallt.

Ja det hördes skottlossning i Hagsätra vid niotiden ungefär. Jag vaknade av det.

Man anar att det kommer nämnas snart. Snubbe i Expressen uttalar sig om att han aldrig sett så många polisbilar och det är fullt pådrag. Enbart då kommer det säkert talas om att här var det ens svensk grabb som blev skjuten.
Citera
2021-10-22, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Tramsiga ursäkter. I vilket fall är Einár knappast någon förlust för mänskligheten.

Jag tror inte att hans familj håller med. Tror inte du är så jävla tuff när du tänker på att varje död ungdom har en sörjande mamma eller pappa eller ett syskon.

Jag håller inte heller med. Jag tycker att Einar var asgullig.
Citera
2021-10-22, 02:43
Medlem
känns jävligt overkligt men detta är väl verkligheten för de familjer vars barn dör pga kriminalitet/droger.

kan fortfarande inte fatta detta, lyssnade inte speciellt på hans låtar men är man en av sveriges största rappare så är det en stor förlust. Vad han gjorde eller vilka han umgicks med är en annan fråga, relevant eller irrelevant, det vill jag inte gå in på.
Citera
2021-10-22, 02:44
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Såklart, men min bild har varit att Haval är en luspank plastgangster som gör skitdålig musik. Men jag kanske har haft fel? Han kanske är som El Chapo och kan kommendera från en cell.

Jag skulle inte säga att El Chapo är likvärdig med Einstein. Att beordra ett mord bakom galler är inga stora konstigheter. Det är inte helt omöjligt att de har vissa kodord för att ligga under polisens radar när de har besökstid. Vet ej hur välbevakade besöken är på svenska fängelsen dock. Kan möjligtvis ha varit enklare än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in