Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Om du skiter i vad jag tycker personligen varför diskuterar du ens med mig?
För att du inte kommer med något ordentligt exempel, jag syftar på en straight cis man med smink som syns, ni använder att täcka finnar som damage control
Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Vad är ditt förslag på hur man ska komma tillrätta med detta?
Det är inte min uppgift, det är Röfven och du som utger sig för att vara feminister och påstår att ni kämpar för könsneutral rättvisa, ändå har ingen förändring skett för männen med er vid makten
Bara att konstatera att vi har ett feministiskt samhälle, feminismen propageras i public service och indoktrineras i skolan, därför vet vi nu vad feminismen egentligen står för
Naturligtvis kan man inte göra något åt saken då ingen vill ha 100% könsneutral rättvisa, vi har ju sådanna som du som fjäskar för kvinnor, men det betyder inte att du vill ha 100% könsneutral rättvisa åt båda hållen
Man hade dock kunnat kämpa politiskt som det har kämpats för rätten att bära slöja på arbetsplatsen och ge böter vid krav på att ta av slöjan, men detta är det ingen som vill, som sagt, då det från början handlade om fjäska för specifikt Islam och visa att man är en god antirasist snarare än individualism och respekt för personlig stil
Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Det var ju du som bad om den.
Din artikel tar inte upp de striktare klädkoderna för män, det är bara ännu en artikel som målar ut kvinnor som offer
Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Jag vet inte vem det är som har klankat ner på dig för hur du valde att klä dig/sminka dig eller dylikt men mitt råd till dig är skit i dom och var dig själv.
Jag åsyftar klädkoderna som inte tillåter en straight cisman att sminka sig på arbetsplatsen, detta menar ni feminister inte är ett exempel på könsorättvisa, inte heller hur det ej accepteras socialt, samtidigt så ser ni minsta lilla kritik mot en kvinnas utstickande stil som exempel på sexism