2021-10-21, 17:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Den skillnaden har alltid funnits, och den har främst med ekonomi att göra.
Nej, det har med vaccinering att göra tills du lägger fram belägg för något annat.
Citera
2021-10-21, 18:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Inga angrepp, du förstår uppenbarligen inte "nej", läs tråd.
Att du fuskar till dig andras vaccin har du skrytit om själv.

Eventuellt diskussion tog slut när du körde antivaxxer på någon som ser nytta med vacciner där det gör nytta.

Du har fortfarande inte presenterat någon fakta på att vaccinerna inte gör nytta. Du hittar bara på mao. Du argumenterar som en antivaxer.
Citera
2021-10-21, 18:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så covid leder ofelbert, hos alla, till lungskador? Jaja, jag säger som Socialstyrelsen: ”Covid har blivit en sjukdom bland andra” och är det något du ska oroa dig för är det RS-viruset, som är ett riktigt problem för barn, till skillnad från förkylningar.

Alla dör inte av covid på samma sätt som att alla inte dör i trafikolyckor. Det betyder inte att vaccin eller bilbälte är värdelöst att använda. Visst är covid en sjukdom bland andra. Det är HIV, ebola och rabies också. Det betyder inte att de är "snuvor" eller ofarliga.
Citera
2021-10-21, 18:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så covid leder ofelbert, hos alla, till lungskador? Jaja, jag säger som Socialstyrelsen: ”Covid har blivit en sjukdom bland andra” och är det något du ska oroa dig för är det RS-viruset, som är ett riktigt problem för barn, till skillnad från förkylningar.
Det gäller väl först och främst nyfödda.

Nu pratar vi om äldre barn och unga vuxna.

Här är en väldigt bra anledning till att alla vaccinerar sig. Särskilt de yngre som ofta får ett fullständigt skydd mot COVID19:

Brain imaging before and after COVID-19 in UK Biobank
/.../We further compared COVID-19 patients who had been hospitalised (n=15) with those who had not (n=379), and while results were not significant, we found comparatively similar findings to the COVID-19 vs control group comparison, with, in addition, a greater loss of grey matter in the cingulate cortex, central nucleus of the amygdala and hippocampal cornu ammonis
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34189535/

Att utsätta en individ för neurologisk påverkan i unga år är nog ingen lysande idé. Jag tror att de flesta pålästa och ansvarfulla föräldrar skulle göra allt för att undvika det. Och det gör de iaf bland hyfsat utbildade i Sverige.

Ibland undrar jag dock om det är försent när det gäller den övriga befolkningen när jag läser en del inlägg i den här tråden.
Citera
2021-10-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Covid angriper inte lungorna öht utan blodkärl, nerver och cellvävnad.
Öh du vet ju inte vad du pratar om eller mensr du att det inte finns blodkärl och cellvävnad i lungorna?
Citera
2021-10-21, 18:26
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Öh du vet ju inte vad du pratar om eller mensr du att det inte finns blodkärl och cellvävnad i lungorna?

Fast viruset angriper inte blodkärlen och cellvävnaden i lungorna utan utanför dem. d.v.s tillförseln av blod och syre till lungorna angrips, inte själva lungorna vilket gör det till en annorlunda typ av virus än ex. förkylningsvirus och dylikt som generellt primärt orsakar bakteriell lunginflammation.
Citera
2021-10-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det gäller väl först och främst nyfödda.

Nu pratar vi om äldre barn och unga vuxna.

Här är en väldigt bra anledning till att alla vaccinerar sig. Särskilt de yngre som ofta får ett fullständigt skydd mot COVID19:

Brain imaging before and after COVID-19 in UK Biobank
/.../We further compared COVID-19 patients who had been hospitalised (n=15) with those who had not (n=379), and while results were not significant, we found comparatively similar findings to the COVID-19 vs control group comparison, with, in addition, a greater loss of grey matter in the cingulate cortex, central nucleus of the amygdala and hippocampal cornu ammonis
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34189535/

Att utsätta en individ för neurologisk påverkan i unga år är nog ingen lysande idé. Jag tror att de flesta pålästa och ansvarfulla föräldrar skulle göra allt för att undvika det. Och det gör de iaf bland hyfsat utbildade i Sverige.

Ibland undrar jag dock om det är försent när det gäller den övriga befolkningen när jag läser en del inlägg i den här tråden.

Och hur ofta ligger 12 åringar på sjukhus med covid?
Citera
2021-10-21, 18:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Och hur ofta ligger 12 åringar på sjukhus med covid?
Du missade hela mitt inlägg, va?

Ja, ibland kan det vara svårt att ta in skriven text.

Här pratar jag om akuta symptom som man hittar även hos lindrigt sjuka, omfattande allt från smak- och luktbortfall till minnesproblem.

Man blir dum i huvudet kort sagt.

Är man en ansvarig förälder utsätter man inte sina barn för den risken.
Citera
2021-10-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du missade hela mitt inlägg, va?

Ja, ibland kan det vara svårt att ta in skriven text.

Här pratar jag om akuta symptom som man hittar även hos lindrigt sjuka, omfattande allt från smak- och luktbortfall till minnesproblem.

Man blir dum i huvudet kort sagt.

Är man en ansvarig förälder utsätter man inte sina barn för den risken.

Ok, ett zombie virus alltså.
Kan du hänvisa till var i studien det står att hjärnan på 12 åringar ruttnar av covid-19?
Citera
2021-10-21, 18:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ok, ett zombie virus alltså.
Kan du hänvisa till var i studien det står att hjärnan på 12 åringar ruttnar av covid-19?

Googla på covid19 och alzheimer.
Citera
2021-10-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Googla på covid19 och alzheimer.
12 åringar med alzheimers överallt i våra skolor numera?
Tror inte det...
Citera
2021-10-21, 19:07
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
12 åringar med alzheimers överallt i våra skolor numera?
Tror inte det...

Det kan dröja lång tid innan följdsjukdomar från virus utvecklar sig. 20 år är inte ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in