Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Du personligen är inte skyldig mig någonting men jag tycker det är viktigt att jämställdhet fortsätter vara en aktuell fråga och att vi aldrig tar det för givet.
Jag sa redan i mitt första inlägg i denna tråden att jag kallar mig för feminist för att jag tror på jämställdhet mellan könen. Det vill säga att man ska värderas lika oberoende av ens kön. Det är sant att vi har kommit väldigt långt med detta i Sverige på ett institutionellt plan men det finns många samhällsattityder och dylikt kvar som förhindrar många att leva det liv de vill leva. Därför behöver diskussionen och arbetet för jämställdhet fortsätta.
Vem är det jag för krig emot menar du?
På vilket sätt då?
Du för ett krig mot alla läsares intelligens här.
Du svarar inte på frågan, utan surrar runt som ett nattligt flygfä runt en tänd lampa.
Du svarar inte på vad du menar med jämställdhet. Bara att du vill att det ska vara jämställdhet mellan könen.
När jag säger att vi haft det redan på 70-talet, kör du en struts, fast det står inskrivet i svensk lag.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/jamstalldhetslag-1991433_sfs-1991-433
Värderas lika?
Det är väl upp till var och en hur man värderar vem och varför?
Vem ska bestämma det åt dig menar du?
Jag vet hur svenska kvinnor värderar män och jag vet hur svenska män värderar kvinnor och att bara den ena är "försvarbar" och den andra är "försumbar".
Du kan aldrig gissa vem som är vem.
Det finns ingen institution över Sveriges regering och gällande lagstiftning, så gå in på den länk jag bifogade igen och se själv.
Där slutar ditt argument.
När du inser att du är ute och cyklar, kan jag berätta för dig vilka rättigheter och möjligheter män saknar i Sverige just nu.
Även enligt lag, institutionellt, rättsligt, systematiskt och offentligt.
Här driver lynchmobbar män i döden utan att folk ens rycker på axlarna åt det och kör vidare som om inget hänt.
Visst, de har krismöte nu på SVT om Cissi Wallins och Maria Svelands för våra pengar inköpta program, men jag tvivlar att SVT lyssnar på den verkliga orsaken.