2021-10-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har inte sett att du avgivit något komplett svar av den art jag efterlyser. Det är därför jag frågar igen. Vet du vad - jag tror inte jag kommer få något svar av dig eftersom du inte kan/vill svara. Brukar låta så från er antivaxers....

Och där kom ickeargument från hysterikern.
Antivaxxer.
Jag säger att du gärna får vaccinera dina barn.
Jag tror vaccin har effekt på äldre men ej barn.
Var säger jag att jag ej tror på vaccin?
Ohederlig diskussion som vanligt.
Citera
2021-10-21, 16:29
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Vad är en "normal" virusinfektion? Är AIDS, hepatit, Ebola normalt?

Tror han syftar på liknande förkylningsvirus
Citera
2021-10-21, 16:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hysterin når nya höjder varje dag.
Idag är det tydkugen en katastrof om en ovaccinerad blir smittad enligt C.

Varför ska vi subventionera sjukvården för folk som är spruträdda? Är det bättre om vi straffbeskattar er?
Citera
2021-10-21, 16:35
Medlem
Citat:
Vad är en "normal" virusinfektion? Är AIDS, hepatit, Ebola normalt?
Till och början är de infektioner sen så kan det hända grejer beroende på vem som infekteras. Men covid är ju inte i närheten av de sjukdomarna, covid är oftast mer som lunginflammaion .
I vissa länder så för ju folk inte i covid utan i just lunginflammation! Eller är det egentligen tvärtom?
Citera
2021-10-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nästan 10% skillnad annars.

Lägg ner det där. Det är tydligt överallt att vaccination minskar både smittspridning och död. Allra tydligast är det mellan Väst- och Östeuropa.
Nej. Om man räknar andelen fullvaccinerade av hela befolkningen, vilket kanske är rimligt att göra (?) så ligger Litauen på 61% och Storbritannien på 66%.
Du går inte med på att det kan finnas andra faktorer än vaccinationsgrad som påverkar dödligheten?
Senast redigerad av MacMackay 2021-10-21 kl. 16:42.
Citera
2021-10-21, 16:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Till och början är de infektioner sen så kan det hända grejer beroende på vem som infekteras. Men covid är ju inte i närheten av de sjukdomarna, covid är oftast mer som lunginflammaion .
I vissa länder så för ju folk inte i covid utan i just lunginflammation! Eller är det egentligen tvärtom?

Nej. Covid angriper inte lungorna öht utan blodkärl, nerver och cellvävnad.
Citera
2021-10-21, 16:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Och där kom ickeargument från hysterikern.
Antivaxxer.
Jag säger att du gärna får vaccinera dina barn.
Jag tror vaccin har effekt på äldre men ej barn.
Var säger jag att jag ej tror på vaccin?
Ohederlig diskussion som vanligt.

"Du tror" att vaccin ej har effekt på barn. Nu vaccineras ju barn runt hela världen. Varför tror du man gör det om vaccinet inte hjälper? En fråga till. Är det bara covid vaccin som inte fungerar på barn enligt dig? Mässling, stelkramp, röda hund, difteri, polio, TBE....fungerar inte de heller på barn?
Citera
2021-10-21, 16:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Tror han syftar på liknande förkylningsvirus

Men covid19 är inget som brukar kategoriseras som en "förkylning". Förutom då hos vissa förnekande antivaxers...
Citera
2021-10-21, 16:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nej. Om man räknar andelen fullvaccinerade av hela befolkningen, vilket kanske är rimligt att göra (?) så ligger Litauen på 61% och Storbritannien på 66%.
Du går inte med på att det kan finnas andra faktorer än vaccinationsgrad som påverkar dödligheten?
Det finns det säkert men mönstret är övertydligt just nu mellan Väst- och Östeuropa.
Citera
2021-10-21, 16:53
Medlem
Citat:
"Du tror" att vaccin ej har effekt på barn. Nu vaccineras ju barn runt hela världen. Varför tror du man gör det om vaccinet inte hjälper? En fråga till. Är det bara covid vaccin som inte fungerar på barn enligt dig? Mässling, stelkramp, röda hund, difteri, polio, TBE....fungerar inte de heller på barn?

Nej, var säger jag det?
Du fortsätter din ohederliga diskussion med hitte på argument.
Dock är det ju lönlöst från början att disskutera med flashbacks mest hysteriska användare.
Som vill att alla i hela landet ska låsas in så du äntligen ska våga dig ur din bunker istället för att posta hysteriska inlägg med felaktigheter varannan minut varje dag dygnet runt.
Citera
2021-10-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns det säkert men mönstret är övertydligt just nu mellan Väst- och Östeuropa.
Den skillnaden har alltid funnits, och den har främst med ekonomi att göra.
Citera
2021-10-21, 17:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej, var säger jag det?
Du fortsätter din ohederliga diskussion med hitte på argument.
Dock är det ju lönlöst från början att disskutera med flashbacks mest hysteriska användare.
Som vill att alla i hela landet ska låsas in så du äntligen ska våga dig ur din bunker istället för att posta hysteriska inlägg med felaktigheter varannan minut varje dag dygnet runt.

Bara för att du är svarslös är ju inte mina frågor "ohederliga". Du skrev ju att din uppfattning var att vaccinet inte hjälper på barn. Jag efterfrågade då dels vad du bygger denna uppfattning på och dels undrade jag om du är av uppfattningen att andra vaccin inte heller fungerar på barn. Två rätt enkla frågor som inte borde anses "ohederliga" bara för att du inte kan/vill svara på dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in