2021-10-21, 15:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Du missar/hoppar över rätt många viktiga moment som du inte tar upp angående själva försvinnandet.
Dvs från tiden hon försvann i Oxie. Tiden från den fredagen och framåt har du ingen som helst teori som bygger på de fynd som framkommit.

Men vilka är då de heta fynden som har framkommit?

Kan inte du också göra en sammanställning av det kända tidsschemat?

Dvs, timme för timme av vad som hittills framkommit?
Citera
2021-10-21, 15:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Säkerligen panik ja. Funderar också på om frakten kan ha skett i en annan bil. Man kan bli lugn och skärpt i panik också. Det beror på hur man är lagd. Jag tror han har "skyndat långsamt" och att kroppen ändå är nånstans nordost om väg 101, fler sjöar och skogsområden där. Söder om är ju mest åkrar.
Ja, någonstans på vägen mot Ystad låter troligt.
Citera
2021-10-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har en väldigt livlig fantasi och ditt bidrag till den här debatten verkar tyvärr mest bestå av långsökta teorier.

Jag har en annan hypotes.

Äktenskapet mellan paret har länge varit turbulent och grälen och bråken har ökat med tiden. Min teori kring detta är att den "försvunna kvinnan" har träffat en ny kille som hon har inlett något med (P-pillren kommer in i bilden här) men att denna "förbindelse" har då maken upptäckt med ännu mer gräl och bråk som följd men kvinnan har i detta läge bestämt sig för att lämna familjen (skilsmässa&begära enskild vårdnad) för att göra en nystart på samma sätt som för 8 år sedan men med skillnaden att nu slås det på stora trumman att hon är försvunnen när det i själva verket kanske handlar om ett frivilligt försvinnande?

Att hon sen verkar ha gått upp i rök beror kanske på all uppmärksamhet i media och att hon skäms över sitt agerande?

Frågan är bara var hon befinner sig nu?

Det här med p-pillren verkar vara ditt starkaste argument för att hon frivilligt försvunnit. Kan du fixa fram en källa på att det låg p piller i väskan?
Citera
2021-10-21, 15:37
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Jag tror det handlar om ett frivilligt försvinnande.

Spanien tjänar bara som ett hypotetiskt exempel på vart kvinnan kan ha rest, jag tror dock att Polen känns betydligt mer rimligt eftersom hon kommer därifrån.

Det finns inget som motsäger denna hypotes, man kan dessutom fråga sig vad det är för fynd som du håller på och kacklar om?

Fynd av vad? Och vilka bakgrundsfakta motsäger teorin om ett frivilligt försvinnande?
Det finns väldigt mycket som motsäger denna hypotes men du låtsas inte läst de. Du plockar bara det som passar dina teorier.
Citera
2021-10-21, 15:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag har lite svårt att tänka att han planerat mord. Slog för hårt. Och sen rullade allt i panik. Att dumpa väskan I buskage i Ystad var väldigt korkad om man ville insinuera hennes "flyktväg".
Hur tänker du då? Det skulle ju kunna peka åt Polen, eller?
Citera
2021-10-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag har lite svårt att tänka att han planerat mord. Slog för hårt. Och sen rullade allt i panik. Att dumpa väskan I buskage i Ystad var väldigt korkad om man ville insinuera hennes "flyktväg".

Nej jag menade inte att han planerade själva mordet utan i efterhand. Instämmer att planeringen inte var speciellt smart. Mer än att det var det smartaste han kunde komma på.
Citera
2021-10-21, 15:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att hans egen mamma och son beskriver honom som kärleksfull är mer eller mindre en naturlag. Ted Bundys mamma kunde omöjligt förstå att hennes son var en seriemördare fast hela världen såg motsatsen.

Fast nu är väl den häktade mannen i Malmö knappast misstänkt för att vara seriemördare så din jämförelse haltar betänkligt.

Den "försvunna kvinnans" mor i Polen var väl också talat gott om sin dotter, menar du att hon enbart skönmålar dottern trots att hon kanske misstänker att dottern begått en rad felaktigheter i sitt agerande mot svärsonen?

Citat:
Vad tror du är vanligast, att kärleksfulla män som känner sig bedragna mördar sina fruar eller kontrollerande kvinnomisshandlare? Det är ju dom två sidorna som tillskrivits den häktade mannen.

Men nu finns det väl inga bevis för att den häktade mannen är en kvinnomisshandlare? I teorin kan ju också han blivit misshandlad och kränkt? Anmälningsbenägenheten hos män när det gäller brott i nära relationer är mycket lägre än hos kvinnor.

Har du förresten någon dom för brott i nära relationer att visa upp där den nu häktade mannen figurerar?

Du har inga problem med att misstänkliggöra den häktade mannen samtidigt som du verkar vilja sätta den "försvunna kvinnan" på piedestal?

Du känns ju inte direkt sund som hela tiden tar för givet att män är onda varelser och kvinnor är goda änglar?
Citera
2021-10-21, 15:53
Medlem
Citat:
Men vilka är då de heta fynden som har framkommit?

Kan inte du också göra en sammanställning av det kända tidsschemat?

Dvs, timme för timme av vad som hittills framkommit?

Avstängd mobil i Oxie, blod på kläder, hur hon tog sig till Ystad eller Spanien eller vad du babblar om, varför valde hon just där och då utan tillhörigheter, slängd väska i buskage, eller tänkte hon "nu ska jag dra till Polen så orka ta med min väska med bankkort för den är så tung, jag har ju ändå alltid med mig en i reserv" eller?
Citera
2021-10-21, 16:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Instämmer. Det är en ogenomtänkt ide som får mig att tro att det inte var planerat. Jag tror att han hade ihjäl henne där på promenaden och lämnar kroppen. Kör iväg med sonen i all hast för att sedan hämta upp kroppen. Det bästa han kan komma på i ett stressat tillstånd är att få det se ut som hon stuckit tillbaks till Polen.

Men vad finns det som motsäger teorin om att hon stuckit tillbaka till Polen?

Hon försvann ju från sin make och 4 barn utan att säga ett ord när hon stack till Sverige några år tidigare? Här gäller det omvända, dvs hon reste tillbaka.

Varför utesluter du att den "försvunna kvinnan" kan ha dumpat familjen i Malmö och gjort en ny "rymning" från vardagens vedermödor och tristess?
Citera
2021-10-21, 16:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Avstängd mobil i Oxie, blod på kläder, hur hon tog sig till Ystad eller Spanien eller vad du babblar om, varför valde hon just där och då utan tillhörigheter, slängd väska i buskage, eller tänkte hon "nu ska jag dra till Polen så orka ta med min väska med bankkort för den är så tung, jag har ju ändå alltid med mig en i reserv" eller?

Tack men det finns inget sammanhang i ditt inlägg. Du känns smått hysterisk.

Vad är det för blod du pratar om? Vem tillhör detta? Vart har det hittats blod?

Kan den "försvunna kvinnan" ha haft två mobiltelefoner som många andra personer har? Batteriet kan dessutom ha lagt av på den ena, den måste alltså inte ha stängts av.

Om hon planerade att försvinna så är det ingen orimlig tanke att hon kan ha dumpat vissa saker på vägen. Hon var kanske i psykisk obalans? Du verkar utgå ifrån att det är stabila personer vi pratar om?
Citera
2021-10-21, 16:21
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur tänker du då? Det skulle ju kunna peka åt Polen, eller?

Yes, den skulle peka dit men den som placerade väskan tänkte inte att det var ologiskt. Varför skulle hon dumpa väskan? Vilken kvinna gör av sig med väskan frivilligt? Skulle hon vilja blir av med nåt då skulle hon dumpa grejer inte väskan.
Citera
2021-10-21, 16:25
Medlem
Citat:
Fast nu är väl den häktade mannen i Malmö knappast misstänkt för att vara seriemördare så din jämförelse haltar betänkligt.

Den "försvunna kvinnans" mor i Polen var väl också talat gott om sin dotter, menar du att hon enbart skönmålar dottern trots att hon kanske misstänker att dottern begått en rad felaktigheter i sitt agerande mot svärsonen?

Men nu finns det väl inga bevis för att den häktade mannen är en kvinnomisshandlare? I teorin kan ju också han blivit misshandlad och kränkt? Anmälningsbenägenheten hos män när det gäller brott i nära relationer är mycket lägre än hos kvinnor.

Har du förresten någon dom för brott i nära relationer att visa upp där den nu häktade mannen figurerar?

Du har inga problem med att misstänkliggöra den häktade mannen samtidigt som du verkar vilja sätta den "försvunna kvinnan" på piedestal?

Du känns ju inte direkt sund som hela tiden tar för givet att män är onda varelser och kvinnor är goda änglar?

Det var ingen jämförelse med Ted Bundy. Det nämndes som ett exempel för att belysa att det inte är ovanligt att mammor försvarar sina söner.

Samma gäller givetvis döttrar, som Beata i detta fallet.
Men nu tror jag du har missat att hon inte står anklagad för någonting. Så det finns inget att försvara.

Jag noterar att du klippt bort eller bortsett från min fråga.
Du påstår att Beatas mamma inte är trovärdig. Men du sväljer allt som talar för att maken är skyldig. Varför tycker du inte hon är trovärdig medans makens släkt är det?
Senast redigerad av Heretic77 2021-10-21 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in