Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det är ju just det som de inte gör. Något som börjar märkas i Storbritannien nu. Vad är din lösning på det problemet? Ge alla en tredje dos, bedriva distansundervisning i skolan eller låta sjukvården bli överbelastad med överfulla akutmottagningar, uppskjuten vård och många döda som följd. Eller ska vi låta alla bli utan vård? Du kanske vill tillämpa triage igen?
Det är mestadels antivaxxare eller svagbegåvade som kommer bli allvarligt sjuka, så jag mår inte jättedåligt över det. Jag tror inte att sjukvården kommer bli överbelastad för dessa 10-15% som ligger i farozonen för att bli inlagda.
Tredje dosen är på g, men jag tror att man avvaktar med den till den breda massan tills man nått så många som möjligt med första dosen. Risken är annars att plattskallarna tycker att ”nu får dom andra en tredje dos, så då skiter jag i sprutan överhuvudtaget” klassisk sosseargumentation (nånannanism)
Distansundervisning är en bra åtgärd om man får lokala utbrott, men inte för alla skolbarn. Det skulle vara misär att införa något sådant. I min kommun har vi i stort sett ingen smitta alls, och ingenting i skolan sedan terminsstarten. Varför skulle mina och andras barn sitta hemma då?
Om någon dör för att de skitit i vaccinet för att de är plattjordare, så gör det mig inget om de dör. Dom har ju valt själva.
Du tycker förstås att man bör stänga skolor, begränsa samhället som förra vintern och att alla jobbar hemma?
Sorry bruden, men staten har inte råd att göra detta längre.
Skulle det däremot bli kraftig ansträngning av vården så måste vi förstås hitta på något, men inte fan i förebyggande ut i fall att det händer något.