Citat:
Här har du det feministiska svaret angående att män ej får bära smink på arbetet och varför det inte skall ses som exempel på könsspecisfik orättvisa, precis som allt annat som kan ses som orättvist mot män eftersom det ingår i feministagendan att altid relevatisera det till att kvinnor ständigt har det sämre:https://www.imagebam.com/view/ME4FI2J
Citat:
Visa mig en enda feministsik politiker eller skribent som tar upp de striktare klädkoderna för män då? Tvärtom så tycker de kvinnliga feministerna att männen skall ha en strickt icke utstickande stil, vilket rimmar förbannat illa med alla feminister i rosa hår och tjock eyeliner, etc.Har man en personlig stil och engerar sig politiskt så är en utav uppofringarna att sluta med sin personliga stil, även som manlig feminist
Det ses som egoistiskt och att inte sätta det politiska arbetet först om en manlig feminist precis som en kvinnlig feminist dyker upp på ett politiskt möte, evenemang eller en intervju med smink, färgat hår och alternativmode
Nu vet jag ju att du har noll koppling till annat än mainstreamkultur och aldrig har stött på konceptet med män som bär smink utan att det bärs som symbol för HBTQ, precis som när både män och kvinnor kan ha piercings och tatueringar
Ditt försvar till allt detta kommer bara bevisa min tes och visa ert hyckleri ytterligare