Citat:
Ursprungligen postat av
babiankladd
Tjena,
Har sedan 2 år tillbaka en konstant huvudvärk som sitter på toppen av huvudet. Det är en molande "tung" värk som inte riktigt är en huvudvärk men är otroligt störande och förvärras av stress. Värken kan ibland sitta i bakhuvudet också men mest på toppen av hjässan. Jag har även hjärndimma varje dag, känns som att jag vaknar upp bakfull när jag inte ens har druckit, en gungande "inre" yrsel som att jag precis gått av en båt konstant och overklighetskänslor samt koncentrationssvårigheter som sitter i. Har lidit av panikångest och agorafobi ett tag nu men har märkt att om jag sitter och pratar med någon eller fokuserar på något så får jag talsvårigheter på grund av huvudvärken (förmodligen ångesten) men huvudvärken förvärras och känns som att jag dissocierar, typ går in i mig själv och har svårt att uttrycka mig, blir typ stum.
I vilket fall som helst hjälper inte huvudvärkstabletter speciellt mycket, har tagit kosttillskott som magnesium, b12 vitamin och massa andra samt varit hos massa läkare och tagit blodprover. Inga konstigheter förutom ett lite för högt kolesterolvärde. Dricker mycket vatten dagligen.
Vad kan det vara?
Fick olidlig huvudvärk högst upp på huvudet för några år sedan, har ofta haft huvudvärk, migrän, men aldrig tidigare högst upp på det där sättet.
Till slut for jag till akuten där det upptäcktes att jag hade fått väldigt högt blodtryck. Fick blodtrycksmedicin och passade på att fixa migräntabletter. Har aldrig mer haft den där konstiga huvudvärken och har dessutom tack vare migräntabletterna blivit kvitt min migrän.