2021-10-21, 15:02
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I andra länder har man vaccinerat barn i yngre åldrar i stor omfattning och vad har det lett till menar du?
Min slutsats är att viruset är tämligen ofarligt för yngre, men inte helt ofarligt. Min slutsats är också att vaccinet är ofarligt, tom ofarligare än infektionen för barn. Dessutom har du ju som sagt bieffekten att det får ned smittspridningen rent allmänt i samhället vilket är till gagn för alla. Vad gäller vad som är naturligt pekar väl det mesta på att det inte finns något som är naturligt med detta virus. Finns ju en tämligen spridd uppfattning att covid19 är ett resultat av en lab-läcka, något som även CIA har varit inne på.

IMBILDEN en gång för alla sluta låtsas att du bryr dig om någon annan än dig själv.
Du är livrädd och har ett enda mål, att få ner risken att DU smittas oavsett konsekvenser för andra.
Citera
2021-10-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du ville ju för en liten stund sedan ha studier under flera år på Covid-19-vaccinets långsiktiga effekter på barn?

Men Covid-19 rycker du på axlarna åt trots att det är en sjukdom som mänskligheten inte utsatts för innan.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vaccinationsprogram/barnvaccinationsprogram/

Jag rycker inte på axlar.
Höll mina barn hemma initialt när det var väldigt dåligt med info.
Barn har tvingats utsättas via skolplikt redan, data för att det är ofarligt för barn är säkrare än data för årlig medicinsk behandling.
Och nyttan med vaccin för barn finns det ej underlag som stödjer.
Citera
2021-10-21, 15:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nja, det förändrar sig hela tiden. Om man bortser från de trasigaste länderna Bulgarien och Rumänien och tar datumet den 10/8 låg Ryssland i topp och UK på en god andraplats. I dagsläget har UK högre dödlighet än åtminstone Polen, som är ett av de länder du jämförde med.
Det går i vågor, och det skiljer sig inte så våldsamt när det gäller vaccinationsgrad mellan UK och Litauen för att ta ett belysande exempel.
Dödligheten har nog snarare med kvaliteten på sjukvården och den allmänna folkhälsan att göra, mer än vaccinationstäckningen.
Du kollar alltså mot en (1) dag.

Det skiljer också 10% mellan UK och Litauen vilket jag tror är högst avgörande i vaccinationssammanhang
Citera
2021-10-21, 15:31
Medlem
Citat:
Att en signifikant mängd av de man vaccinerar drabbas av svåra skador och död. Att vaccinet skapar större skada än den sjukdom den är satt att förhindra. Skulle det vara på det viset - jag har inte sett någonting som pekar på det - inte för någon grupp, inte ens för barn. Ja, det är ovanligt med svår sjukdom hos barn, men det är ännu ovanligare att barn drabbas av svåra biverkningar av vaccinet.
Blir 1 barn av 1000 svårt sjuka av viruset, men bara 1 barn på miljonen svårt sjuka av vaccinet ska man givetvis vaccinera. Är du av annan åsikt?
Blir verkligen 1 barn av 1000 svårt sjuka av viruset?
Citera
2021-10-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du ville ju för en liten stund sedan ha studier under flera år på Covid-19-vaccinets långsiktiga effekter på barn?

Men Covid-19 rycker du på axlarna åt trots att det är en sjukdom som mänskligheten inte utsatts för innan.
Effekterna i kroppen av det som kallas Covid19 har mänskligheten givetvis utsatts för förr. Det är ingen supermagisk sjukdom som du och många andra verkar inbilla er!
Citera
2021-10-21, 15:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Självklart skickar jag dom till skola/förskola.
Du håller dina barn hemma och vill stänga lågstadiet och förskolan?
Barn i den åldern får ej vaccin.

Mina har fö redan haft konstaterad covid.
En fick snuva i någon dag.

Nej, jag håller inga barn hemma. Är bara lite nyfiken på hur du och alla andra resonerar som tar för givet att viruset är ofarligt för barn, samtidigt som ni kraftigt misstänker att vaccinet på något vis skulle vara farligt. Detta samtidigt som all tillgänglig forskning visar på motsatsen.
Har har respekt för att man kan vara misstänksam/försiktig mot det okända, men då borde det ju gälla BÅDE vaccinet och viruset, inte bara det ena och i så fall inte viruset. Hur kan du vara säker på att barnet som bara fick snuva någon dag inte får hjärtmuskelförändring? Jag är vaccinerad och har aldrig varit sjuk i covid. Vissa vill ju inte ta vaccinet, för de är rädda för dolda symtom som ska visa sig långt senare. Jag är grymt skeptisk till sådana teorier.
Citera
2021-10-21, 15:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
IMBILDEN en gång för alla sluta låtsas att du bryr dig om någon annan än dig själv.
Du är livrädd och har ett enda mål, att få ner risken att DU smittas oavsett konsekvenser för andra.

Om jag bara var mån om min egen hälsa, skulle jag ju bara klippa banden med samhället eller hur?
Jag tycker inte det är kul att läsa om folk som förlorar anhöriga, överfulla akutmottagningar, folk som får långtidsskador och behöver rehab-hjälp resten av livet. Är därför mån om att så många som möjligt tar så mycket vaccin som möjligt och gärna förstås uppgraderat effektivt sådant som biter även på mutationerna.
Citera
2021-10-21, 15:50
Medlem
Citat:
Nej, jag håller inga barn hemma. Är bara lite nyfiken på hur du och alla andra resonerar som tar för givet att viruset är ofarligt för barn, samtidigt som ni kraftigt misstänker att vaccinet på något vis skulle vara farligt. Detta samtidigt som all tillgänglig forskning visar på motsatsen.
Har har respekt för att man kan vara misstänksam/försiktig mot det okända, men då borde det ju gälla BÅDE vaccinet och viruset, inte bara det ena och i så fall inte viruset. Hur kan du vara säker på att barnet som bara fick snuva någon dag inte får hjärtmuskelförändring? Jag är vaccinerad och har aldrig varit sjuk i covid. Vissa vill ju inte ta vaccinet, för de är rädda för dolda symtom som ska visa sig långt senare. Jag är grymt skeptisk till sådana teorier.

Som sagt, välj vad du vill till dina barn men tvinga inte på dina val på andra.
Citera
2021-10-21, 15:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Blir verkligen 1 barn av 1000 svårt sjuka av viruset?

Det vet jag inte, men någon annan sitter säkert på statistik över antal i olika åldersgrupper som vårdats på sjukhus för covid19. Tror dock inte att siffran är helt orimlig.
Citera
2021-10-21, 15:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Som sagt, välj vad du vill till dina barn men tvinga inte på dina val på andra.

Sure, men du vill inte berätta alltså? Hur du kommit fram till att viruset inte ger några farliga långtidseffekter för barn, medan du är rädd för att vaccinet skulle ge det..?
Tänker att ditt beslut borde grunda sig på någon slags fakta. Detta samtidigt som jag är av uppfattningen att den fakta som finns pekar mer på motsatsen. Dvs, att riskerna med vaccinet är lägre än riskerna med sjukdomen. Men har du annan statistik får du gärna länka till den. Kanske ändrar jag uppfattning.
Citera
2021-10-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Effekterna i kroppen av det som kallas Covid19 har mänskligheten givetvis utsatts för förr. Det är ingen supermagisk sjukdom som du och många andra verkar inbilla er!

Det samma kan ju sägas om vaccinet.

Något man injicerar i kroppen som påverkar immunförsvaret så att antikroppar bildas utan att bli sjuk - det är därför bieffekterna påminner så mycket om sjukdomen inklusive hjärtmuskelinflammation bland yngre osv.
Citera
2021-10-21, 15:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Sjukdomen är NY. Det är forskarvärlden tämligen enig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in