Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Håller med om att åtgärderna haltat. Skakar också på huvudet när jag möter folk på skogsstigar med munskydd.
Varför är det galet att vaccinera barn? Och snälla kom inte med det där att barn sällan blir svårt sjuka eller inte smittar. Det måste ju nämligen vägas mot vaccinationen. Var är massdöden av vaccinationen?
Av samma anledning som gör att vi borde låtit bli att vaccinera barn mot svininfluensan.
Av samma anledning som gör att vi låter bli att vaccinera barn mot influensan.
Av samma anledning som gör att vi alltid med alla mediciner är extremt försiktiga med barn pga eventuella långtidseffekter.
Låt mig dra ett extremt exempel för dig IMBILDEN.
Om någon sa att här har du en sjukdom med en dödlighet 10 på 1 000 000 nästan alla svårt sjuka. MEN ditt friska barn kan ta denna spruta som hindrar detta men i sig har en dödlighet på 0-5 på 1 000 000 kanske vi vet inte riktigt än och vi vet inte vad som händer om några år så tror jag dom flesta ändå skulle låta bli.
Naturligtvis om ditt barn är svårt sjuk så blir det lite andra odds.
Det av den enkla anledningen att när oddsen är så mikroskopiskt små så är det bättre att låta naturen ha sin gång än att själv aktivt bidra genom injektion till en eventuell sjukdom/död/långtidseffekter.
Nej det borde räckt med 18-årsgräns, då är man myndig och bestämmer själv över sin kropp och sedan får dom som vill ta extradoser hur mycket dom vill.
Jag är vaccinerad och är inte ett dugg rädd för varken vaccinet eller Covid för min egen del.
Tänk dig in i OM jag säger OM det visar sig finnas några inte så trevliga sidoeffekter av vaccinen och jag som förälder aktivt har varit med och injicerat detta i dom.