Citat:
Förhör med kollegor till SE på Skandia:
https://drive.google.com/file/d/1csq2xaHn8B7Ce0T-XWqdal7hQh5N0Qu4/view
Hade Stig verkligen varit ute på Sveavägen när skotten föll hade han väl inte talat om "i lokalerna" utan då borde väl Stig ha sagt att han var "på gatan"? Detta vittnesmål ensamt binder Stig till att stå och samtala i receptionen när skotten faller på Sveavägen. Detta bevisar också att Stig kom lite sent till mordplatsen och hann skymta LJ i gränden.
SE var sedan en av de nyfikna runt OP 10-15 st som ingen Polis på platsen tillsammans lyckas peka ut mer än totalt sex av tillsammans. En av dem Lisbet. Det finns alltså ca 5-10 personer på brottsplatsen som poliserna som varit på plats inte kan peka ut! En av dessa kan mycket väl varit SE.
Själv tror jag att SE rusade mot Hötorget när ambulansen kom och han insåg att han var sen och missade också tåget. När han promenerade tillbaka till Skandia för att ringa hustrun, värma sig och invänta nattbussen passerade han mordplatsen och fick veta att det var OP.
Att väktarna tyckte att SE verkade chockad är säkert en riktig iakttagelse.
https://drive.google.com/file/d/1csq2xaHn8B7Ce0T-XWqdal7hQh5N0Qu4/view
Sid: 14. [...] minns att Stig var förbannad efter mordet för att inte polisen visat honom något intresse och förhört honom. Stig hade ju varit i lokalerna vid tidpunkten. Stig hade informerat polisen om sin närvaro i lokalerna men att polisen inte gjorde några ansträngningar att kontakta honom. Detta har [....] själv hört från Stig och han tror att det kan ha varit någon eller några månader efter mordet.Här påstår Stig själv att han var i lokalerna vid tidpunkten (för mordet?) Tydligen visste Stig att han stod och babblade med väktarna när mordet skedde!
Hade Stig verkligen varit ute på Sveavägen när skotten föll hade han väl inte talat om "i lokalerna" utan då borde väl Stig ha sagt att han var "på gatan"? Detta vittnesmål ensamt binder Stig till att stå och samtala i receptionen när skotten faller på Sveavägen. Detta bevisar också att Stig kom lite sent till mordplatsen och hann skymta LJ i gränden.
SE var sedan en av de nyfikna runt OP 10-15 st som ingen Polis på platsen tillsammans lyckas peka ut mer än totalt sex av tillsammans. En av dem Lisbet. Det finns alltså ca 5-10 personer på brottsplatsen som poliserna som varit på plats inte kan peka ut! En av dessa kan mycket väl varit SE.
Själv tror jag att SE rusade mot Hötorget när ambulansen kom och han insåg att han var sen och missade också tåget. När han promenerade tillbaka till Skandia för att ringa hustrun, värma sig och invänta nattbussen passerade han mordplatsen och fick veta att det var OP.
Att väktarna tyckte att SE verkade chockad är säkert en riktig iakttagelse.
Det finns naturligtvis inget som bevisar att SE kom sent till mordplatsen eller binder honom till att ha stått och pratat i receptionen när skotten faller. Han lämnar så många motsägelsefulla uppgifter så det är overkligt. Det resonemanget håller inte alls.
Men om jag ska se SE som ett vittne så delar jag din uppfattning om att han absolut troligast är inomhus när skotten går av. Sen har han en undanskymd tillvaro fram till poliserna kommer, utan att hjälpa till med livräddning eller ha haft samtal med LP . Sen drar han iväg någonstans, varför inte mot Kungsgatan, kommer sen tillbaka några minuter senare, kanske stannar till en kort stund innan han går tillbaka in på Skandia. Sprungit in gränden har han inte gjort och inte har han blivit nekad att lämna uppgifter och ingen har lämnat uppgifter om honom enligt som han själv beskriver det. Rena påhitt enligt mig.
Som jag skrivit i tidigare inlägg så finns det ingenting direkt som tyder på att har varit på mordplatsen mer än några minuter utifrån de uppgifter han lämnar. Ju kortare tid han varit på plats, ju större sannolikhet att han inte inte observerats av någon såklart.
Som vi vet och sett så finns det mesta som han säger i media för det tidsspann jag har honom på plats som vittne och vi har också sett hur han lånar från media i sina utsagor. SE trollar man inte bort hur som helst, inte ens med polisens diarieföring eller Ålandskvinnans fantasier som du vill hävda. Sorry, men något som kan ge SE alibi har du inte att komma med. Gammal skåpmat.