2021-10-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Är påståendet:

peer-reviewed?

Kan du visa på någon peer-reviewed forskning som visar att forskning med peer-review är bättre än utan?
Citera
2021-10-21, 11:40
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Håller med om att åtgärderna haltat. Skakar också på huvudet när jag möter folk på skogsstigar med munskydd.
Varför är det galet att vaccinera barn? Och snälla kom inte med det där att barn sällan blir svårt sjuka eller inte smittar. Det måste ju nämligen vägas mot vaccinationen. Var är massdöden av vaccinationen?

Av samma anledning som gör att vi borde låtit bli att vaccinera barn mot svininfluensan.
Av samma anledning som gör att vi låter bli att vaccinera barn mot influensan.
Av samma anledning som gör att vi alltid med alla mediciner är extremt försiktiga med barn pga eventuella långtidseffekter.

Låt mig dra ett extremt exempel för dig IMBILDEN.

Om någon sa att här har du en sjukdom med en dödlighet 10 på 1 000 000 nästan alla svårt sjuka. MEN ditt friska barn kan ta denna spruta som hindrar detta men i sig har en dödlighet på 0-5 på 1 000 000 kanske vi vet inte riktigt än och vi vet inte vad som händer om några år så tror jag dom flesta ändå skulle låta bli.
Naturligtvis om ditt barn är svårt sjuk så blir det lite andra odds.

Det av den enkla anledningen att när oddsen är så mikroskopiskt små så är det bättre att låta naturen ha sin gång än att själv aktivt bidra genom injektion till en eventuell sjukdom/död/långtidseffekter.

Nej det borde räckt med 18-årsgräns, då är man myndig och bestämmer själv över sin kropp och sedan får dom som vill ta extradoser hur mycket dom vill.
Jag är vaccinerad och är inte ett dugg rädd för varken vaccinet eller Covid för min egen del.

Tänk dig in i OM jag säger OM det visar sig finnas några inte så trevliga sidoeffekter av vaccinen och jag som förälder aktivt har varit med och injicerat detta i dom.
Citera
2021-10-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Javisst, och det kommer att leda till krigsrubriker i svensk media tills den sista medborgaren är vaccinerad, allra minst.

Och sen då? Vänder de på stenarna och upptäcker att 500-3500 avlider efter sviterna av influensa varje år?

"Det hade vi ingen aaaaning om. Finns det så farliga virus? Nu måste vi ju stänga ner samhället för gott."
Citera
2021-10-21, 11:48
Medlem
Återinför restriktionerna för att klara vintern. Temperaturen ligger nu kring 0 i norra halvan av Sverige. När Tegnell säger att det inte blir en stor smittovåg i vinter men att sjukdomen överraskat oss förut är det samma visa som alla tidigare vågor. Vi väntar men vi gör ingenting.
Varför ska vi vänta på efterblivna muslimer i förorten på en första dos. Erbjud alla en tredje dos istället.
Citera
2021-10-21, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att vaccinen inte är 100%iga, folk är idioter, myndigheterna är idioter som avskaffar social distansering samt att det dykt upp en ny variant (delta plus) som smittar mer.

Så även vid 100% vaccinerade bör vi ha kvar alla restriktioner?

Jag tycker det vore idiotiskt att ha kvar restriktioner för något som inte är farligt för den absoluta majoriteten.
Där vaccinerade och immuna är en stor majoritet.
Där riskgrupperna är vaccinerade.
Att folk blir smittade är heller inte ett samhällsproblem om dom ej blir allvarligt sjuka utan frisknar till hemma.
Citera
2021-10-21, 11:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
För att vaccinen inte är 100%iga, folk är idioter, myndigheterna är idioter som avskaffar social distansering samt att det dykt upp en ny variant (delta plus) som smittar mer.
Och att vaccintäckning i bl.a. Bulgarien idag är 36,9%, Ryssland 32,9%, Polen 52,1%, Lettland 49,8% etc.
Citera
2021-10-21, 11:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Jag skall förutspå framtiden för er.

Denna vintern kommer vara den värsta. Trots massförsäljning av vaccin så kommer dödsfallen att nå nya rekord. Media kommer hetsa om att det är ovaccinerade som sprider smittan. Medans vettiga människor med ett fungerande minne kommer att tänka "varför blev det värre efter massförsäljningen av vaccin?"

Detta kommer leda till kaos då vårat system är extremt känsligt för större förändringar. Matbrist och skyhöga elpriser kommer bli ett resultat av kaoset. kanske till och med ett tillfälligt nedstängt internet och därmed också kortbetalning.

Och detta kommer göra det så mycket enklare att skapa en fantastisk diktatur. Skapa ett problem, och sedan kom med "lösningen" så kommer folket att göra vad som helst.

Jag hoppas att inget av detta händer. Men denna vintern kommer att vara viktig att observera. För om media börjar med sina svarta rubriker om högsta dödstalen någonsin. Då är det startskottet för allt jag precis skrivit

Seså, ner i foliebunkern med dig!
Citera
2021-10-21, 11:55
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Smittan överförs genom sociala kontakter. Behöver inte säga så mycket mer.

Skönt att alla andra förutom skolbarnen sitter inlåsta hemma då..
Citera
2021-10-21, 11:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så även vid 100% vaccinerade bör vi ha kvar alla restriktioner?

Jag skrev inte det men Sverige har varit bland bottenskrapet internationellt när det gäller social distansering och munskydd. Det var fan pinsamt när jag satt på planet sist från Sverige och personalen fick gå runt och säga till vuxna människor att ta på sig munskydd otaliga gånger och sen igen direkt efter på flygplatsen i Spanien.
Citera
2021-10-21, 12:04
Medlem
Citat:
Jag skrev inte det men Sverige har varit bland bottenskrapet internationellt när det gäller social distansering och munskydd. Det var fan pinsamt när jag satt på planet sist från Sverige och personalen fick gå runt och säga till vuxna människor att ta på sig munskydd otaliga gånger och sen igen direkt efter på flygplatsen i Spanien.

Alla var väl vaccinerade eller testade?
Är man rädd att bli smittad kanske man bör isolera sig själv om man inte tror att vaccinet har effekt.
Citera
2021-10-21, 12:04
Medlem
Man får göra någon form av nedstängning, ny mutation nu också.
Citera
2021-10-21, 12:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Alla var väl vaccinerade eller testade?
Är man rädd att bli smittad kanske man bör isolera sig själv om man inte tror att vaccinet har effekt.

Nej och dessutom är varken vaccinen, testen eller naturlig immunitet 100% även om det skulle vara fallet. En rapport från Yale påstår att naturlig immunitet håller max 17 månader. Det är drygt 20 månader sen viruset kom till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in